پایان نامه و تحقیق در مورد مرکز علمی – پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی )-تعداد صفحات 217 ص
پایان نامه و تحقیق در مورد مرکز علمی – پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی )-تعداد صفحات 217 صپایان نامه و تحقیق در مورد مرکز علمی – پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی )-تعداد صفحات 217 ص فصل اول : مطالعات پایه.......................................................................... 4 فصل دوم : مطالعات تکمیلی ....................................................................... 60 فصل سوم : مطالعات تطبیقی ................................................................... 99 فصل چهارم : مطالعات اقلیم و زمینه .......................................................... 135 فصل پنجم : اصول طراحی ..................................................................... 178 فصل ششم : طراحی ..............................................................................194 موضوع پروژه : مرکز علمی - پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی ) اهمیت و ضرورت موضوع : کمرنگ بودن مسئله پژوهش و تحقیق در سیستم آموزشی کشورما باعث گردیده است , تا آموزش در محدوده تئوریک شکل بپذیرد . نتیجه این فرآیند عدم بهره وری بهینه از توانمندی های ذهنی و فکری نوجوانان و جوانان را باعث گردیده است . این موضوع می طلبد که به موازات کارتئوری , کار علمی و پژوهشی و تحقیق انجام گرفته تا بتوانیم حداکثر بهره وری را پیش رو داشته باشیم . با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در عصر حاضر و تغییر بسیاری از امور بواسطه آن و در مقایسه با سایر کشورها جای خالی فضاهای پژوهشی در عرصه آموزش و پژوهش بسیار احساس می گردد . از آنجا که طرح های پژوهشی بستر ارتقاء هر جامعه ای می باشد, وجود روحیه پژوهشگری از کودکی بسیار ضروری است . این امر در کشورهای صنعتی بسیار مورد توجه است و کودکان از ابتدای دوران آموزش با روحیه پژوهشگری آشنا می گردند و اما در کشور ما با توجه به شیوه یادگیری قدیمی که بر اساس سیستم محفوظات ذهنی است , به پژوهش کمتر توجه شده است و بیشتر به آموزش قدیمی تکیه شده است . پژوهش به عنوان فرآیند علمی در جهت ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموز است . از اینرو در امر پژوهش نظر برآن است که شیوه هایی بکارگرفته شود که دانش آموزان ضمن فراگیری مفاهیم و مطالب علمی , چگونگی روند سازمان یافته تفکر را تمرین کنند و به تدریج با مفهوم و کاربرد هر یک از آنها آشنا شوند . این موضوع بحث و نگرشی نو را درباره فضاهای آموزشی و به طور کلی عرصه های آموزشی می طلبد .
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |