پروژه کارآفرینی تولید پمپ ترمز خودرو39
پروژه کارآفرینی تولید پمپ ترمز خودرو39فصل اول کلیات
1- 1 مقدمه : نیاز سازندگان خودرو به ترمزهایی با کیفیت بهتر و در عین حال کمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایدههایی جدید کرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرحهای Caliper، به بهبود کیفیت ترمز کمک کرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سالهای اخیر از کنترل الکترونیکی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه تعادل الکترونیکی) و اکنون ترمز با سیم ناشی شده است. ABS، اولین فناوری کنترل سایشی است. هدف ABS، محدود کردن فشار وارده به چرخی است که سرعت آن به شدت در حال کاهش بوده و اینکه، بدون قفل شدن، بیشترین نیروی نگهدارنده را به آن وارد کند. هنگامی که راننده ترمز میگیرد، لاستیکها شروع به لغزش میکنند. ABS برای اینکه تشخیص دهد چرخها در چه هنگامی قفل میشوند، میزان لغزش را اندازهگیری کرده و با کاهش فشار هیدرولیکی، از افزایش یا ادامه آن جلوگیری میکند. واضح است که هر چه این طرح کوچکتر، سبکتر، بیصداتر و مؤثرتر باشد، بهتر است. در حالی که ABS از قفل شدن چرخها در طول مدت ترمزگیری جلوگیری میکند و با کنترل کشش، جلوی شتابگیری چرخها را میگیرد، ESP یک گام فراتر از آن عمل میکند. این نوع سیستم ترمز، خطر سُر خوردن را در تمامی حالات ترافیکی کاهش میدهد. از زمانی که اولین سیستم ESP در ۱۹۹۵ در یکی از خودروهای مرسدس بنز ظاهر شد، سازندگان سیستم ترمز، تقاضای قابل توجهی را پیشبینی کردهاند، چرا که استقبال از ESP در میان رانندگان متوسط و دست پایین بازار خودرو، رو به افزایش است. با اینکه ESP جزء تجهیزات استاندارد بسیاری از خودروهای لوکس است، شمار فزایندهای از خودروهای متوسط و کوچک نیز از آن به عنوان گزینه اختیاری (آپشن) استفاده میکنند. تمامی سازندگان سیستم ترمز الکترونیکی، در حال ایجاد راهحلهای خاص خود برای سیستمهای ترمز پارک الکترونیکی یا EPB هستند که به ترمز پارک الکترومکانیکی نیز معروف است. یک EPB، ترمزهای پارک مکانیکی و اجزای مکانیکی بزرگ که با آنها در ارتباط هستند، نظیر اهرم های دستی یا پدالهای پایی داخل خودرو و اجزای مکانیکی کابلی و کابلهایی که در سراسر وسیله نقلیه کشیده شدهاند را جایگزین میکند. خودروی مجهز به سیستم EPB، میتواند نکته مثبت بزرگی برای رانندگان مسنتر یا معلولین، تلقی شود. سازندگان، این فناوری را به مثابه جای پایی برای تکمیل سیستمهای ترمز برقی غیرهیدرولیکی، میشناسند.
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن : تولید پمپ ترمز خودرو
محل اجزا : شهر صنعتی البرز ( قزوین )
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح : این طرح یکی از طرح های جدید و دارای بازده بالا در صنعت میباشد ، در حال حاضر قسمت اعظم نیاز صنعت خودرو سازی کشور به این محصول از کشور هایی مانند چین و آلمان تامین می گردد ، خودکفایی در این بخش حتی اگر تا حدودی صورت گیرد می تواند ارز قابل توجهی را در کشور نگه دارد و اشتغالزایی مناسبی نیز ایجاد نماید .
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه : علاوه بر اشتغالزایی مناسبی که این طرح می تواند ایجاد نماید ، سودآوری اقتصادی آن نیز می تواند قابل توجه باشد و همچنین می تواند صنعت کشور را در این بخش تا حدودی به خودکفایی و عدم نیاز به وارد کردن این محصول سوق دهد .
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی : تعداد اشتغالزایی این طرح 22 نفر میباشد .
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : سیستمهای صنعت خودروی قارهای، در مقایسه با میزان پذیرش سیستمهای EPB، رشد کمتری را شاهد هستند. «جیمز رمفری» رئیس بخش بررسی و کاریابی، بخش توسعه عالی سیستمهای صنعت خودروی قارهای میگوید: «گرچه OEMها در این مورد، حرف اول را میزنند، اما فروش سیستمهای راحت، کار آسانی نیست هر چند که ترمز پارک برقی، سیستمی راحت و دارای مزیت امنیتی است. مثلاً، پارک کردن با یک وسیله نقلیه سنگین، روی خطکشی خیابان، با استفاده از ترمز پارک برقی، از امنیت عملی بیشتری در مقایسه با سیستم اهرم دستی معمولی برخوردار است. در این موقعیت، راننده میتواند مطمئن باشد که برای نگاه داشتن وسیله نقلیه، نیروی کافی به ترمزها وارد میشود. مزیت دیگر آن، بستهبندی در وسیله نقلیه برای سازندگان آن است. نرخ لوازم آن، بویژه در کلاس خودروهای جمعوجور، در حال افزایش است. ترمز برقی دلفی با کد اسمی DEB۳.۰، با ترمز جلوی هیدرولیکی و ترمز عقب الکترومکانیکی، تقریباً در راه است. این سیستم، باید تا سال ۲۰۱۰ آماده شود. شرکت دلفی میتواند ترمزی برقی را که کاملاً توسط سیستم کار میکند و DEB۴.۰ نامیده میشود، تا سال ۲۰۱۲ آماده کند. سرمهندس «نیک جونز» از مرکز نوآوری دلفی میگوید دلفی، بتازگی ترمز پارک برقی خودکفایی را ارائه نمیکند. ترمزهای پارک برقی ما از ترمز گازانبری برقی، کاملتر هستند. در مدل DEB۳.۰، محرک عقب کم میشود. مزیت این سیستم، عملکرد مستقیم آن است که باعث شده در مقایسه با سیستمهای دیگر، بسیار سریعتر و نرمتر عمل کند. ترمز پارکینگ ما، جای کار بسیاری دارد، اما بازار هنوز به آن درجه از آمادگی نرسیده است. در مورد سیستمهای DEB۴.۰ نیز وضع به همین منوال است. تنها تفاوتی که وجود دارد، این است که قابلیت ترمز پارک بهطوری مؤثر به کل ۴ چرخ وارد میشود و شما میتوانید با اعمال نیروی کمتری به هر چرخ، در شیبهای تند پارک کنید». شرکت بینالمللی PBR که منشأ استرالیایی دارد، مدتی است که مشغول توسعه EPB و سیستمهای ترمز سیمی و کنار زدن مرزهای فنی در عرصه سیستمهای ترمز الکترونیکی است. سؤال این است که چه چیزی فناوری ترمز پارک برقی این شرکت را از طرحهای رقبا متمایز میسازد؟ «آدرین بودن» مدیر گروه مهندسی شرکت PBR اینترنشنال میگوید: «ما فناوری ای-پارک را به دو طرح ترمز پارک برقی به هم پیوسته، تقسیم کردهایم. یکی «کابل کش» که مکانیزم پارک موجود را (غلطک درون توپی، گازانبر مکانیکی و یا ترمز غلطکی) موقع جابهجا کردن مکانیزم محرک دستی یا پایی، بکار میاندازد. مزیتهای اصلی هر دو سیستم، اندازه کوچک آنها، سبکی، انعطافپذیری در بستهبندی سر و صدای کم و از همه مهمتر، سرعتی است که میتوان کل گشتاور پارکینگ را گرفت و رها کرد. این سیستم لازم میدارد که سرعت عمل آن کمتر از یک ثانیه و سرعت رها کردن آن کمتر از ۷/۰ ثانیه باشد. سیستمهای ای-پارک PBR در کمتر از ۷/۰ ثانیه میگیرد و رها میکند». بودن، پیشبینی میکند که اولین عرضه این سیستم ماه نهم سال ۲۰۰۸ باشد که به احتمال زیاد پایان سختی برای حیطه وسائط نقلیه خواهد بود. او میگوید: «این مسئله مزیت دیگر PBR را نشان میدهد. در واقع، وسائط نقلیه با GVW تا وزن ۴۵۰۰ کیلوگرم میتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین، تقریباً میتوان از ای- پارک در شکلهای کنونی خود، در همه وسائط نقلیه مسافربری استفاده کرد. همچنین، میتوانیم طرح خود را برای استفاده در وسائط نقلیه سنگینتر تا حدود ۷۵۰۰ کیلوگرم نیز تعمیم دهیم که در این صورت، اکثر وسائط نقلیه اقتصادی سبک را در بر خواهد گرفت. در واقع، هماکنون ما مشغول بحث با سازندگان اروپایی LCV در زمینه موارد کاربری ای-پارک در سال ۲۰۱۰ هستیم». مرسدس بنز در تعدادی از مدلهای سطح بالای خود، فرمهای ترمز الکترو-هیدرولیکی هایبرد (EHB)، فناوری ترمز سیمی را همانند فناوری فرمان سیمی، همراه با سیگنال الکتریکی با کاربرد ترمز هیدرولیکی ارائه کرده است. پس از آن، نوبت به ترمز الکترومکانیکی (EMB) میرسد که در آن، صفحات گازانبری ترمز با برق و از طریق اهرمبندی کاملاً دندهای، کار میکنند و تمامی سیستم روغن ترمز با هم حذف میشوند. این خود مزیتی قابل توجه است که البته دسترسی به این فناوری زمان بیشتری خواهد برد. بعضی از جنبههای EMB، آشکارا نیازمند پیشرفتهای اساسی بودند. این امر باعث شده بود تا مدتی طولانی، EHB از آن پیشی بگیرد. گرچه ترمز سیمی، بسیار مطمئنتر و مؤثرتر کار میکند، مسیر گسترش فناوری هیدرولیکی حجیم، ایجاد فضا و کاهش نگهداری آنقدرها هم هموار نشده است. «استیو مولنگومری ریکاردو: مدیر بخش نرمافزار سیستمهای کنترل میگوید: «ما از لحاظ پیشرفت این سیستم، هنوز تا رسیدن به ترمزی کاملاً برقی، راهی طولانی در پیش داریم.اولین خودروهای دارای ترمز الکتروهیدرولیکی، آنطور که انتظار میرفت مورد قبول واقع نشدند. مثلاً، مرسدس کلاس E با سیستم EHB از لحاظ اعتماد مشتریان نمره قبولی نگرفت و مرسدس، EHB را از رده خارج کرد و تصمیم گرفت برای کلاس E و در صورت امکان تمامی مدلهای خود از سیستم ترمز هیدرولیک استفاده کند». براستی صنعت ازاین موضوع چه درسی میتواند بگیرد؟ «سیستمهای جدید همیشه گران هستند. من فکر میکنم درسی که باید بگیریم این است که قبل از شروع به ساخت چنین سیستمهایی، ابتدا رابطه مزیت آنها با هزینه تولیدشان را تجزیه و تحلیل کنیم. همچنین، لازم است ریسکهای مربوط به درک مشتری از سیستم را دریابیم».
وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح : با بررسی های بعمل آمده از منطقه مورد نظر برای اجرای این طرح ( شهرک صنعتی البرز ) و در نظر گرفتن زمین مورد نظر برای اجرای طرح این منطقه را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار داده و مشخص گردید که این منطقه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در موقعیت مناسبی قرار دارد و بدلیل این که این منطقه یک منطقه کاملا صنعتی میباشد برای تولید این محصول کاملا مناسب است .
مراحل انجام کار : مجوز های قانونی : تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش صنعت صادر میگردد.
مراحل صدور جواز تاسیس : 1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت اداره صنایع شهرستان و یا مدیریت صنایع استان . 2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت صنایع استان . 3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی 4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت . 5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس . شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس 1- اشخاص حقیقی -تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران - حداقل سن 18 سال تمام - دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
2- اشخاص حقوقی - اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت ) - ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور
مدارک مورد نیاز: 1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت صنایع شهرستان یا مدیریت صنایع استان. 2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن 3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی 4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست 5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء 6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی 7- پوشه فنردار 8-درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست
اصلاحیه جواز تاسیس : 1- ارسال درخواست متقاضی توسط اداره صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز. 2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند. 3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد. 4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد. 5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.
تعریف: پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش صنایع صادر می گردد.
صدور پروانه بهره برداری : 1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط اداره صنایع استان به مدیریت. 2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس نواحی صنعتی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی. 3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز. 4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط. 5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت. 6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.
مراحل صدور توسعه طرح : 1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت. 2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی. 3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید. 4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه. 5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر. 6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.
تعریف: کارت شناسایی مجوزی است که به واحدهای کوچک روستایی که از قبل تاسیس گردیده و در حال تولید و بهره برداری می باشند اما هیچگونه مجوزی ندارند و دارای شرایط مناسب می باشد داده می شوند.
مراحل صدور کارت شناسایی : 1- تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی توسط اداره صنایع شهرستان و ارسال به مدیریت. 2- ارجاع به دبیر خانه صدور مجوز و بررسی مدارک و سوابق فعالیت کارگاه و انطباق با مصادیق و ارجاع به اداره تخصصی. *بازدید کارشناس تخصصی از کارگاه موجود و بررسی قابلیت آن جهت صدور مجوز و تکمیل فرم بررسی کارشناسی و ارجاع به دبیرخانه. 3- دبیرخانه صدور مجوز نسبت به اخذ استعلام از ادارات ذیربط با توجه به نوع فعالیت کارگاه اقدام مینماید. 4- دبیرخانه صدور مجوز پس از تایید مدیریت کارت شناسایی صادر مینماید.
فناوری ترمز ABS، اولین فناوری کنترل سایشی است. هدف ABS، محدود کردن فشار وارده به چرخی است که سرعت آن به شدت در حال کاهش بوده و اینکه، بدون قفل شدن، بیشترین نیروی نگهدارنده را به آن وارد کند. هنگامی که راننده ترمز میگیرد، لاستیکها شروع به لغزش میکنند.
گرچه ترمز سیمی، بسیار مطمئنتر و مؤثرتر کار میکند، مسیر گسترش فناوری هیدرولیکی حجیم، ایجاد فضا و کاهش نگهداری آنقدرها هم هموار نشده است. «استیو مولنگومری ریکاردو: مدیر بخش نرمافزار سیستمهای کنترل میگوید: «ما از لحاظ پیشرفت این سیستم، هنوز تا رسیدن به ترمزی کاملاً برقی، راهی طولانی در پیش داریم.اولین خودروهای دارای ترمز الکتروهیدرولیکی، آنطور که انتظار میرفت مورد قبول واقع نشدند. مثلاً، مرسدس کلاس E با سیستم EHB از لحاظ اعتماد مشتریان نمره قبولی نگرفت و مرسدس، EHB را از رده خارج کرد و تصمیم گرفت برای کلاس E و در صورت امکان تمامی مدلهای خود از سیستم ترمز هیدرولیک استفاده کند». براستی صنعت ازاین موضوع چه درسی میتواند بگیرد؟ «سیستمهای جدید همیشه گران هستند. من فکر میکنم درسی که باید بگیریم این است که قبل از شروع به ساخت چنین سیستمهایی، ابتدا رابطه مزیت آنها با هزینه تولیدشان را تجزیه و تحلیل کنیم. همچنین، لازم است ریسکهای مربوط به درک مشتری از سیستم را دریابیم». «جیمز رمفری» رئیس بخش آزمون فناوری و کاریابی بخش توسعه پیشرفته شرکت کونتیننتال اتوموتیو سیستم، میگوید: «گرچه شاهد موارد استفادهای از سیستمهای سیمی بودهایم، اما اعتقاد ما بر این است که هنوز بازار آمادگی پذیرش این نوع فناوری را ندارد. به طور کلی، ما شاهد این هستیم که بعضی از خودروسازان در این مقوله پسرفت دارند و ترجیح میدهند از فناوری قابل اعتماد و بازار پسندی که ساختاری ساده را فراهم میکند، استفاده کنند». دلفی جونز میگوید: «بیشتر OEMها بر این باورند که فناوری ترمز سیمی، خواهد آمد. فقط زمان دقیق آن معلوم نیست. البته بسیاری از عوامل موجود، تقویت یا تضعیف میکنند و این روند، مسیری پرفراز و نشیب دارد. دکتر «ادوارد جرام» مدیر عامل Knorr Bremse Gmbh سیستمهای ترمز، در توضیح ترمز سیمی برای کاربردهای خودروهای تجاری، گفته است: «امروزه خودروهای تجاری دارای سیستمهای ترمز با کنترل الکترونیکی، پشتوانه هوایی فشرده دارند. بنابراین، اگر سیستم الکترونیکی آنها درست عمل نکند، سیستم کنترلی ترمز موجود در آنها وارد عمل میشود. اتفاقاً خواهیم دید که این پشتوانه هوای فشرده از سیستم ترمز حذف خواهد شد، اما نه طی ۱۰ سال آینده، گرچه ممکن است کاربردهای، خوبی در این مسیر وجود داشته باشند، با این همه فکر نمیکنم هیچ رانندهای حاضر باشد رانندگی خودروهای مسافری یا تجاری دارای سیستم ترمز سیمی را برعهده بگیرد. البته، ما کاربردهای خوبی را برای سیستم ترمز سیمی در هر دو زمینه، شاهد بودهایم. بزودی خواهیم دید که راهاندازی الکترومکانیکی در مورد خودروهای سنگین به واقعیت خواهد پیوست. همچنین در خودروهای سنگین از زیرساخت برقی و الکترونیکی بسیار قویتری، استفاده خواهد شد». کشور برمسه سازنده و طراح سیستمهای ترمز برای وانت، تراکتور، تریلی، اتوبوس و خودروهای خاص است. انواع سیستم برقی ترمز این شرکت، عبارتند از: ESP, EBS, ASR, ABS. با معرفی کامل فناوری ترمز الکترومکانیکی، برخی میگویند موضوع پذیریش مصرفکننده چه میشود؟ یعنی آیا ما حاضریم از ترمز سیمی استفاده کنیم؟ از طرفی، بعضیها بر این باورند که مصرفکننده چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، فناوریهای نوین را دوست دارد مگر اینکه موضوع تضمین در میان باشد. «ریکاردو مگنت گومری» میگوید: «به نظر من، کنترل ساسات الکترونیکی گازوئیلی و کنترل موتوری دیزل الکترونیکی، در موازات هم قرار دارند. بسیاری از مصرفکنندهها، از این مسئله بیاطلاعاند که رابطهای مکانیکی بین پدال شتابدهنده و صفحه ساسات یا تجهیزات تزریق سوخت وجود ندارد. آنها این فناوری را به چشم نمیبینند، اما از قابلیت رانندگی و نقش آن، همانند کنترل عملکرد آن بهره برده و قابل اعتماد میدانند، حتی از این بابت خوشحالند. شاید ترمز، موضوع تحریککنندهتری باشد، اما اصول آن همین است. اگر این سیستم مثل همتای مکانیکیاش قابل اعتماد و ایمن باشد، دلیلی وجود ندارد که آن را نپذیرند. تازه، فکر میکنید چند نفر از مسافران قطار یا هواپیما که با سرعت بالا حرکت میکنند، از فناوری آنها مطلع هستند؟ هزینه این سیستم، به خودی خود مسئلهای مهم است. میتوان تصور کرد که یک سیستم هیدرولیکی پیشرفته، تمام کاربریهای EHB را انجام دهد. بنابراین، EHB میبایستی از لحاظ هزینه به نفع مشتری باشد». در اکثر طرحهای توسعه ترمزهای الکترونیکی، دیده میشود که ترمزهای هیدرولیکی عمر زیادی خواهند داشت. «پیتر میلر» مدیر بخش مهندسی برق الکترونیک از شرکت ریکاردو میگوید: «گیریم که بتوانیم دستاوردهای زیادی از سیستم هیدرولیکی حاصل کنیم، باز هم باید جزء دیگری از سیستمهای ترمز برقی، عوض شود. مثلاً، اگر هزینههای محیطی سیستمهای ترمز هیدرولیکی، استفاده از آنها را غیرقابل قبول کند، ترمزهای برقی بیشتر مورد پسند واقع خواهند شد».
فصل دوم روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه : بازدید از کارخانه پمپ ترمز ایران آسا : با هماهنگی های صورت گرفته برای بازدید یکی از کارخانه های بزرگ تولید کننده این محصول در داخل کشور اقدیم نمودیم ، در بازدید صورت گرفته به بررسی روش تولید محصول و نقشه های محصول پرداختیم ، ماشئین آلات و سیستم های تولید را مورد بررسی قرار دادیم .
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید کالایی مانند این که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، استفاده از ماشین آلات کلاس A جهانی و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص می تواند به داشتن خلاقیت و نوآوری در تولید محصول کمک شایانی نماید.
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز : مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : توجیه اقتصادی محصول :
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا ) در زمینه فروش محصولات می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر برای جذب بازار فروش جزئی و استفاده از روش فرد به فرد برای فروش کلی محصولات در بازار داخلی .
فصل سوم امور مالی طرح
زمین :
محوطه سازی :
ساختمانها :
ساختمان و محوطه سازی : 1060 + 140 = 1200
میزان سرمایه گذاری :
محاسبه هزینه ها : هزینه های ثابت طرح : محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )
تاسیسات مورد نیاز :
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :
وسایل نقلیه :
تاسیسات اداری :
هزینه های قبل از بهره برداری :
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :
حقوق و مزایای پرسنل تولیدی :
هزینه سوخت و انرژی :
استهلاک و تعمیر و نگهداری :
فصل چهارم جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح : با توجه به بررسی های انجام شده و مطالعات صورت گرفته که نتایج آن را در جداول بالا مشاهده نمودید و بر اساس مطالعات مشاهده ای صورت گرفته از واحد تولیدی داخلی و با مطالعه بر روی واحد های تولید کننده خارجی می توان به این نتیجه رسید که این واحد تولیدی در صورت بهره مندی از تسهیلات مالی مناسب و در صورت بهره گیری از نیروی انسانی مجرب و متخصص و با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا می تواند به عنوان یک شغل زودبازده مطرح شده و سود دهی ایده آلی را نسیب متقاضی نماید .
منابع و ماخذ : 1 – ماهنامه صنعت – وزارت صنایع و معادل - شماره 24 ، ص36 گردآورنده : دکتر سید علی احمدی – استادیار دانشگاه تهران 1385 مرکز اسناد و مدارک و اطلاعات علمی ایران Www.Irandoc.ac.ir/persian/article
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |