دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی


رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی  بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان

رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس عملکرد با استفاده از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان

چکیده

جهان امروز عصر اطلاعات است و دستیابی به اطلاعات ابزاری برای بدست آوردن مزیت رقابتی در بین سازمان ها شده است .در این راستا انتخاب روش کسب اطلاعات بهتراهمیت بسیار بالایی پیدا می کند .مسلما استفاده از نتایج این پژوهش کار آفرینان را در ایجاد سیستم اطلاعات بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود یاری خواهد کرد.

این پژوهش از نوع کاربردی،توصیفی همبستگی است که در آن رابطه بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS ) و بهره وری کل عوامل تولید (TFP )، فاکتور ظرفیت و رشد فروش بررسی و با تکنیک AHP و سه شاخص ذکر شده اقدام به انتخاب بهترین روش کسب اطلاعات بازاریابی شده است داده های مورد استفاده در این مطالعه مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در سال 1388می باشد و برای محاسبه TFP تابع تولید کاب –داگلاس مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج پژوهش نشان دهنده رابطه معنادار قوی بین سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS )و بهره وری کل عوامل تولید (TFP ) (0.94)، فاکتور ظرفیت (0.52)و رشد فروش (0.78)است همچنین کسب اطلاعات از فروشندگان نهایی بهترین روش کسب اطلاعات در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد.

 

واژگان کلیدی:سیستم اطلاعات بازاریابی،بهره وری کل عوامل تولید(TFP )، فاکتور ظرفیت ،رشد فروش،AHP

  فهرستمطالب

فصل اول...

کلیات تحقیق...

1-2تعریف مساله و بیان سوال های اصلی تحقیق:1

1-3 سوال های اصلی تحقیق.. 2

1-4 ضرورت انجام تحقیق.. 3

1-5 سابقه تحقیق:6

1-6 فرضیه ها:8

1-7 اهداف اساسی تحقیق:8

1-8 نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق:8

1-9 جنبه جدید بودن و نوآوری طرح در چیست؟. 9

1-10روش تحقیق:10

1-11روش و ابزار گردآوری اطلاعات:10

1-12جامعه و نمونه آماری:11

1-13روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:11

1-14پایایی و روائی پرسش نامه. 12

1-14-1روایی پرسش نامه:12

1-14-2پایایی پرسش نامه :12

فصل دوم..

مبانی نظری تحقیق...

2-1مقدمه:13

2-2اهمیتموضوع:13

2-2-1اهمیتونقشسنجشعملکرددرسازمان. 14

2-3دلایل انتخاب شهرک های صنعتی به عنوان جامعه آماری:17

2-4عملکردسازمانی. 22

2-4-1بهره وری:23

2-4-1-1بهره وری چه هست و چه نیست ؟. 25

2-4-1-2شاخص بهره وری کل عوامل تولید25

2-4-2فاکتور ظرفیت:27

2-5 سیستم اطلاعاتی بازاریابی. 28

2-5-1بازارهای صنعتی. 30

2-5-2بازاریابی صنعتی. 31

2-5-3مشتری صنعتی. 32

2-5-4ارزش از دیدگاه مشتری35

2-5-5 مطالعات بازار.. 36

2-5-6مدل های سیستم اطلاعات بازاریابی:37

2-5-6-1مدل سیستم اطلاعات بازاریابی کاتلر :39

2-5-6-2مدل مفهومی آشیل و جوبر :39

2-6مدیریت بازاریابی و سیستم‌های نوین تصمیم‌ساز41

2-7ضرورت وجود سیستم‌های اطلاعات بازاریابی در سازمان‌ها42

2-8سیستم اطلاعات بازاریابی و عملکرد سازمان. 43

2-9دلایل اهمیتروزافزونتحقیقاتبازاریابی. 50

2-10ضرورتتحقیقاتبازاریابی به طور خلاصه. 52

2-11نگاهی به مفاهیم اولیهAHP.. 63

2-11-1فرایند تحلیل سلسله مراتبی. 65

2-11-2سازگاری سیستم. 66

فصــل سـوم..

روش تحقیـق...

3-1مقدمه:67

3-2نوع و روش تحقیق.. 67

3-3معرفی جامعه آماری:68

3-4ابزار و روش جمع آوری اطلاعات.. 72

3-5روشهاوالگوهایاندازهگیریبهرهوریعواملتولید75

3-6عملیات وزن دهی فاکتورها77

3-7نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق:78

3-8روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:79

3-9خلاصه فصل.... 81

فصــل چهارم..

تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1مقدمه. 81

4-2-1تحلیل داده های مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 81

4-2-2میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی:82

4-2-3بررسی جنسیت پاسخ دهندگان. 82

4-2-4بررسی سن پاسخ دهندگان. 83

4-2-5بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. 83

4-2-6بررسی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 84

4-3بخش دوم: تجزیه و تحلیل یافته ها ، آمار استنباطی و آزمون فرضیهها85

4-3-1محاسبه ضرایب تابع کاب داگلاس85

4-3-2رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازار با تکنیک AHP.. 89

4-3-3محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. 90

4-3-4مدل سلسله مراتبی. 91

4-3-5نتایج محاسبات AHP توسط نرم افزار EXPERT CHOICE.. 92

4-3-6محاسبه وزن های نسبی و نهایی. 93

4-3-7نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93

4-3-8سازگاری سیستم. 94

فصل پنجم..

نتیجه گیری و پیشنهادات...

5-1. مقدمه. 95

5-2. خلاصه و نتیجه تحقیق.. 95

5-3نتایج.. 98

5-3-1نتایج بر اساس اهداف تحقیق:99

5-4 بحث:99

5- 5 پیشنهادات:100

5-5-1پیشنهاد برای واحد های صنعتی:100

5-5-2پیشنهاد برای دولت :100

5-5-3 پیشنهاد برای محققان آینده:101

5-6محدودیت های تحقیق.. 101

5-7 خلاصه فصل.... 101

منابع:102

 فهرست نگاره ها

نگاره 1-1 بهره وری چه هست و چه نیست ؟. 25

نگاره 2- 1 : سیستم اطلاعات بازاریابی. 38

نگاره 2-2 : مدل سیستم اطلاعات بازاریابی فیلیپ کاتلر39

نگاره 2-3 : عوامل تاثیرگذار در طراحی سیستم اطلاعات بازاریابی. 40

نگاره 3-1 دسته بندی واحد ها بر اساس تعداد کارکنان. 70

نگاره 3-2 دسته بندی واحد ها بر اساس میزان سرمایه گذاری71

نگاره 3-3 دسته بندی واحد ها بر اساس به روز بودن تکنولوژی72

نگاره 4-1-دسته بندی واحد های صنعتی بر اساس میزان فعالیت و شیفت کاری81

نگاره 4-2میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی:82

نگاره 4- 3 توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب جنسیت.. 82

نگاره 4-4 توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب سن... 83

نگاره 4-5 توزیع فراوانی جامعه مورد مطالعه بر حسب تحصیلات.. 83

نگاره 4-6 توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه خدمت آنها84

نگاره 4-7 جدول رگرسیون برای تخمین ضرایب α وβ.. 85

نگاره 4-8 تعداد و درصد استفاده از روش ها87

نگاره 4-9 میزان همبستگی هر یک از روش ها با سه معیار.. 87

نگاره 4-10 رتبه بندی روش ها بر اساس TFP.. 88

نگاره 4-11 رتبه بندی روش ها بر اساس رشد فروش88

نگاره 4-12 رتبه بندی روش ها بر اساس فاکتور ظرفیت.. 89

نگاره 4-13 محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. 90

نگاره 4-14 مدل سلسله مراتبی. 91

نگاره4-15- میانگین هندسی مقایسه زوجی معیارهای عملکرد92

نگاره4-16 نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93

  فصل اول

کلیات تحقیق

  1-1. مقدمه

وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم­های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین­المللی، لزوم داشتن نگرش­هایی همچون رضایت مشتریان را اجتناب ناپذیر کرده است. با گسترش روزافزون مباحث مربوط به سازمان تجارت جهانی و پیوستن تدریجی کشورهای مختلف به این سازمان، لزوم توجه به تکنیک­های کسب اطلاعات بازاریابی بیش از پیش احساس می­شود. کشورهایی که به این پیمان جهانی می­پیوندند به دنبال سازوکارها و ابزارهایی هستند که بتوانند به دوام و بقای اقتصادی آنها در بازار پر رقابت جهانی کمک کنند و بتوانند پیش از ورود به این رقابت همه جانبه، قابلیت­های مناسب وآمادگی لازم راکسب نمایند.

در بازار یکپارچه دنیای آینده، کسانی قادر به رقابت هستند و می­توانند به دوام و بقای واحدهای تجاری خود امیدوار باشند که بتوانند کالاهایی با مزایای رقابتی، تولید و به بازار عرضه کنند، عرضه­کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمت­های پایین­تر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. شرکتی می­تواند از نظر قیمتی با دیگر رقبا، رقابت کند که بهره وری بالاتری داشته باشد.

1-2تعریف مساله و بیان سوال های اصلی تحقیق:

در حالی که سرمایه گذاری حجیمی در راستای توسعه کاربری سیستم اطلاعات بازاریابی در شرکت ها می شود، بسیاری از پژوهشگران هنوز در مورد اینکه آیا این سرمایه گذاری ها منجر به بازده متناسب از طریق عملکرد سازمانی می شود یا نه، بحث و جدل دارند و به توافق کلی دست پیدا نکرده اند.

معمای بهره وری یکی از مهمترین نظریه هایی است که تضاد نتایج مطالعات مختلف در ارتباط بین سیستم اطلاعات و عملکرد را به نحو علمی تشریح می کند، بر خلاف توسعه روز افزون سیستم اطلاعات در سر تا سر جهان که حتی با عنوان انقلاب بزرگ اطلاعات نیز شناخته شده است، برخی صاحبنظران بر این عقیده اند که سیستم جدید موجب سردرگمی انسان ها شده و هرگز موجب بهبود بهره وری و عملکرد شرکت های تجاری نشده است و حجم داده هایی که این سیستم بر افراد تحمیل می کند، اغلب باعث کاهش بهره وری سازمان و اثربخشی نیروی انسانی در محیط کار می شود.

در مقابل، دانشمندانی نظیر برینجالفسون و هیت (1996) دریافته اند که سرمایه گذاری روی سیستم اطلاعات، منافع زیادی به همراه داشته است و نهایت کم لطفی است اگر بگوییم که بین سیستم اطلاعات و سودآوری، ارتباطی وجود ندارد. در ادامه به برخی از مطالعاتی که اثر مثبت سیستم اطلاعات عملکرد را تأیید کرده و برخی مطالعات که ارتباط معناداری بین این دو متغیر پیدا نکرده اند اشاره می شود.

در این پژوهش به بررسی تاثیر سیستم اطلاعات بازاریابی بر عملکرد در شهرک های صنعتی استان کرمان پرداخته می شود و با استفاده از تکنیک AHP و سه شاخص بهره وری کل عوامل تولید ،ارزش فروش و فاکتور ظرفیت به انتخاب مناسب ترین شیوه در کسب اطلاعات بازاریابی اقدام می گردد.

1-3 سوال های اصلی تحقیق

سوال های اصلی این تحقیق که به دنبال یافتن پاسخ آن ها هستیم عبارتند از :

1- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر بهره وری واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

 

2- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر عامل ظرفیت واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

3- آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر رشد فروش واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟

 

4- رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازاریابی در شهرک های صنعتی استان کرمان بر اساس بهره وری ، عامل ظرفیت و رشد فروش چگونه است؟

 

1-4 ضرورت انجام تحقیق

اطلاعات، ارزش استراتژیک برای کسب وکار ونیز اسباب مشارکت در عملیات تصمیم گیری تاکتیکی و معمولی است. آگاهی ازطریقه ی کسب اطلاعات و چگونگی استفاده ی کار آمد از آنها، مهارت های اساسی مدیریت بازاریابی استراتژیک محسوب می شود. کسب اطلاعات و استفاده ازآن ، به شرکت فرصت می دهد برخی از مزایا را نسبت به سایر رقبابه دست آورد. وقتی ارتشی درجنگ پیروز می شود، علت آن، تنها قدرت برتر آن ارتش نیست، بلکه به آن دلیل است که آنها شیوه های هوشمندانه وکار آمدی رابه کار می گیرند .

شرکت ها هم به همین نحو درگیر رقابت (جنگ) تجاری در بازار آزاد، یعنی محل اصلی اقتصاد رقابتی ،هستند. اگرآنها استعداد بیشتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت. دریک سازمان بازاریابی، اکتساب اطلاعات و مدیریت آن، هرگز نمی تواند تصادفی باشد، زیرا ابزار اساسی سازمان محسوب می شوند. سیستم ‌اطلاعات بازاریابی، هسته مرکزی بازاریابی در شرکت ‌هاست و جایگاه کلی سیستم‌ اطلاعات بازاریابی در یک صنعت، به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری نقاط قوت و ضعف آن در نظر گرفته می‌شود. ظاهراً سیستم‌ اطلاعات بازاریابی نسبت به گذشته پیشرفته‌تر و استفاده از آنها به مراتب بیشتر شده است.

بازاریابی یک واحد کسب و کار، شامل فعالیت‌های زیادی است. این فعالیت‌ها شامل فرایند برنامه‌ریزی و اجرای مفاهیم، قیمت‌گذاری، توزیع ایده‌ها، کالا و خدمات است تا مبادلاتی را ایجاد کرده و باعث رضایت مشتری و رسیدن به اهداف سازمانی شود. ) کاتلر،فوگ .آرمسترانگ، 1379)

خلاصه اینکه، هدف اصلی آن ارضای نیازها و خواسته‌های مشتریان همراه با سودآوری سازمان است. یک سازمان موفق، باید واحدهای کارکردی خویش را با واحد عملیات تلفیق کند. در بازاریابی، این ادغام با استفاده از رضایت مشتریان، براحتی حاصل می‌شود. شرکت‌هایی که قادر نیستند بهتر از رقبای خویش در محیط پیچیده و پویای کسب و کار فعالیت کنند، محکوم به شکست هستند. برای اینکه یک شرکت بتواند به حیات خویش در محیط پیچیده و پویای کسب و کار ادامه دهد، باید اطلاعات مناسب و مرتبط را برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های بازاریابی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی