دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی


بررسی اثر بخشی فعالیت های برون سپاری شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه اردبیل )WORD

بررسی اثر بخشی فعالیت های برون سپاری شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه اردبیل )WORD

چکیده

مقدمه و هدف پژوش : برون سپاری عبارت است از پیدا کردن ارائه دهندگان خدمت جدید و روش‌های جدیدی که بتوان با اطمینان تهیه مواد، کالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقیقت واگذاری یا برون سپاری برای یک سازمان امکان دستیابی به تخصص ، دانش و قابلیتهای موجود در بیرون از مرزهایش را فراهم می آورد. برون سپاری ، واگذاری عوامل تولید ، منابع مورد استفاده در انجام یک کار و حق تصمیم گیری و یا مسئولیت تصمیم گیری را ایجاب می کند . امروزه برای رضایت مشتریان و تأمین خواسته‌ها و نیازهای آنها، برون سپاری می‌تواند مفید و موثر باشد ، لذا بر این اساس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بخشی از خدمات و عوامل پشتیبانی خود را جهت بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها، و اصلاح ساختار سازمانی واگذار کرده است. در این تحقیق میزان اثربخشی برون سپاری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 1392 مورد مطالعه قرار گرفته است. روش تحقیق بصورت توصیفی- میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه و برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss و آزمون T-Testاستفاده شده است. یافته ها نشان می دهد برون سپاری باعث سرعت در انجام کارها ، کنترل بهتر فعالیتها ، افزایش کیفیت خدمات ، استفاده از مهارت فنی دیگران ، آزاد شدن سرمایه و صرفه جویی در وقت مدیران می شود . نتایج این تحقیق نشان می دهد که بر اساس فرضیه های تحقیق با استفاد از مدل کارت امتیاز متوازن، اثربخشی برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از نظر وجه رشد و یادگیری بیشتر ، اما از نظر وجوه مالی، فرآیندهای داخلی و مشتریان نسبت به وجه رشد و یادگیری کم می باشد که می توان با تشکیل بانک اطلاعاتی ، مکانیزم و شاخص های استاندارد برای انتخاب اصلح پیمانکاران ، انتخاب صحیح فعالیتها برای برون سپاری و ارزیابی های مستمر ، اثربخشی برون سپاری بر این وجوه را بیشتر نمود .

 واژگان کلیدی:برون سپاری، خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اثر بخشی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران.

 فصل اول

 کلیات تحقیق

  1-1-بیان مسأله

جهانی شدن، برون سپاری ، فشار رقابتی و تجدید نیروی کار همه از واقعیت های کسب و کار قرن بیست و یکم هستند(درزنر[1] ،2004،آنگاردیو[2] 2006،برنر[3] ،2003). برون سپاری واقعیت هایی هستند که کسب و کارها به وسیله آن ، با نیروی کار کمتر هزینه ها را کاهش داده و به سود بیشتری دست می یابند(گریفس و هوم[4] ،2004).ما در جامعه اطلاعات زندگی می کنیم ، جامعه ای که مردمان آن با همان سرعت به اطلاعات دسترسی دارند که رهبران آنها دارند .ما در عصر بازارهای تخصصی و تسهیم شده زندگی می کنیم ،در این بازارها مشتریان به کالاها و خدمات بسیار مرغوب و وجود انواع گزینه عادت دارند .مقتضای این حال و هوا موسساتی است که فوق العاده انعطاف پذیر و سازگار باشند، کالاهای مرغوب تولید کنند و پاسخگوی مشتریان خود باشند(اوزبرن و گبلر[5]،1991) . در گذشته کلید موفقیت حجیم و عظیم بودن بود،ولی‏ امروزه اهمیت کیفیت بالا در حال افزایش‏ است.یکی از راه حل های دست یافتن به این موفقیت ها برون سپاری است. در گذشته، برون سپاری زمانی مورد استفاده قرار می گرفت که سازمانها نمی توانستند خوب عمل کنند، در رقابت ضعیف بودند، کاهش ظرفیت داشتند، با مشکل مالی روبرو بودند و یا از نظر فن آوری عقب و شکست خورده بودند.امروزه سازمانهایی که کاملا موفق هستند نیز از این ابزار برای تجدید ساختار سازمانهایشان استفاده می کنند و مدیران این سازمانها به عنوان یک موضوع حیاتی این موضوع را درک کرده اند که ایجاد قابلیت های کلیدی برای برآورده نمودن نیازهای مشتری ضروری است و باید در این راه تلاش نمایند.برای ادامه حیات همراه با بالندگی ،بکار گیری موثر منابع و همسازی با محیط لازم است و برای تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی منسجم و تعیین اهداف استراتژیک می باشد .طی فرایند برنامه ریزی استراتژیک ،شرکت ها محصولات کلیدی ، بازارهای مشتری برای این محصولات ، فرایندهای ساخت محوری و تامین کنندگان مواد را می شناسند.شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در راستای برنامه های استراتژیک خود ، بخشی از خدمات خود شامل : حمل و نقل ، نظافت، تعمیرات ، امور مربوط به کامپیوتر را به پیمانکار واگذار نموده است. در این پایاننامه سعی شده که عملکرد شرکت مذکور بر اساس کارت امتیازی متوازن مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. برون‌سپاری[6] یک ویژگی اساسی تجدید ساختار سازمانی است که به طور چشمگیری مرزهای سنتی سازمانها را تغییر داده است. می‌توان برون‌سپاری را «یکی از بزرگترین جابجایی‌های ساختاری سازمان و صنعت در قرن نامید.

برون‌سپاری عقد قرارداد با خارج از سازمان در مورد انجام فعالیتهایی است، که قبلا در درون سازمان اجرا می‌شدند. پیتر دراکر در ارتباط با برون سپاری و آثار آن می گوید: “چنین امری در واقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمانهای جهان فردا است. این بدان معناست که دیگر الـــــزامی نیست که شرکت های بزرگ تجاری،‌ ادارات دولتی،‌ بیمارستانها و دانشگاههای بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند. این قبیل موسسات به تشکیلاتی تبدیل می شوند که درآمدهای عالی و نتایج قابل توجهی را بدست می آورند، زیرا تنها بر فعالیت هایی تمـــــــرکز می‌کنند که به خاطر آنها ماموریت یافته اند،‌ کارهایی را انجام می دهند که دقیقاً به اهداف سازمانی آنها مربوط است. کارهایی را که به خوبی می شناسند و به ریزه کاریهای آن آشنایند و به نسبت ارزش و اعتباری که دارند به انجام دهندگان آنها دستمزد و کارانه پرداخت می کنند، بقیه کارهای خدماتی اینگونه سازمانها به نهادهای بیرونی واگذار می شود(بران و ویلسون2،2005).

در تحقیق حاضر ما می خواهیم بدانیم میزان اثربخشی فعالیتهای برون سپاری شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 1392 چه میزان است که در ادامه به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.

 1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق

بنگاههایی که به دنبال دیگران برای انجام بخشی از فرآیندهای عملیاتی خود بوده اند چه ضرورتهایی را حس می کردند ؟پاسخ این پرسش در وهله نخست بسیار واضح به نظر می رسد. اما کمی تامل در این ضرورت ها نکات اساسی زیر را روشن می سازد . چنانچه به هر علت ،عوامل بیرون از بنگاه بتوانند هر یک از مراحل زنجیره ارزش آن را با حفظ دیگر عوامل از قبیل کیفیت ،کارکرد ، شرایطتحویل،سفارشی بودن با هزینه پایین تری عهده دار شوند، برون سپاری عملی عاقلانه است . به نظر می‌رسد که تنها علت و عامل روی آوردن به برون سپاری را باید در زمینه اقتصادی جستجو کرد . اما آیا می‌توان ادعا کرد که همه موقعیتهای مناسب و تمامی سودها و زیان ها توسط مدیران شرکت در هر لحظه قابل شناسایی است و ما همواره بهترین انتخابها را در این زمینه انجام داده و می دهیم. اگر این طور است، چگونه می توان تاثیر مثبت تغییر مدیریت را در برخی موارد در بنگاه ها تعبیر کرد ؟ بررسی شرکت‌ها و بنگاههای مختلف که با تغییر مدیریت دچار تغییرات اساسی گشته اند بیانگر اینست که همواره همه مدیران بر عوامل سود یا ضرر بنگاه آگاهی و وقوف کامل نداشته اند . پاسخ به این پرسش که آیا بنگاه می تواند مزیت اقتصادی کلیه مراحل فعالیتهای زنجیره ارزش خود را تشخیص داده و در صورت لزوم ، بخشی از آنرا به دیگران بسپارد ، نیاز به اشراف بر شرایط مشخص زمینه فعالیت بنگاه ، آشنایی با قابلیت های درونی ، شناسایی متغیرهای موقعیت و بازار ، تشخیص عملیات تشکیل دهنده زنجیره ارزش و عوامل اقتصادی دارد . اما در مواردی مشاهده می شود که یک بنگاه اصرار بر عهده دار شدن فعالیت خاصی در زنجیره ارزش خویش و در واقع ادامه فعالیت در ساختار عمومی را دارد، در شرایطی که دلایل اقتصادی برای این جهت گیری وجود ندارد . انجمن برون سپاری براساس مطالعات صورت گرفته در کشور ها و شرکتهای مختلف علل مختلفی رابصورت زیر برای برون سپاری بر شمرده است(سید جوادین وحسنقلی پور،1390،ص 11-17) :

1- کاهش و کنترل هزینه های عملیاتی

۲- بهبود تمرکز سازمانی بر موضوعات ویژه

۳- دستیابی به قابلیت هایی که سازمان را در زمره شرکتهای برتر قرار می دهد .

۴- آزاد سازی منابع داخلی سازمان برای استفاده از آن در بخشهای دیگر

۵- عدم دستیابی به منابع داخلی در درون سازمان

۶- دستیابی به منافع حاصل از مهندسی مجدد

۷- تعیین موضوعات غیر قابل کنترل و یا غیر قابل مدیریت

۸- جذب منابع سرمایه ای

۹- تسهیم مخاطرات

با توجه به اهمیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و.... و ضرورت و مزایای فراوان برون سپاری که در بالا ذکر شد در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ، اهمیت تحقیق حاضر بیشتر نشان داده می شود.

 1-3-اهداف تحقیق

1-3-1- هدف کلی

هدف کلی این تحقیق بررسی اثر بخشی فعالیت های برون سپاری شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه اردبیل ) می باشد.

 1-3-2- اهداف جزیی

- بررسی اثر بخشی برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از نظر وجه مالی.

- بررسی اثر بخشی برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نظر وجه مشتریان.

- بررسی اثر بخشی برون سپاری فعالیت های شرکت از نظر وجه فرآیندهای داخلی .

- بررسی اثر بخشی برون سپاری فعالیت های شرکت از نظر وجه رشد و یادگیری.

 1-4- فرضیات

- برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نظر وجه مالی اثربخش می باشد.

- برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نظر وجه مشتریان اثربخش می باشد.

- برون سپاری فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نظر وجه فرآیندهای داخلی اثربخش می باشد.

- برون سپاری فعالیت های شرکت پخش فرآورده های نفتی از نظر وجه رشد و یادگیری اثربخش می باشد.

 1-5- مدل تحقیق

کارت امتیازی متوازن[7](B.S.C )که توسط دیوید نورتن[8] استاد مدیریت آمریکا طراحی شده است مجموعه ای از معیارهاست که به مدیران دیدی لحظه ای ولی جامع در مورد کسب و کار می دهد. این مدل به مدیران اجازه می دهد تا از چهار وجه مهم به کسب و کار نگاه کنند. این وجوه عبارتند از: معیار های مالی، رضایت مشتریان ، فرایند های داخلی و بعد بهبود، رشد و یادگیری. تحقیقات انجام شده بر روی بسیاری از سازمان هایی که این مدل را اجرا کرده اند نشان می دهد که کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم اندازه گیری ، یک ابزار مدیریت استراتژیک و یک ابزار ارتباطی کاربرد دارد. در این تحقیق از مدل کارت امتیازی متوازن استفاده می شود. این روش چارچوب جامعی را برای تبدیل چشم انداز و استراتژی یک شرکت به مجموعه ای منسجم از معیارهای عملکردی در اختیار مدیران قرار می دهد .روش کارت امتیازی متوازن به تبیین استراتژی سازمان در قالب اهداف در جنبه های مختلف به شرح ذیل می پردازد:

 [1]- Drznr

[2]- Angardyv

[3]- Brenner

[4]- Gryfs and Home

[5]- Avzbrn and Gblr

[6]- Outsourcing

2- Brown, Wilson

[7] -Balanced score card

[8] - David Norton



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی