دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی

پروژه کارآفرینی آموزشگاه رانندگی40ص

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۷ ب.ظ
20- پروژه کارآفرینی آموزشگاه رانندگی40ص

 پروژه کارآفرینی آموزشگاه رانندگی40ص

فصل اول

کلیات

 

 

 1- 1 مقدمه :

افزایش جمعیت، رشد شهرنشینی و تمایل به مهاجرت به شهرها موجب رشد بی رویه شهرها شده است و به تبع آن مسافت مسافرت های درون شهری شهروندان افزایش یافته و آنان را ناگزیر به استفاده از وسایل نقلیه موتوری نموده است. از دیگر سو، فرسودگی ناوگان محدود حمل و نقل عمومی موجب عدم تمایل افراد به استفاده از اینگونه وسایل شده و موجبات استفاده وسیع تر از وسایل نقلیه شخصی را فراهم می آورد.

از طرف دیگر، با توجه به عدم وجود فرهنگ صحیح ترافیک در سطح کلانشهرها و رعایت نشدن آیین نامه رانندگی که ناشی از ناکافی بودن آموزش عملی رانندگی پیش از صدور گواهینامه است، شاهد اتلاف وقت شهروندان در ساعات پرازدحام رفت و آمد هستیم که منجر به تحمیل هزینه های بسیار سنگینی بر اقتصاد ملی می گردد.

علاوه بر این مطلب رعایت نکردن اصول صحیح رانندگی، موجب شده است آمار تصادفات رانندگی ایران، بالاترین رتبه را در بین کشورهای جهان داشته باشد.

مطلب فوق الذکر لزوم آموزش کامل و صحیح رانندگی برای متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی را آشکار می سازد.

 

 

 

 

 

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

آموزشگاه رانندگی

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

با توجه به ترکیب جوان جمعیت کشور و تعداد زیاد این متقاضیان از یک سو و قوانین نوین اداره راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر آموزش اجباری رانندگی در آموزشگاه ها برای صدور گواهینامه توسط این اداره و یا آموزشگاه های رانندگی از دیگر سو، بازده مناسب اقتصادی برای این فعالیت متصور است. همچنین با عنایت به نرخ بیشتر دختران در دوره های آموزشی این آموزشگاه ها، اجرای چنین طرحی در قالب تعاونی های بانوان دارای مزیت بیشتری خواهد بود، که سبب شد من این طرح را انتخاب نمایم.

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، از جمله فراگیری رانندگی صحیح، فرا گرفتن فرهنگ رانندگی که در نتیجه سبب سهولت در حمل و نقل و کاهش تصادفات رانندگی می گردد.

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 13 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

پیشینه

در اروپا ظاهراً رومی ها اولین قومی بودند که در کشور خود و انگلستان از نوعی ترافیکی استفاده کردند آنها جاده ها را با سنگ هائی که « مایلیار» نامیده می شدند مشخص می کردند و کلمه « مایل» که مبنائی برای محاسبه مسافات است از همان کلمه می آید. در واقع از ابتدای سابقه علائم نشانه های مشخصی در دست نیست. بسیاری از علائم اولیه به هزینه و ابتکار افراد شخصی نصب شدند. اولین قانون مربوط به تابلوهای عبور و مرور در 1773 به تصویب رسید که دارای شکلهای مشخص یوده و مسئولین محلی حفظ و نگهداری جاده ها موظف شدند علائم جهت نما و راهنما را در محدوده مسئولیت خود نصب و نگهداری کنند.

اختراع و استفاده مردم از دوچرخه در اواخر قرن نوزدهم خطرهای جدیدی برای بهره گیران از معابر را مطرح ساخت و تابلوهای تازه ای بوجود آمد. تپه ها و پیچ های تند مخاطره هائی را برای دوچرخه سواران اولیه ایجاد کرده بود به همین لحاظ تابلوهای « خطر» و « احتیاط» در آن نقاط استقرار یافتند. بعضی مقامهای محلی هم به تناسب تیازها تابلوهائی را ابداع و نصب کردند که در 1900 حدود 4000 نوع از آنها در سراسر کشور وجود داشت و چون نصب آنها تابع ضوابط نبود و شکل های گوناگون در رساندن یک مفهوم بکار رفته بودند کاربری خود را از دست داده بودند.

عصر موتورها با نصب پرچم های قرمز در 1896 شروع شد و بعضی شرکتهای خودرو سازی کار تجاری ساخت علائم اخطاری و ممانعتی برای اتومبیلها به تصویب رسید که تابلو های « تقاطع ، شیب تند و پیچ خطرناک» را بوجود آورد یعنی یک مثلث وارونه که محیط آن قرمز رنگ می باشد و درون آن سفید بماند به معنی احتیاط و یک دایره قرمز رنگ که درون آن سفید باشد به معنی ممنوعیت است، البته ساخت و نصب علائم عبور و مرور در سی سال اول پس از تصویب قانون مذکور بر عهده سازمان های مسئول امور خودروها بود. در 1931 مشخص شد که سیستم علامت گذاری همراه با توسعه خودروهای موتوری رشد نیافته و یک کمیته برای بررسی سیستم تشکیل شد.

بعنوان یک نتیجه تعدادی علامت جدید در 1933 ابداع شد و گزارش کمیته مذکور اساس سیستم علائم ترافیکی قرار گرفت و تا 1960 نیز ماخذ بود.

مبنای خط کشی معابر هم آشکار نیست اما در 1843 در کتابی که منتشر شده می بینیم که ذکر از ضرورت استفاده از سنگ سفید در وسط خیابان و ضمناً چراغهای تقاطع ها بعمل آمده ولی عملاً بعد از جنگ چهانی اول بود که رنگ سفید بر معابر بریتانیا ظاهر شد و در اواخر دهه 1920 بطور گسترده استفاده گردید.

در 1926 اولین نشریه وزارت حمل و نقل درباره علائم راهنمایی و رانندگی انتشار یافت و در 1930 خط سفید در تقاطع ها بعنوان خطی که خودروها باید در پشت آن بایستند برسمیت شناخته و البته در پیچ ها و تقاطع ها و رفوژها هم بکار گرفته شد. در 1944 خطوط سفید برای تفکیک مسیرهای ترافیکی هم استفاده گردید. در 1957 خطوط سفید دوبله بعنوان کنترل کننده محل های مجاز سبقت بکار رفت و چون موفق بود در 1959 مقررات تکمیلی هم تصویب شد. در 1934 چشم گربه ای ها که منعکس کننده نور بودند استفاده شدند و در حال حاضر بیش از هفت میلیون چشم گربه ای در جاده های بریتانیا نصب شده.

بعد از جنگ جهانی دوم مباحثاتی در سازمان ملل انجام گرفت که علائم ترافیکی بصورت بین المللی در آینده و بیشتر کشورهای اروپایی آنها را تایید و استفاده کردند اما در بریتانیا نسبت به پذیرش آن عدم تمایل وجود داشت چون سیستم خودشان کاملتر بود. البته یک احتمال دیگر این بود که یک سیستم جهانی بجای سیستم اروپائی بوجود آید. بدنبال انتقادهایی که از سیستم قدیمی علائم ترافیکی مصوب 1933 بعمل میامد کمیته دیگری در 1961 تشکیل شد که کلیه علائم را مورد بررسی مجدد قرار داد. کمیته به این نتیجه رسید که بریتانیا باید اساس سیستم علائم در استان ولزبتوان از حروف و اصطلاحات زیان ولزی نیز همطراز انگلیسی استفاده کرد و البته یک کمیته تحت نظر آقای دکتر بوون دوزبانه کردن علائم را بررسی می کند. نوع حروف و اختصارات در این کمیته تهیه و به تصویب مجلس می رسد.

باید متذکر شد که پس از ساخت علائم الکترونیکی و کاربری آنها در ترافیک کدهای جدیدی بوجود آمد مثلاً چراغ زرد چشمک زن به معنی احتیاط کامل و قرمز چشمک زن به معنی ایست کامل است. دیگر اینکه خطوط هم دارای شکلهای متنوع شدند که در اروپا مقررات خاصی دارد و البته در ایران استفاده نمی شود.

 

برخی نکات که در آموزشگاه های رانندگی آموزش داده می شود:

رانندگی تدافعی

تقریباً اکثر رانندگان فکر می‌کنند راننده خوبی هستند، به خصوص وقتی که تجربه و اعتماد به نفس هم داشته باشند. اما حتی بهترین رانندگان هم گاهی اوقات اشتباه می‌کنند ممکن است قسمتی از ماشین خراب شود، شرایط آب و هوایی تغییر کند و یا سر و کارشان با رانندگانی بیفتد که مقررات راهنمایی و رانندگی را نادیده می‌گیرند و اصلاً نمی‌توان رانندگی آنها را پیش بینی کرد.برای این که اشتباه نکنید و یا درگیر تصادفی نشوید که راننده دیگری مسبب آن بوده، رانندگی تدافعی را بیاموزید.

 

اصول این رانندگی بشرح زیر است :

1 همیشه آماده بوده و جلو را نگاه کنید.

2 با سرعت مطمئنه برانید.

3 - فاصله را رعایت کنید.

4 کمربند ایمنی را ببندید.

5 اگر خسته اید و یا دارو مصرف کرده اید رانندگی نکنید.

6 مراقب باشید ماشین از لحاظ فنی ایراد نداشته باشد.

 

آماده باشید و جلو را نگاه کنید

باید در جای خود راحت باشید، هردو دستتان باید به فرمان باشد. اگر به طرز غیرصحیح نشسته و یا فرمان را فقط با یک دست بگیرید، کنترل ماشین سخت می‌شود و راحت طلبی شما به هنگام رانندگی ممکن است منجر به حوادث خطرناکی شود.

شرایط و اوضاع ترافیکی مدام تغییر می‌کند و هیچ گاه نباید از توجه به شرایط متغیر غافل بمانید، همیشه باید چشم شما به جاده باشد و فقط پیش رو یا ماشین جلویی را به عنوان نقطه تمرکز درنظر نگیرید بلکه فراتر از آنچه پیش رو دارید را نیز نگاه کنید تا مراقب وقایعی که محتمل به وقوع هستند نیز باشید.

چشمان شما باید مواظب تمام جهات باشد، هر چند وقت یکبار در آینه نگاهی به عقب بیاندازید.

اشتباهاتی را که ممکن است سایر رانندگان مرتکب شوند پیش بینی کنید و در مورد راه چاره آن نیز بیندیشید.

مثلا هیچ وقت مطمئن نباشید که راننده‌ای که به تابلوی ایست یا احتیاط نزدیک می‌شود خواهد ایستاد. مطمئن شوید که سایر رانندگان متوجه شما هستند. سعی کنید با راننده دیگری که به تقاطع نزدیک می‌شود ارتباط چشمی برقرار کنید. گرچه گاهی اوقات ارتباط چشمی کافی نیست. برای اطمینان بیشتر می‌توانید گردش و زاویه چرخهای ماشینی را که به شما نزدیک می‌شود درنظر بگیرید. سرعت گردش و زاویه چرخهای جلو نشانگر قصد راننده به توقف یا گردش به طرف مشخصی هستند. اگر راننده در حال رسیدن به تابلوی ایست است ولی سرعت چرخها حاکی از قصد او به توقف نیست، شما باید ترمز را به آرامی گرفته و آماده توقف شوید و نیز با صدای بوق او را متوجه خود کنید. در صورتی که زاویه چرخهای جلو، با سمتی که راهنمای ماشین نشان می‌دهد یکی نیست، خود را برای یک گردش ناگهانی یا عدم گردش آماده کنید. در صورتی که زودتر از زمانی که به تقاطع می‌رسید، اوضاع را وارسی کنید، زمان سریع تری نیز برای واکنش خواهید داشت. اگر حق تقدم با شماست، مطلقاً نباید حق به جانب باشید. آماده باشید که از حق تقدم خود بگذرید تا درگیر تصادف نشوید. چند دقیقه صبر کردن برای دیگران از وقوع تصادف بهتر است. این که حق به جانب شما بوده، صدمه ناشی از تصادف را جبران نمی‌کند.

 

رعایت فاصله

از هر ده تصادف، چهار مورد در اثر برخورد از عقب است که معمولاً به خاطر عدم رعایت فاصله پیش می‌آید. باید فاصله کافی با اتومبیل جلویی داشته باشید تا در صورت ترمز ناگهانی تصادفی پیش نیاید.

برای رعایت فاصله محتاطانه، قانون دو ثانیه را به کار برید. شیئی را مانند یک علامت، یک درخت یا روگذر در جاده انتخاب کنید. وقتی که اتومبیل جلویی از آن می‌گذرد، آرام و بلند شروع به شمردن کنید 1002 1001 اگر قبل از اتمام شمارش، شما نیز از آن شیء عبور کردید، بدانید که فاصله را رعایت نکرده‌اید. سرعت خود را کم کنید تا از ماشین جلویی دور شوید. در هوای بد، به منظور فاصله بیشتر شمارش را تا 3 یا 4 ادامه دهید.

اگر ماشین عقبی خیلی نزدیک به شما می‌راند، مسیر عبور خود را در صورت امکان تغییر دهید یا از سرعت خود کاسته و در صورت لزوم از جاده خارج شوید تا ماشین پشت سری از شما بگذرد و قبل از بیرون رفتن از خیابان و یا بازگشت به آن حتماً راهنما بزنید. هیچ گاه نباید روی ترمز بزنید. دو کار اشتباه منجر به نتیجه درست نمی‌شود. به منظور توقف یا گردش، ترمز را زودتر و به آرامی فشار دهید. این عمل، رانندگان پشت سری را از قصد شما برای کاستن از سرعت آگاه می‌کند.

هم چنین فاصله جانبی خود را همیشه رعایت کنید تا در صورت تغییر مسیر ناگهانی یا خارج شدن از مسیر دچار خطر نشوید. در صورت امکان همیشه در چپ و راست خود " راه فراری" درنظر داشته باشید.

 

کمربند ایمنی و کمربند کودکان

همیشه امکان درگیری در تصادفی که احتمالش را نمی‌داده‌اید وجود دارد. بهترین راه پیشگیری در اغلب ماشینها استفاده از کمربند ایمنی است که بر روی کمر و شانه‌ها بسته می‌شود. در صورت استفاده از کمربند ایمنی، امکان کشته یا مجروح شدن شما در تصادف 50% از زمانی که نبسته‌اید کمتر است.

در صورت استفاده از کمربند ایمنی، شما بخشی از ماشین می‌شوید و نه شیئی سرگردان درون ماشین. اگر در داخل ماشین به اشیا درونی اصابت نکنید، شانس شما برای زنده ماندن با تنها تعدادی جراحات سطحی بسیار بیشتر از موقعی است که کمربند نبسته‌اید. کمربند ایمنی نجات بخش جان شماست و نیز از میزان جراحات می‌کاهد. دانستن این حقایق مشوق شما در استفاده از کمربند ایمنی خواهد بود:

اگر در اثر تصادف به بیرون از ماشین پرتاب شوید، امکان کشته شدن شما 25 بار بیشتر از زمانی است که در درون ماشین بمانید.

از هر 10 تصادف، 8 تای آن سرعتی کمتر از 65 کیلومتر بر ساعت داشته‌اند و حتی در سرعتی مانند 20 کیلومتر بر ساعت تصادفات دارای تلفات بوده است. حدود 75% تصادفات در فاصله کمتر از 40 کیلومتری منزل راننده اتفاق می‌افتد. بنابراین بهتر است حتی در سفرهای کوتاه و سرعت کم از کمربند ایمنی استفاده کنید.

از این که در کمربند خود گیر بیفتید نهراسید. کمتر از 5/1 درصد تصادفات منجر به آتش سوزی یا غرق شدن در آب می‌شود. حتی در چنین مواقع نادری، کمربند ایمنی از وارد شدن ضربه‌ای که منجر به بیهوشی شما بشود یا از مجروح شدن شدید شما که ممکن است مانع فرارتان شود، جلوگیری می‌کند. ظرف 1 تا 2 ثانیه می‌توانید کمربند خود را باز کرده و از ماشین خارج شوید.

کمربند ایمنی باعث جلوگیری از تصادف می‌شود. باعث می‌شود شما به فرمان نزدیک بمانید و اگر ماشین ازکنترل خارج شد باز هم بتوانید ترمز کنید. با داشتن کمربند می‌توانید دوباره ماشین را در کنترل بگیرید. بدون آن حتی نمی‌توانید در سرجای خود بمانید. برای ایمنی بیشتر، پشت سری خود را تنظیم کرده، درها را قفل و اشیا سنگین و بدون اتکا را از فضای ماشین خارج کنید، می‌توانید آنها در صندوق عقب بگذارید.

شرایط جسمانی شما

در صورتی که احساس کسالت یا خستگی می‌کنید بهتر است رانندگی نکنید و یا در سفرهای طولانی هر چند ساعت، برای استراحت توقف کنید. اگر احساس خستگی می‌کنید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه داخل شود و یا برای نوشیدن قهوه یا چای توقف کنید . در فاصله یک ربع پس از برخواستن از خواب و یا در صورت خستگی زیاد، به هیچ وجه رانندگی نکنید. به خاطر داشته باشید داروها می‌توانند شما را در رانندگی تحت تاثیر قرار دهند. قبل از هر حرکت حتماً با پزشک یا داروساز درباره دارویی که مصرف می‌کنید، مشورت نمایید.

 

بوق

ممکن است بوق، بخش چندان مهمی از تجهیزات ایمنی به نظر نرسد ولی تنها وسیله‌ای است که می‌تواند سایر رانندگان یا عابران را از امکان وجود خطر مطلع کند. اگر بوق ماشین کار نمی‌کند، حتماً آن را درست کنید. به خاطر داشته باشید که بوق به عنوان وسیله‌ای جهت هشدار دادن به کار می‌رود و نباید به طور غیر ضروری و یا برای نشان دادن عصبانیت خود به سایر رانندگان و عابران آن را بکار برید.

 

رانندگی در شرایط خاص

حتی در بهترین شرایط، در رانندگی شما باید توجه خود را کاملا معطوف کرده و حس قضاوت خوبی داشته باشید. در شرایط ویژه یا در هنگام بروز خطر، توجه و حس داوری شما بسیار مهم است. برای اینکه راننده خوبی باشید باید رانندگی در بزرگراه، شب هنگام، هوای بد و یا شرایط اضطراری را خوب بدانید.

 

رانندگی در بزرگراه

آزادراه یعنی بزرگراهی که منقسم شده و تردد در یک یا دو یا چند مسیر انجام می‌شود و امکان ورود و خروج از آن با استفاده از ورودی و خروجیها میسر است.

قبل از ورود به بزرگراه از روی نقشه ورودی و خروجی خود را مشخص کنید. اگر از خروجی رد شدید، هیچگاه با دنده عقب برنگردید. از خروجی بعدی خارج شده سپس راه خود را برای ورود به بزرگراه و طی مسیری دیگر بیابید.

همیشه خروجی به مقصدی که می‌خواهید بروید از سمت دیگر بزرگراه وجود دارد.

در صورتی که تابلوی ایست، احتیاط، چراغ راهنما یا خروجی و ورودی دیگری وجود نداشته باشد می‌توانید از مسیرهای تعیین شده جهت عبور استفاده کنید. برای اینکار راهنما زده و عبور و مرور در بزرگراه را به دقت زیر نظر داشته باشید.

در صورت لزوم از سرعت خود برای وارد شدن به مسیر بکاهید. اگر مسیر ورودی برای دستیابی به بزرگراه آنقدر کوتاه است که با همان سرعت نمی‌توانید وارد شوید، مطمئن ترین راه برای ورود، ایست تا زمانی است که وقفه ای در عبور و مرور پیش نیاید. سپس وارد بزرگراه شده و به سرعت مورد نظر برسید. برای اجتناب از تداخل با سایر مسیرها فقط وقتی که ضروری است بایستید و سپس بسرعت وارد مسیر تردد شوید.

در هنگام رانندگی در بزرگراه حتما در موقع تغییر مسیر از راهنما استفاده کنید و به اطراف حتما نگاه کنید تا با ماشینهای پشت سری تداخل نکنید و حتما بعد از تغییر مسیر راهنما را خاموش کنید. در صورت امکان از مسیر سمت راست خارج شوید تا ورود سایر اتومبیلها تسهیل شود.

برای اجتناب از تغییر مسیر در آخرین لحظه، به تابلوهای راهنما و خروجیها دقت کرده قدری زودتر در مسیر مناسب خروج قرار گیرید و حداقل 30 متر قبل از رسیدن به محل خروجی راهنما بزنید. هنگامیکه وارد خروجی شدید، از سرعت خود بکاهید معمولا سرعت مجاز در خروجیها کمتر از مسیر اصلی است. بعد از ترک آزاد راه به تابلوهای سرعت مجاز دفت کرده و با بررسی کیلومتر شمار مطمئن شوید با سرعت مجاز می‌رانید.

رانندگی در بزرگراه معمولاً سرعت بیشتر و ماشینهای بیشتری را نیز در بردارد و شما باید هوشیار باشید. هر قدر سرعت بیشتر باشد و میزان عبور و مرور نیززیاد باشد شما باید سریعتر فکر کرده و سریعتر از زمانی که در خیابان می‌رانید ماشین را کنترل کنید. در سفرهای طولانی، حتما به فواصل توقف کنید. در هنگام روز، استفاده از عینک آفتابی می‌تواند چشمان شما را در برابر اشعه محافظت کند. حدود 90 درصد تصمیماتی که هنگام رانندگی می‌گیرید بسته به آنچه است که می‌بینید. هنگام شب باید به منظور کم کردن اثر ناشی از محدودیت دید، احتیاط بیشتری به خرج دهید. همچنین باید بدانید که دید خوب در هنگام شب با بالا رفتن سن، کم می‌شود. رانندگی در هنگام شب از آنجائی که محدوده دید شما کاهش می‌یابد، خطرناکتر است. در جاده‌های باریک، یا مناطق ناآشنا باید سرعت خود را کاهش دهید. نور بالای ماشین تا حدود 15 متر جلوتر را روشن می‌کند. باید به سرعتی برانید که در چنین فاصله‌ای امکان واکنش و توقف بموقع را داشته باشید. به این عمل "راندن در محدوده" نور چراغها گفته می‌شود.

از نیم ساعت بعد از غروب خورشید تا نیم ساعت قبل از طلوع آن، یعنی هنگامی که امکان دید کمتر از 300 متر است و نیز در هنگام بارندگی، برف و تگرگ باید چراغهای ماشین را روشن کنید. به هنگام مه نیز بایدچراغ راروشن کنید. حتی اگر نور چراغها به افزایش دید شما کمکی نکنند، ولی باعث جلب توجه سایر رانندگان و رهگذران به ماشین شما می‌شوند. از چراغهای پارک خود به عنوان جانشین استفاده نکنید. اگر راننده‌ای، موقعی که امکان دید کاهش یافته به شما چراغ داد، به آن معنی است که دیدن ماشین شما مشکل است و باید از چراغهای بزرگ استفاده کنید.

در استفاده از نور بالا احتیاط کنید. اگردر فاصله 150 متری ماشینی هستید که به شما نزدیک می‌شود یا 60 متری ماشینی که از عقب می‌آید، حتی اگر ماشینی که از جلو می‌آید در مسیر دیگری قرارداشته باشد باید از نور پایین استفاده کنید. همچنین باید برای رهگذرانی که به سمت شا می‌آیند از نور پایین استفاده کنید. اگر ماشینی که به سمت شما می‌آید از نور بالا استفاده می‌کند، به او چراغ دهید تا نور خود را عوض کند. برای جلوگیری از کوری در اثر نور بالای ماشین مقابل به سمت راست نگاه کنید و از حاشیه جاده به عنوان راهنما استفاده کنید تا مشین روبرو از کنار شما عبور کند.

برای کاهش اثر کوری، نور چراغ ماشینهای پشت سر، آینه داخل ماشین را در حالت شب قرار دهید. نور داخل اتومبیل شما یا نور چراغهای خیابان امکان دید جاده پیش رو را کاهش می‌دهند.

چراغ داخل اتومبیل را خاموش کرده و نور داشبرد را نیز کم کنید. در صورتیکه چراغها و یا شیشه ماشین کثیف باشند امکان دید کم می‌شود. شیشه کثیف، کوری ناشی از نور چراغ ماشینهای روبرو را زیاد می‌کند. حتما شیشه و چراغهای ماشین را برای رانندگی در شب، تمیز کنید.

مجوز های قانونی :

تعریف:

جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی (زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دام و طیور، جنگل و مرتع) صادر میگردد.

 

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان حمل و نقل و ترافیک استان.

2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان حمل و نقل و ترافیک .

3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .

5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

 

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس

1- اشخاص حقیقی

-تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )

- ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

 

مدارک مورد نیاز:

1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان حمل و نقل و ترافیک استان .

2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

 

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فعالیت های سازمانی ارائه می گردد.

 

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک استان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان با هماهنگی رؤسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید با هماهنگی رؤسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشها و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آموزشگاه های رانندگی و گرفتن گواهینامه:

1- 18 سال کامل شمس ( با توجه به روز . ماه . سال )

2- توانائی و تسلط کامل به خواندن و نوشتن

3- عدم نقص موثره جسمانی

4- ارائه مدرک مبنی بر وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی . ( محصل - دانشجو - آماده بخدمت - درحال خدمت - معاف از خدمت غیر از پزشکی - پایان خدمت ) ((( مریوط به آقایان )))

 

مدارک لازم برای ثبت نام

اصل شناسنامه و فتوکپی از آن 1 برگ

کارت ملی ( شماره ملی و کدپستی )

عکس 4*3 زمینه رنگی یا سیاه و سفید ( زمینه سفید ) 4قطعه

پوشه یکبرگ

(((مربوط به آقایان)))

گواهی اشتغال به تحصیل عکسدار تایید شده توسط راهور محل صدور

گواهی اشتغال به خدمت ( پرسنل نظامی وانتظامی _ دبیران تعهد خدمتی )

فیش بانکی به مبلغ 40000 ریال به حساب شماره 96219وزارت کشور بنام متقاضی

فیش بانکی وجه تمبر گواهینامه پایه دوم به مبلغ 1000 ریال به حساب شماره 96129 وزارت دارائی بنام متقاضی

قابل پرداخت در بانک ملی ایران شعبه مرکزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از آموزشگاه رانندگی سرو واقع در خیابان امام خمینی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از آموزشگاه رانندگی به بررسی امکانات و کادر مربیان و خودروهای موجود جهن آموزش رانندگی موجود در آموزشگاه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های آموزش در آموزشگاه را مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش آموزش مانند آموزشگاه رانندگی که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت و آموزش میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات فنی مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

 

 

 

توجیه اقتصادی محصول :

درآمد طرح:

 

پیش بینی مالی طرح:

محاسبه دوره بازگشت سرمایه:

محاسبه نقطه سربه سر

 

محاسبه کارمزد وام:

 

جدول کارمزد اصل و کارمزد تسهیلات:

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب کارآموزان )

در زمینه آموزشگاه های رانندگی می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات اینترنتی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر برای جذب کارآموزان.

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

 

ساختمان:

میزان سرمایه گذاری :

 

 

 

 



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی