دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی

رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریانWORD

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ب.ظ


رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریانWORD

رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریانWORD

فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

مقدمه. 3

1-1 بیان مسئله. 3

1-2 اهمیت و ضرورت موضوع. 4

1-3 هدف تحقیق.. 6

1-3-1 هدف اصلی.. 6

1-3-2 هدف کاربردی.. 6

1ـ4 گزاره های تحقیق.. 6

1-4-1 پرسش اصلی.. 6

1-4-2 فرضیه های تحقیق.. 6

1-5 متغیر های تحقیق.. 7

1-5-1 متغیر های مستقل.. 7

1-5-2 متغیر های وابسته. 7

1-6 قلمرو تحقیق.. 7

1-6-1 قلمرو موضوعی تحقیق.. 7

1-6-2 قلمرو مکانی تحقیق.. 7

1-6-3 قلمرو زمانی تحقیق.. 7

1- 7 چارچوب نظری تحقیق.. 8

1-8 روش شناسی تحقیق.. 8

1-8 -1 روش تحقیق.. 8

1-8-2 جامعه آماری.. 8

1-8-3 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه:9

1-9 روش های گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن:9

1-10 روشهای تحلیل داده ها:9

1-11 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق:10

1-12 شرح واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی:10

فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 13

2ـ1 مبانی نظری.. 14

2-1-1 مقدمه. 14

2-1-2 اینترنت.. 15

2-1-4 اینترنت و بازاریابی.. 29

2-1-5 رفتار مصرف کننده آنلاین.. 43

2-1-6 عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی.. 56

2-2پیشینه تحقیق.. 79

2-2 -1 بررسی پایاننامههای داخلی مرتبط.. 79

2-2-2 بررسی پایاننامههای خارجی مرتبط.. 83

2-2-3 مدل مفهومی تحقیق.. 87

فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 91

مقدمه. 92

3-1 روش تحقیق.. 92

3-1-1 تحقیق کاربردی.. 92

3-1-2 تحقیق توصیفی.. 92

3-2 متغیرها و فرضیه های تحقیق.. 94

3-2-1 مدل تحلیلی تحقیق.. 95

3-3 روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 97

3-4 مقیاس مورد استفاده98

3-4 روایی و پایایی پرسشنامه. 99

3-4-1 پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 99

3-4-2 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 100

تحلیل عاملی.. 100

3-5 قلمرو تحقیق.. 105

3-5-1 دوره های زمانی انجام تحقیق.. 105

3-5-2 مکان تحقیق.. 105

3-6 جامعه آماری (N)105

3-7 نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه (n)106

3-8 روش یا روشهای نمونه گیری.. 106

3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها107

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها109

مقدمه. 110

4-1 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 110

4-1-1 آمار توصیفی متغیر جنسیت.. 110

4-1-2 آمار توصیفی متغیر سن.. 111

4-1-3 آمار توصیفی متغیر تحصیلات.. 112

4-1-4 آمار توصیفی متغیر وضعیت تأهل.. 113

4-1-4 آمار توصیفی سوالات پرسشنامه. 114

4-2 آمار استنباطی.. 116

4-2-7 مراحل عمومی آزمون فرض آماری.. 131

4-2-8 آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 135

4-2-9 آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 139

4-2-10 آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 143

4-2-11 آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 146

4-2-12 آزمون فرضیه ششم تحقیق.. 149

4-2-13 رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153

4-2-14 بررسی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی.. 153

فصل پنجم: نتیجه‌گیری.. 156

مقدمه. 157

5-1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت‌شناختی.. 157

5-1-1 متغیر جنسیت.. 157

5-1-2 متغیر سن.. 157

5-1-3 سطح تحصیلات.. 157

5-2 نتایج حاصل از فرضیه‌های تحقیق.. 157

5-2-1 بررسی فرضیه اول (محیط بازاریابی اینترنتی)157

5-2-2 بررسی فرضیه دوم (ویژگی های محصول)158

5-2-3 بررسی فرضیه سوم (امنیت و اعتماد)158

5 -2-4 بررسی فرضیه چهارم (پیشنهادات ارتقایی)158

5-2-5 بررسی فرضیه پنجم (قیمت)159

5-2-6 بررسی فرضیه ششم (سهولت خرید)159

5-2-7 سایر نتیجه‌گیری ها159

5-3 محدودیتهای تحقیق.. 160

5-4 پیشنهادهای اجرایی.. 160

5-5 پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات آتی.. 161

منابع و مآخذ. 163

پیوست.. 169

فهرست شکل‌ها و نمودارها

عنوان صفحه

شکل1- 1: مدل پیشنهادی.. 8

شکل 2-1:عوامل موفقیت و پذیرش اینترنت،دهقان(1386)17

شکل 2-2. ایجاد ارزش از طریق اینترنت(دهقان،1386)30

شکل شماره 2-3: کلارک و فلاحرتی (2005)42

شکل 2-2. ایجاد ارزش از طریق اینترنت(دهقان،1386)43

شکل 2-5: چارچوب رفتار مصرفکننده آنلاین.. 44

شکل 2-6: فرایند پذیرش فناوری خانلری لاریمی، (1388)50

شکل 2-7 :مدل خلاصه شده عوامل موثر بر خرید آنلاین(چنگ و همکاران، 2005)56

شکل 2-8 مدل ارتباطی رفتار خرید آنلاین (پارک و کیم، 2003)57

شکل 2-9: چارچوب تحقیق لیانگ و هوآنگ (1998)57

شکل 2-10: مدل فرآیندی خرید اینترنتی، مای سو و همکاران (2005)59

شکل 2-11: مدل تحقیق ویجایاساراتسی (2002)60

شکل 2-12: تعمیم یافتهی مدل پذیرش تکنولوژی، ها و استوئل، (2009)62

شکل2-13 : مدل پیشنهادی تحقیق وو (2003)64

شکل 2-14: مدل مفهومی تحقیق سیترین و همکاران (2000)64

شکل 2-15: مدل مفروض در تحقیق میازاکی و فِرناندِز (2001)65

شکل 2-16: مدل تحقیق لیان و لین (2008)68

شکل 2-17: مدل مفروض در تحقیق ریچارد و همکاران (2010)70

شکل 2-18 : سوامیناتان و همکارانش (1999)71

شکل 2-19: چارچوب مفهومی درک ارزش مشتری در زمینه تجارت الکترونیکز.چن و دوبینسکی (2003)73

شکل شماره 2 - 20 : مدل توصیفی از فرایند خرید آنلاینس.ج. چن و چنگ (2003)74

شکل 2-21 : رابطه بازاریابی اینترنتی،هاکیو و همکاران (2009)75

شکل2-2-3 : رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید. 88

شکل 4-1: نمودار توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر جنسیت.. 111

شکل 4-2: نمودار توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر سن.. 112

شکل 4-3: نمودار توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر تحصیلات.. 113

شکل 4-4: نمودار توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر وضعیت تاهل.. 114

شکل 4-5: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 117

شکل شماره 4-6: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 118

شکل 4-7: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر ویژگی های محصول. 119

شکل شماره 4-8: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر ویژگی های محصول. 120

شکل 4-9: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر امنیت و اعتماد. 122

شکل 4-10: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر امنیت و اعتماد. 123

شکل 4-11: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 124

شکل 4-12: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 125

شکل 4-13: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر قیمت.. 126

شکل 4-14: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر قیمت.. 127

شکل 4-15: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر سهولت خرید. 129

شکل 4-16: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر سهولت خرید. 130

شکل 4-17: نمودار نرمال بودن متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 133

شکل 4-18: نمودار نرمال بودن متغیر ویژگی های محصول. 136

شکل 4-19: نمودار نرمال بودن متغیر امنیت و اعتماد. 140

شکل 4-20: نمودار نرمال بودن متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 144

شکل 4-21: نمودار نرمال بودن متغیر قیمت.. 147

شکل 4-22: نمودار نرمال بودن متغیر سهولت خرید. 150

 فهرست جدول‌ها

عنوان صفحه

جدول2-1:تأثیراینترنتبرآمیختهبازاریابیسنتی(ترومن،2002)33

جدول 2-2: بررسیتفاوتمیانبازاریابیسنتیوبازاریابیاینترنتیازجنبههایمختلف(ترومن،2002)40

جدول شماره 2-3: دستهبندیای از تحقیقات انجام شده76

جدول 3-1: مدل تحلیلی تحقیق بر مبنای متغیرها و شاخص‌های تحقیق.. 97

جدول 3-2: تقسیم بندی سوالاتپرسشنامه بر اساس متغیرهای تحقیق.. 98

جدول شماره 3-2: آزمون آلفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه. 100

جدول4-1: توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر جنسیت.. 110

جدول 4-2: توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر سن.. 111

جدول 4-3: توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر تحصیلات.. 112

جدول4-4: توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب متغیر وضعیت تأهل.. 113

جدول4-5: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 114

جدول4-6: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر ویژگی های محصول. 115

جدول4-7: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر امنیت و اعتماد. 115

جدول4-8: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 115

جدول4-9: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر قیمت.. 116

جدول4-10: جدول آمار توصیفی شاخص های متغیر سهولت خرید. 116

جدول 4-11: آزمونهای مورد استفاده جهت آمار استنباطی.. 116

جدول شماره 4-12 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 118

جدول شماره 4-13: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته محیط بازاریابی اینترنتی.. 119

جدول شماره 4-14 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر ویژگی های محصول. 120

جدول شماره 4-15: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته ویژگی های محصول. 121

جدول شماره 4-16 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر امنیت و اعتماد. 123

جدول شماره 4-17: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته امنیت و اعتماد. 124

جدول شماره 4-18 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 125

جدول شماره 4-19: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته پیشنهادات ارتقایی.. 126

جدول شماره 4-20 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر قیمت.. 128

جدول شماره 4-21: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته قیمت.. 128

جدول شماره 4-22 : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر سهولت خرید. 130

جدول شماره 4-23: شاخص‌های نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته سهولت خرید. 131

جدول شماره 4-24: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 132

جدول شماره 4-25: نتایج آزمون نسبت متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 134

جدول 4-26 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 135

جدول 4-27 : رتبه بندی عناصر متغیر محیط بازاریابی اینترنتی.. 135

جدول شماره 4-28: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر ویژگی های محصول. 136

جدول شماره 4-29: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر ویژگی های محصول. 137

جدول 4-30 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر ویژگی های محصول. 138

جدول 4-31 : رتبه بندی عناصر متغیر ویژگی های محصول. 138

جدول شماره 4-32: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر امنیت و اعتماد. 139

جدول شماره 4-33: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر امنیت و اعتماد. 141

جدول 4-34 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر امنیت و اعتماد. 142

جدول 4-35 : رتبه بندی عناصر متغیر امنیت و اعتماد. 142

جدول شماره 4-36: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر پیشنهادات ارتقایی.. 143

جدول شماره 4-37: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 145

جدول 4-38 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 145

جدول 4-39 : رتبه بندی عناصر متغیر پیشنهادات ارتقایی.. 146

جدول شماره 4-40: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر قیمت.. 146

جدول شماره 4-41: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر قیمت.. 148

جدول 4-42 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر قیمت.. 149

جدول 4-43 : رتبه بندی عناصر متغیر قیمت.. 149

جدول شماره 4-44: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر سهولت خرید. 150

جدول شماره 4-45: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر سهولت خرید. 151

جدول 4-46 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر سهولت خرید. 152

جدول 4-47 : رتبه بندی عناصر متغیر سهولت خرید. 152

جدول 4-48 : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153

جدول 4-49 : رتبه بندی متغیرهای تحقیق.. 153

جدول 4-50: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر جنسیت.. 154

جدول 4-51: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر وضعیت تأهل.. 154

جدول 4-52: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر تحصیلات.. 155

جدول 4-53: آزمون کروسکال والیس متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر سن.. 155

چکیده

رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصت­ها و روش­هایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولید­کنندگان، تجار و مصرف­کنندگان در حال حاضر می­توانند به بازارها به طور سریع­تری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، 2007). در کل استفاده از اینترنت می­تواند در سه فعالیت اصلی دسته­بندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجسته­ترین ویژگی­ اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولید­کنندگان می­توانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، 2007).

با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های چندان مناسبی در این ارتباط ارائه نشده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید. این تحقیق، تاثیر عوامل بازاریابی اینترنتی بر رفتار خرید مشتریان را بررسی می کند.

مطالعه حاضر بر اساس مدل اولیه هاکیو و همکاران در سال 2009 انتخاب شده و پس از بررسی تحقیقات مختلف مرتبط با تحقیق حاضر،مدل ذکر شده تغییر یافت و عوامل قیمت و سهولت خرید به آن اضافه گردید.

این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و داده های مورد بررسی از میان 266 پرسشنامه توزیع شده در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال 90 دانشگاه علامه طباطبایی که به شکل تصادفی ساده انتخاب شده بودند به دست آمد.در این مطالعه از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.

نتایج آزمون ها بیان داشت که متغیرهای قیمت،امنیت و اعتماد،محیط بازاریابی اینترنتی،ویژگی محصول و سهولت خرید بر روی رفتار خرید مشتریان در اینترنت تاثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تاثیر گذار نبوده است.

در نهایت نیز پیشنهاداتی مانند افزایش سطح امنیت و اعتماد که تاثیری مستقیمی بر روی متغیر پیشنهادات ارتقایی دارد و باعث می شود که این ابزار مهم بازاریابی در اینترنت تمایل مشتریان به خرید اینترنتی را افزایش دهد،ارائه گردید.همچنین استفاده از عامل قیمت به عنوان مزید رقابتی نیز مورد توجه است.

لغات کلیدی:بازاریابی اینترنتی،رفتار خرید مشتریان،خرید اینترنتی

کلیات تحقیق

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

در زمان­های اخیر اینترنت حجم عظیمی از هیجان را ایجاد کرده، طوریکه توجه رسانه، عموم و بازاریابان را به خود جلب نموده است. دلایل زیادی برای رشد استفاده از اینترنت (نه فقط خرده فروشی) در زمانهای اخیر فراهم است، مانند اندازه آن به عنوان منبع اطلاعات، آسان­تر شدن آن برای استفاده کننده، و اینکه روز به روز قابلیت دسترسی به آن افزایش یافته و هزینه­اش کاهش می­بابد (از اُکاس[1] و فِنچ[2]، 2003). خصوصیات تعاملی وب و اینترنت، به مصرف کنندگان این فرصت را می­دهد تا محصولات را راحت­تر و با کارایی بهتر خریداری کنند، از راه دور قادر به استفاده از وب باشند و در زمان و زحمت صرفه­جویی کنند.رشد سریع اینترنت و شبکه گسترده جهانی در دهه 90 تجارت الکترونیکی را به وجود آورد و آینده بسیاری از شرکتها را تضمین نمود (هانگ[3]، 1998). اینترنت بازارهای جدیدی را برای مشتریان و همچنین سازمان­ها ایجاد کرده است و به جایگزین جدی­ای برای خرید سنتی تبدیل گردیده است. رشد خرید اینترنتی، نیروی محرکی را برای انجام تحقیقات بیشتر در زمینه رفتار و نگرش مصرف­کنندگان در وب و تجارت­های آنلاین فراهم کرده است.

 1-1 بیان مسئله

پیدایش و توسعه اینترنت فرصت های جدیدی را برای بازار یابان ایجاد نموده تا بتوانند فعالیت های فعلی بازار یابی خود را بهتر انجام دهند. بازاریابی اینترنتی[4] تاحد زیادی به ویژگی های محصولات و خدماتی ارتباط دارد.به علاوه بازار یابی از طریق اینترنت می تواند کمک شایانی در صرفه جویی وقت و هزینه، به استراتژی کلی بازاریابی نماید.(تیم تجارتالکترونیکپان وسترن[5]،2005)

در دنیای کسب و کار الکترونیک عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر تصمیم و قصد خریدار از طریق وب سایت ها تاثیر می گذارند.عواملی مانند کمبود امنیت در اینترنت، کمبود اعتماد مشتریان به خرید و تبلیغات مجازی،کیفیت سایت و نحوه طراحی آن خصوصا در ارائه محصول و اطلاعات مربوط به کالا، به بی رغبتی و بی اعتمادی مشتریان نسبت به خرید و تبلیغات اینترنتی منجر می شود.

نزدیک به 72% از کاربران اینترنت حداقل یکبار در ماه به صورت آنلاین به جستجوی کالای گوناگون می پردازند. اما این جستجوی اینترنتی هرگز معادل خرید نیست.مهمترین مانع در این راه وادار نمودن افراد به آزمایش و استفاده از این شیوه جهت خرید برای اولین بار میباشد.(میوتر[6]،2005)

اگر مشتریان از تصمیمات خرید و تجارب خرید اینترنتی خود احساس رضایت کنند، سناریوی خرید آنلاین بسیار جذاب و پر طرفدار خواهدشد. این موضوع که چگونه می توان کیفیت رفتار خرید مشتریان از طریق اینترنت را بهبود و ارتقاء داد و آنها را برایخرید اینترنتی بیشتر کرد،بحثی است که توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف ساخته است.(چن[7]- شانگ[8]- کاو[9]،2009)

هرچند،خریدهای اینترنتی گزینه ها و راحتی بیشتری را برای مشتریان فراهم می نماید ولی یافتن محصولاتی که نیازهای یک مشتری را برآورده نماید کار چندان آسانی نیست.اگر یافتن محصولاتی که نیاز های یک مشتری را برآورده نماید برای او مشکل باشد، آن مشتری ترجیحخواهد داد تا از فروشگاه های آنلاین دیگری خرید نماید و یا به کلی از خرید اینترنتی صرفنظر نماید.(پارا[10]- رویز[11]،2009)

علیرغم مزایا و کاربرد های فراوانی که اینترنت و بازاریابی اینترنتی دارد و در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، هنوز در ایران و در بسیاری از فروشگاه ها و... بنا به دلایل مختلف همچون عدم وجود زیر ساخت مناسب،امنیت و اعتماد پایین،ویزگی های محصول و حتی فرهنگ به کارگیری از اینترنت جهت خرید، جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و نتوانسته باعث تاثیر زیاد و افزایش تمایل خرید مشتریان شود و مشتریان چندان توجهی به این نوع خرید نداشته و تاثیر پذیری کمی از آن دارند در حالی که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به فروش اینترنتی در بازار اینترنتی روی آورده اند تا در عصر اطلاعات و ارتباطات بتوانند مزایای زیادی برای خود ایجاد نمایند.

[1]O’Cass

[2]Fench

[3]Hung

[4]Internet marketing

[5]Pan-Western E-Business Team

[6]Meuter

[7]Ruiz



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی