دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی

پروژه کارآفرینی تولید نشاسته از گندم39ص

جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ب.ظ
101- پروژه کارآفرینی تولید نشاسته از گندم39ص

 پروژه کارآفرینی تولید نشاسته از گندم39ص

فصل اول

کلیات

 

 

 - 1 مقدمه :

نشاسته ترکیب پیچیده‌ای ازکربوهیدرات‌هاو غیر قابلانحلالدرآب است. از آن برایتولید چسبوکاغذو درصنایع نساجیاستفاده می‌کنند. از لحاظبیوشیمی نشاسته از دو نوعپلیمر کربوهیدراتبه نامآمیلازوآمیلو پکتین(پلی‌ساکاریدها) تشکیل شده است. مونومرهای اینپلی‌ساکاریدها واحدهایگلوکز هستند کهبه روش سر به دم به یکدیگر وصل شده و تشکیل پیوندهای آلفا 1 و 4 را می‌دهند. روی همرفته ساختار آمیلوپکتین به سادگی سایز زنجیرهای پلی‌ساکاریدی نیست. در اینپلی‌ساکارید دو واحد گلوکز از طریق پیوندهای 1 و 6 آلفا به یکدیگر متصل شده و تشکیلشاخه‌های فرعی را می‌دهند.

نشاسته یک پلی‌ساکارید گیاهی ذخیره شده در ریشه‌ها، جوانه و دانه‌هایگیاهان است. چنان‌چه تعداد واحدهای قند یا مونو ساکارید در یک کربوهیدرات بیش از 10واحد باشد آن ترکیب قندی، پلی‌ساکارید نامیده می‌شود. در صورتی که چنین کربوهیدراتیاز یک نوع واحد قندی تشکیل شده باشد مثل نشاسته و سلولز هموپلی‌ساکارید گفته می‌شودو وقتی از بیش از یک نوع واحد قندی درست شده باشد مثل اکثر همی‌سلولزها،متروپلی‌ساکارید نامیده می‌شود. بنابراین نشاسته یک هموپلی‌ساکارید است که درآندوسپرم همه دانه‌ها وجود دارد. نشاسته ممکن است به گلوکز هیدرولیز شود و برای بدنانسان تامین انرژی کند. گلوکز برای مغز و اعمال سیستم عصبی مرکزی لازم است و بههنگام مصرف در رژیم انسانی چهار کالری به ازای هر گرم تولید می‌کند.

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید نشاسته از گندم

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید نشاسته از گندم می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تولیدی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 20 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

ساختار نشاسته

از لحاظ ساختاری نشاسته یک ترکیب خوشه‌ای از لیمرهای خطیاست که در آن پیوندهای زنجیری آلفا 1 و 4 ستونی از واحدهای گلوکز و شاخه‌های فرعیبا پیوند آلفا 1 و 6 را تشکیل داده‌اند. نشاسته درملکولبعنوانانرژی ذخیرهمی‌شود. درگیاهان ،نشاسته دراندام سلولیویژه به نامآمیلوپلاستذخیره می‌شود.

 

منابع نشاسته

نشاسته در اغلبمیوه‌ها،دانه‌ها،غلات وغده‌های گیاهی، (سیبزمینی)یافت می‌شود. 4 منبع عمده نشاسته عبارتند از: ذرت ، سیب زمینی،گندم وبرنج.

 

 

 

کاربرد

نشاسته برایتولید چسبوکاغذو برای آهار زدن برخی پارچه‌ها استفادهمی‌شود. همچنین درآشپزی و برایتهیه برخی از غذاها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در قرن 19 و اوایل قرنبیستم از نشاسته رختشویی (آهار) که از مخلوط نشاسته و آب تشکیل می‌شد برای صاف کردنیقه و سر آستین پیراهن‌های مردانه موقع اتوکشی استفاده می‌کردند.

 

نشاسته حیوانی

نشاسته حیوانیگلیکوژن نام دارد و درکبد ذخیره می‌شود تا هنگامنیاز بدن به انرژی ، مورد استفاده قرار گیرد و از لحاظ ساختار و سایر خواص بانشاسته گیاهی متفاوت است.

 

تست نشاسته

برای دانستن اینکه نمونه‌ای حاوی نشاسته است به آن مقداریمحلولید (یدید پتاسیم در آب) اضافهمی‌کنند در صورت وجود نشاسته در ترکیب ، رنگ زرد محلول ید به آبی تیره تغییر میکند.

دانه‌های نشاسته یا گرانول‌ها شامل پلی‌مرهای بلند زنجیره‌ای از مولکول‌هایگلوکز هستند که در آب نامحلولند. برخلاف مولکول‌های کوچک نمک و شکر پلی‌مرهایبزرگ‌تر نشاسته تشکیل یک حلال واقعی را نمی‌دهند. گرانول‌های نشاسته به هنگام همزدن در آب تشکیل یک سوسپانسیون موقت را می‌دهند. گرانول‌های خام و نپخته نشاسته بهمحض جذب به آرامی متورم می‌شوند. تورم گرانول‌ها به هنگام پختن نشاسته بسیار مهماست و سبب خروج نشاسته شده که این امر سبب می‌شود نشاسته به عنوان یک غلظت‌دهندهکاربرد داشته باشد.

به طور کلی ویژگی‌های یک فراورده غذایی تمام شده به وسیلهمنبع نشاسته، دمای حرارت دادن، غلظت نشاسته استفاده شده در فرمولاسیون و سایرترکیبات استفاده شده همراه نشاسته مثل اسید و شکر تعریف می‌شود این مطلب اهمیتنشاسته و کاربردش در صنایع غذایی مختلف و همچنین فراورده‌های گوناگون را آشکارمی‌سازد.

بر این اساس انواع زیادی از نشاسته و همچنین نشاسته اصلاح شده (modifiecl starch) برای نیازهای رژیمی ویژه و کاربردهای غذایی طراحی و تولیدشده‌اند.

محصولات کوتاه‌زنجیره و متوسط‌‌زنجیره حاصل از شکستن نشاسته ممکن استبه عنوان شبیه‌ساز چربی در تزیین سالاد و دسرهای منجمدشده استفاده شود. برای مثالنشاسته گندم و سیب‌زمینی و مالتودکسترین‌های تایپوکا ممکن است به عنوان جایگزین‌هایچربی استفاده شود. این مواد قوام و احساس خوب دهانی مربوط به چربی را در یک فراوردهغذایی تامین می‌کنند ضمن اینکه در مقایسه با چربی کالری کمتری دارند.

 

موارد استفاده از نشاسته در صنایع غذایی

نشاسته به عنوان ماده اولیه دربسیاری از رشته‌های صنایع غذایی استفاده می‌شود که برای هر مورد نشاسته خاص آنمناسب است. در تولید دکستروز، دکسترین، گلوکز مایع و سایر انواع سیروپ، ماده اولیهاصلی نشاسته است و برای بسیاری دیگر از رشته‌های صنایع، برای نقشی که در بهبودویژگی‌های فیزیکی، بالا بردن ثبات سیستم‌های کلوییدی و اثر غلظت‌دهندگی دارد از آناستفاده می‌شود.

در پودرهای نانوایی و مواد بهبود‌دهنده پخت به عنوان پرکننده یا filler و جلوگیری از واکنش‌های شیمیایی بین بیکربنات و اسید پیش از ساختن خمیر، درسس‌ها برای حفظ امولسیون روغن و سرکه و جلوگیری از دو فاز شدن سیستم، در بیسکویت وکراکر برای بهبود بافت و تردی فراورده و کنترل PH، در صنایع پخت پیش از قالب‌گیری وبرای جلوگیری از چسبیدن خمیر به قالب، در تولید انواع سوپ به عنون غلظت‌دهنده و درصنایع کنسروسازی، صنایع گوشت، صنایع غذاهای منجمد، بیسکویت‌سازی، کیک‌سازی و نیزکاکائو، بستنی، آدامس، قهوه، شیر کندانسه و خردل از نشاسته استفادهمی‌شود.

همچنین قابل ذکر است که از انواع نشاسته در فرمول داروهای گوناگوناستفاده می‌شود.

به علاوه از نشاسته‌های درجه دو یا انواع ویژه‌ای از نشاسته درتولید غذای دام، نساجی، حفاری، چاه‌های نفت، چسب‌سازی، کاغذسازی و پودرهای آرایشیصورت استفاده می‌شود.

برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نشاسته برای هر یک ازمواد گفته شده در بالا، لازم است آزمون‌های مربوطه مانند: آزمون میزان ناخالصی‌ها،مواد جامد محلول، اکی‌والان دکستروز، حلالیت اندازه گرانول‌ها، میزان گرانول‌هایژلاتینه نشده، شفافیت، ثبات فیزیکی و شیمیایی، طعم، رنگ، ویژگی‌های کریستالی، قدرتژل، قابلیت انتشار ذرات، باقی‌مانده SO2،‌ دانسیته، قابلیت تخیمر، وزن مخصوص، فشاراسمزی ویسکوزیته، ساختمان میکروسکوپی و بالاخره شناسایی الگوی قندی و میزان مونو،دی و پلی ساکاریدها بر روی نشاسته مورد نظر انجام گیرد تا براساس آن بتوان نسبت بهکاربرد آن تصمیم‌گیری کرد.

 

خاستگاه‌های نشاسته

نشاسته ممکن است از منابع گوناگونی با ساختارهای کریستالیمتفاوت به دست آید. دانه‌های غلات مثل ذرت، گندم یا برنج منابع نشاسته به عنوانریشه‌ها و جوانه‌ها هستند. نشاسته همچنین از دانه‌هایی لگومینوزهایی مثل دانه سویابه دست می‌آید. Sogo یک نشاسته پودری به دست آمده از ساقه درخت پالم در مناطقگرمسیری آسیاست و به عنوان یک غلظت‌دهنده غذا و همچنین یک آهار دهنده استفادهمی‌شود.

اگر منبع نشاسته یک ریشه یا جوانه یا نوعی نشاسته باشد. مخلوط غلیظشفافی ممکن است به دست آید در حالی که یک مخلوط غلیظ ابری معمولا به وسیلهنشاسته‌های غلات به دست می‌آید.

ساختار نشاسته‌ و ترکیب آن

گرانول‌های نشاسته دارای اندازه‌های متفاوت هستندو از دو تا 150 میکرون متغیر است.

شکل آنها ممکن است گرد، بیضی یا چند وجهیباشد. در شکل 1 ـ 1 انواعی از گرانول‌های نشاسته را می‌بینید.

خصوصیات این گرانول‌ها در گیاهان مختلف بسیار متفاوت است. از این نظر می‌توانندبه منزله مبنایی (از نقطه‌نظر مبدا) برای تقسیم‌بندی نشاسته‌های مختلف مورد استفادهقرار بگیرند. همان‌طور که گفته شد گرانول‌ها از لحاظ شکل ممکن است صورت‌های کروی،بیضی و یا چندوجهی داشته باشند که با میکروسکوپ قابل بررسی است. این گرانول‌هااکثرا دارای یک مبدا مرکزی موسوم به هیلام هستند که اغلب توسط حلقه‌های متحدالمرکزیاحاطه شده‌اند. مهم‌ترین منبع تهیه نشاسته ذرت است اما نشاسته گندم، برنج،سیب‌زمینی، کاساوا (به نام تاپیوکا = tapioca) و ساگو نیز تولید و به بازار عرضهمی‌شود. در این میان بزرگ‌ترین گرانول‌ها (با قطر متوسط 33 میکرون) مربوط بهسیب‌زمینی و کوچک‌ترین آنها (با قطر متوسط 5 میکرون) متعلق به برنج است.

نشاستهاز دو مولکول آمیلوز و آمیلوپکتین تشکیل شده است. مولکول‌های آمیلوز تقریبایک‌چهارم کل نشاسته را تشکیل می‌دهند (اگرچه بعضی واریته‌ها آمیلوز ندارند). آمیلوزیک زنجیره خطی بلند متشکل از هزاران گلوکز است. در مولکول آمیلوز پیوند میانواحدهای گلوکز فقط به شکل 4 1 ـ آلفا است. نشاسته‌های دارای مقادیر بالایآمیلوز شکل خود را به هنگام شکل دادن حفظ کرده و تشکیل ژل می‌دهند.

مثال‌هایی ازمحتوی آمیلوز در نشاسته‌های مختلف به شرح زیر است:

دانه‌های غلات: 28 درصد ـ 26درصد

ریشه‌ها و جوانه‌ها: 23 درصد ـ 17 درصد

انواع مومی نشاسته: 0 درصد

مولکول‌های آمیلوپکتین تقریبا سه‌چهارم پلی‌مرهای یک گرانول نشاسته را تشکیلمی‌دهند. در مولکول آمیلو پکتین معمولا بعد از هر 8 ـ 7 واحد گلوکز یک شاخه انشعابیوجود دارد که خود دارای 30 ـ 15 واحد گلوکز است. در رشته اصلی اتصال واحدهای گلوکزبه صورت 4 1 ـ آلفا و در محل انشعاب به صورت 6 1 ـ آلفا است.

نشاستهچای درصد بالایی آمیلوپکتین دارد که سبب تغلیظ یک مخلوط خواهد شد اما برخلاف آمیلوزتشکیل ژل نمی‌دهد. مولکول‌های آمیلوپکتین به یکدیگر متصل نمی‌شوند و به هنگام سردشدن پیوندهای شیمیایی مشابه آمیلوز تشکیل نمی‌دهند.

از دیگر موارد قابل مقایسهبین آمیلوز و آمیلوپکتین وزن مولکولی آنها است. وزن مولکولی آمیلوز ممکن است به 200ـ 100 هزار برسد در حالی که وزن مولکولی آمیلوپکتین در حدود یک میلیون است.

 

نسبتوجود دو آنزیم که سازنده اتصال‌های

4 1 ـ آلفا و 6 1 ـ آلفا درگیاه هستند مشخص‌کننده نسبت یا میزان آمیلوز یا آمیلوپکتین در نشاسته آن گیاهاست.

می‌توان گفت که نسبت آمیلوز به آمیلوپکتین نقش مهمی در رفتار نشاسته خواهدداشت.
با توجه به مواردی که در ارتباط با نشاسته، ساختار شیمیایی آن و همچنینمنابع‌اش گفته شد و همچنین با توجه به موارد کاربرد گسترده نشاسته در بخش‌هایگوناگون صنعت غذا در شماره‌های آینده سعی خواهیم کرد، به تفضیل در مورد نشاسته وکاربردهای گوناگون‌اش صحبت کنیم.

 

دانه های نشاسته ( Starch grains )

در پارانشیم کلروفیلی ( کلرانشیم ) ، پلاستها تولیدکننده آمیلوپلاست میباشند که دانه های نشاسته در آنها تشکیل میشود. در طول فرآیند فتوسنتز ، دانه نشاسته در روز تولید شده و درصد آن در برگها بالا میرود و در شب به مصرف گیاه میرسد و اضافات آن در آمیلوپلاست ذخیره میگردد . دانه های نشاسته در پلاستها بر حجمشان افزوده شده به اندازه ای که غشای پلاست را پاره میکند و در اغلب گونه ها طبقات متحدالمرکز در اطراف یک نقطه به نام ناف بوجود می آورد و علت آن اختلاف در میزان جذب آب لایه های مختلف میباشد.

نشاسته دارای فرمول شیمیایی [C6(H2O)5]n میباشد که توسط آنزیم آمیلاز به دو واحد گلوکز تبدیل میگردد. اسیدهای رقیق نیز باعث تجزیه نشاسته به دو واحد گلوکز میگردد . دانه نشاسته در آب سرد و الکل غیــرقابل حل بوده و حالت سوسپــانسیون به خود میگیرد و در آب گرم 70 درجه سانتیــگراد متورم شده و دانه های آن ترکیده و حالت ژله ای و چسبنده ایجاد میگردد . نشاسته در اثر تجزیه ناقص تبدیل به گلوکز ، مالتوز و دکسترین میشود . نشاسته از دو زنجیره اصلی و شاخه های فرعی تشکیل شده است به زنجیره اصلی آن آمیلوز میگویند که در آب محلول بوده و 20 درصد از ساختمان شیمیایی نشاسته را تشکیل میدهد و اتصالات حلقه های کربنی آنα(1®4) میباشد . شاخه های فرعی آن آمیلوپکتین نام دارد که در آب نامحلول بوده و 80 درصد ساختمان شیمیایی نشاسته را تشکیل میدهد و اتصالات حلقه های کربنی آن α(1®4) بوده اما اتصالات حلقه های کربنی آمیلوپکتین به آمیلوز از نوع α(1®6) میباشد.

معرف رنگی دانه های نشاسته لوگل بوده که آنرا به رنگ آبی تا بنفش در می آورد . نکته قابل توجه آنکه ید موجود در معرف لوگل با زنجیره اصلی آمیلوز ترکیب میشود .

در اینجا به بررسی دانه نشاسته چند گونه گیاهی میپردازیم :

برای مشاهده دانه نشاسته سیب زمینی ابتدا آنرا با آب معمولی شستشو داده و خشک میکنیم سپس با اسکالپل برشی ایجاد کرده و با نوک آن روی بافت ذخیره سیب زمینی چندبار می کشیم . شیرابه حاصل را بر روی یک قطره آب مقطر روی لام میریزیم . سپس لامل را به طور مورب بر روی آن رها میکنیم . حال یک قطره لوگل در یک ضلع لامل ریخته و در ضلع مقابل با یک عدد دستمال کاغذی ، آب مقطر و لوگل را می کشیم. زمانی که لوگل به وسط لامل رسید این عمل را قطع میکنیم . این عمل باعث میگردد که برخی از دانه های نشاسته به اندازه مناسب رنگ گرفته و از تیره شدن بیش از حد و یا عدم رنگ آمیزی دانه های نشاسته جلوگیری شود .

برای دیدن دانه نشاسته بذرهای خشک از قبیل لوبیا ، ذرت ، گندم و برنج ابتدا با تیخ اسکالپل دانه را از وسط نصف کرده و سپس قسمتهای سفید که حاوی نشاسته میباشد را خراش میدهیم و خاکه آن را بر روی یک قطره آب مقطر بر روی لام ریخته و یک عدد لامل روی آن رها میکنیم . سپس طبق دستور بالا یک قطره لوگل در یک گوشه لامل گذاشته و از طرف دیگر با یک عدد دستمال کاغذی آن را میکشیم تا دانه های نشاسته به رنگ آبی درآید .

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های تولیدی بخش سازمان جهاد کشاورزی و صنایع صادر میگردد.

 

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان جهاد کشاورزی و صنایع شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و صنایع .

3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .

5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

 

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس

1- اشخاص حقیقی

-تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )

- ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

 

مدارک مورد نیاز:

1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان سازمان جهاد کشاورزی و صنایع شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان جهاد کشاورزی و صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان جهاد کشاورزی و صنایع صادر می گردد.

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان جهاد کشاورزی و صنایع شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل تولید نشاسته از گندم

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید نشاسته از گندم به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین تولیدی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

 

 

 

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)

در زمینه جذب مشتراین می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر .

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :

1-1- زمین محل اجرای طرح :

 

2-1- محوطه سازی :

 

 

 

 

 

3-1- ساختمان ها :

 

 

 

 

 

 

4-1- تأسیسات و تجهیزات :

 

 

 

 

 

 

 

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :

 

 

6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :

 

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی :

 

 

 

 

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری :

 

جدول هزینه های ثابت طرح :

2- هزینه های جاری طرح :

1-2- حقوق و دستمزد :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

 

 

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

2-2- مواد اولیه و بسته بندی :

3-2- هزینه سوخت و انرژی :

 

4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری :

 

جدول هزینه های جاری طرح :

 

 

 

 

 

 

 

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

 

 

 

 

 

 

 

سرمایه در گردش :

 

جدول سرمایه گذاری :

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از محل تولید نشاسته از گندم و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد .



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی