پروژه کارآفرینی دفتر تبلیغاتی33ص
پروژه کارآفرینی دفتر تبلیغاتی33صفصل اول کلیات
1- 1 مقدمه : در دنیای امروز نقش فرهنگ سازی در فرهنگ و آشنایی مردم به منظور استفاده مناسب از محصولات تولیدی به عنوان زیرساخت توسعه پایدار سایر بخش ها و به ویژه بخش اقتصادی و به دنبال آن رشد اقتصادی مناسب و به دنبال آن سهم بخش فرهنگ در حساب های مالی و درآمد انکارناپذیر است. در طرح های فرهنگی و هنری که معمولاً انگیزه های غیر اقتصادی نیز در کنار فاکتورهای اقتصادی در انتخاب سرمایه گذار دخالت دارند، استقبال و اطمینان مؤسسات مالی برای تأمین سرمایه و حمایت بخش دولتی را به دنبال خواهد داشت. وجود تعداد زیاد واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی و خدمات لزوم معرفی تولیدات و خدمات آن ها را فراهم ساخته است.دامنه وسیع پراکندگی فرهنگی کشور و لزوم یکسازی فرهنگ مصرف وجود چنین واحدهایی را امکان پذیر می سازد. رشد بسیار سریع بافت های روستایی در قالب فضاهای شهری این تلاش را می طلبد که بارهای فرهنگی عموم همراه با سرعت رشد فضاهای شهری و صنعتی رشد و توسعه متعالی پیدا کند.
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن : دفتر تبلیغاتی
محل اجرا :
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح : توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که دفتر تبلیغاتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تبلیغاتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه : این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی : تعداد اشتغالزایی این طرح 14 نفر میباشد .
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : مجلات: آگهیهای مجلهای میتوانند بسیار گران تمام شوند. دنبال مجلاتی بگردید که عمدتاً صنعت مورد نظر شما را پوشش میدهند، چنین مجلاتی در واقع بر روی مشتریان و بازار مورد نیاز شما تمرکز دارند. در چنین مواردی هم میتوانید آگهی بدهید و هم بتوانید به جای آگهی از یک مقاله کوتاه استفاده کنید.
خبرنامه: خبرنامهها برای انتقال ماهیت سازمان و خدمات آن ابزارهای بسیار مؤثری هستند. اگر از خبرنامه میخواهید استفاده کنید ابتدا با یک مشاور در مورد طرح اولیه و لیآوت آن مشورت کنید. امروزه این امکان وجود دارد که با استفاده از نشر رومیزی کارهای جذابی در این زمینه ارایه کنید و کار هم ارزان تمام شود.
روزنامههای عمده محلی: تقریباً همه روزنامههای عمده محلی را میخوانند. شما میتوانید از طریق آگهی یا نامه به سردبیر و یا با استفاده از یک روزنامهنگار که برایتان مطلب تبلیغی تهیه کند، فعالیتهایتان را در روزنامه منعکس کنید. این نوع از آگهیها گرانقیمت هستند. خود روزنامهها هم میتوانند برای اینکه چطور و کجا آگهی بدهید، مشاوران خوبی باشند. زمان آگهی دادن هم بسیار مهم است و این امر به عادات خرید مشتریان مربوط میشود.
روزنامههای کاملاً محلی: این نوع روزنامهها قدرت روزنامههای عمده را ندارند، اما فراموش نکنید که به هر حال میتوانند به شما و مشتریان شما نزدیک باشند.
گروههای بحث آنلاین و اتاقهای گفتوگو: اگر در بحثهای آنلاین اینترنتی و در اتاقهای گفتوگو (چترومها) حضور یابید، مثل استفاده از ایمیل برای تبلیغ، برای معرفی شرکت و فعالیتهایتان مفید است. اما فراموش نکنید که گروههای شرکتکننده در بحثهای آنلاین و نیز در اتاقهای گفتوگو، اساساً به شدت در برابر تبلیغات مستقیم واکنش نشان میدهند و به جز این دارای مقررات ریشهداری هم هستند. وقتی به چنین گروههایی برای مباحثه میپیوندید با مدیر جلسه از قبل تماس بگیرید تا با مقررات بحث آشنا شوید.
پوسترها و تابلوهای اعلانات: پوسترها اگر درجاهایی نصب شوند که مشتریان شما واقعاً آنها را ببینند بسیار مفید هستند. اما خودتان تا به حال چقدر پوسترها و تابلوهای اعلانات را واقعاً تماشا کردهاید. اتفاقاً بهترین جای نصب پوسترها همین تابلوهای اعلانات است. به شرط اینکه در جای مناسبی باشد و پوسترها هم به سرعت با پوسترهای خوشرنگ دیگر عوض شوند و کاملاً هم در معرض دید رهگذران باشند. فقط یادتان باشد که بعضی از شهرداریها درباره ابعاد پوسترهایی که بر روی تابلوهای اعلانات قرار میگیرد، مقرراتی دارند که باید آنها را رعایت کنند. تبلیغات رادیویی: یکی از بزرگترین مزیتهای تبلیغات رادیویی این است که ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی است و مردم کماکان به رادیو گوش میکنند بهخصوص وقتی که در حال رانندگی هستند. مبنای محاسبه تبلیغات غالباً تعداد دفعات پخش، مدت پخش و زمان پخش است. یکی از مهمترین موارد برای پخش تبلیغ از رادیو این است که زمان پخش آن با زمان گوش دادن مشتریان به رادیو همزمان باشد. بازاریابی از راه دور(این روش تازه در حال اوج گرفتن است).
تبلیغات تلویزیونی: خیلیها به دلیل گران بودن تبلیغات تلویزیونی، استفاده از آن را در دستور کار خود قرار نمیدهند. تبلیغات تلویزیونی از انواع دیگر تبلیغات گرانتر است. مبنای محاسبه نرخ آگهی در تلویزیون هم همان موارد مطرح در رادیو است.
صفحات وب: تبلیغات در محیط وب اکنون به روش رایجی تبدیل شده است. آگهی و تبلیغ در محیط وب به تجهیزات و تخصص ویژه نیاز دارد که از جمله آنها میتوان به دسترسی به کامپیوتر، داشتن سرویس اینترنتی، انتخاب نام سایت، ثبتنام برای دامنه، طراحی گرافیک و در نظر گرفتن امکان فروش آنلاین اشاره کرد. تبلیغ وبسایت و مطرح ساختن آن از طریق موتورهای جستوجو و نیز روزآمد نگاه داشتن سایت از جمله مواردی است که در این عرصه باید به آن توجه داشت.
راهنمای تلفن مشاغل: اگر شغل شما در ردیف مناسب خودش وارد شود، آنگاه میتوان آگهی دادن در راهنمای تلفن مشاغل را مؤثر دانست. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که نام شرکت شما هم بالاخره باید به خوبی گویای نوع محصولات و خدمات شما باشد.
تعریف تبلیغات اینترنتی: تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاهها)ی پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید. در جایی دیگر تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده اند:نشان دادن نامها و علائم تجاری،شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پر بیننده ی اینترنت،به نحوی که به تحقق اهداف مدیریت کمک کند.
ابعاد مختلف تبلیغات اینترنتی: مدلهای تجاری: مدل تجاری به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب وکار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر میبایست دارای مدل تجاری مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.
اشکال تبلیغاتی: به شکلهای گوناگونی که تبلیغدهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده مینمایند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانهای، نامههای تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی
فرایندهای مهندسی: فرایندهای مهندسی دقیق و مناسب برای ایجاد یک راهحل کارا برای تبلیغات اینترنتی موثر ضروری میباشند چرا که مبنایی را جهت جریان دادههای کاری و فعالیت برای ناشران، تبلیغدهندگان و همینطور شرکتهای تبلیغاتی فراهم میآورند.
زیرساختهای سیستم: زیرساختهای سیستمی یکی از بخشهای ضروری تبلیغات اینترنتی میباشند. مانند زیرساختهای شبکهای که سیستمهای فرعی را به هم ارتباط میدهند.
تکنولوژی: تکنولوژیهای پیشرفته نقش مهمی را در توسعه تبلیغات اینترنتی ایفا میکنند. تکنولوژیهای مورد استفاده در این زمینه شامل تکنولوژی ارائه اینترنتی ( مانند SVG و Flash)، تکنولوژی ارباب رجوع (از قبیل HTML Java و JavaScript)، تکنولوژی واسطه (از قبیل Java و J2E)، و پروتوکلهای ارتباطی میشوند.
روشها: روشها و تکنیکهای گوناگونی جهت اجرای تبلیغات به شکل موثر به وجود آمدهاند که از آن جمله میتوان روشهای هدفگیری مشتریان، روشهای ارائه و نمایش، روشهای پرداخت، روشهای ردگیری و روشهای ارزیابی عملکرد را نام برد. تبلیغات چیست ؟ اغوای مخاطب یا اثبات صداقتتصور اینکه تبلیغات می تواند پرده ای بر روی معایب محصول باشد و موقعیت شرکت ومحصول را در نبود تفکری بازار مدار تضمین نماید ، تصوری محکوم به شکست است . کافیاست به هنگام گذر از کوچه و خیابان به این تبلیغات رنگ و وارنگ آویخته از در ودیواربا تامل نگاهی بیاندازیم و رها از رنگ و لعاب ، شعارهایشان را با تجربه های خویش دریک ترازو قرار دهیم ، آنگاه به این حقیقت تلخ پی می بریم که در این بین هستند دستهای از تبلیغات که هدفی جز اغوای مصرف کننده ندارند . سه هدف عمده برای تمامیفعالیت های ترفیع ( روابط عمومی ، تبلیغات ، فروش و ...) درکتابهای بازاریابی عنوانمیشود : اطلاع دهندگی(Informing)ترغیب کنندگی(Persuading)و یادآوری کنندگی(Reminding) . به نظر شما فریب مخاطب و گمراه کردن آنها در کدام دسته قرار می گیرد؟ بایستی توجه داشت که بحث اختلاقیات در بازاریابی ، بخصوص تبلیغات از جنبهرعایت مسئولیت های اجتماعی و وجدان فردی بلکه از دید تاثیر بلند مدت آن در وفاداریمشتریان بسیار حایز اهمیت است و در بلند مدت برای هر شرکتی تعیین کننده میباشد . بااین حال ما همه روزه شاهد موارد بسیاری از نادیده گرفتن این اصول در تبلیغات میباشیم . پس با توجه به این مباحث حتی اگر توجهی به تعهدات اخلاقی ، وجدان فردی ومسئولیتهای که هریک در جهت داشتن جامعه ای سالم داریم ننمایم ، آیا صحیح است کهبرای بدست آوردن سود جزیی وناچیز در کوتاه مدت ، آینده و اعتبار خود را در بلند مدتفدا کنیم و یوسف به زر ناسره بفروشیم ؟ موارد بسیاری از نمونه های تبلیغات یابازاریابی گمراه کننده و غیر مسئولانه وجود دارد ولی میتوان به عنوان مثال مواردزیر را مطرح نمود : - ارائه اطلاعات نادرست و غلط به مخاطب که موجب انحراف و بهاشتباه افتادن آنها میشود . - دستکاری و غلو کردن در مورد یکی از ویژگی ها ،مزایا و منافع محصول یا شرکت و ارائه آن به صورت یک پیام ارتباطی در هریک ازفعالیتهای ترفیع - ادعا کردن موضوعی که توان پاسخگویی آن را درعمل نداریم ( یکموضوع بسیار مهم این است که با ادعاهایی که می کنیم توقع مشتری را آنقدر بالا نبریمکه نتوانیم آن را برآورده سازیم . در این صورت حتی اگر محصول ما خوب باشد چون درسطح ادعای ما نیست همواره با مشتری ناراضی مواجه هستیم.) - توهین به شعور وشخصیت مخاطب - استفاده ابزاری از صحنه های غیر اخلاقی در جهت پیشبرد اهدافکوتاه مدت . - به بازی گرفتن احساسات و عقاید و ارزشها و باورهای مخاطبان . - نادیده گرفتن فرهنگ یک منطقه یا هرخرده فرهنگ یا اقلیت مذهب و اجتماعی . - عنوان نکردن میزان مناسب مصرف برای کالاهایی که مصرف زیاد آنها مضر است. - عنوان نکردن مضرات محصولی که مصرف آنها سلامت افراد را بطور جدی به خطر میاندازد . - استفاده ابزاری از جنسیت در تبلیغات ( در کشور ما مرسوم نیست) بنابراین باید توجه داشت استفاده از هرگونه عمل غیر مسئولانه و غیر اخلاقی کهموجب انحراف مخاطب میشود از دید کلیه متخصصان بازاریابی نه تنها توصیه نمی شود بلکهکاملا" مردود میباشد . در نهایت برای اینکه امیدوار باشیم که مشتریان وفاداریخواهیم داشت و در بلند مدت روابطی حسنه برقرار کرده ایم بایستی از هرگونه حیلهونیرنگ و دروغ پرهیز کرده و صادق باشیم .
اگر کار تبلیغات جا دادن این ارزشها در ذهن مصرف کننده است پس چرا McDonald`s برای همبرگر جدیدش Arch Delux 75 میلیون( درکتاب 22 law) 150 میلیون(در کتاب تبلیغات جدبد)دلار هزینة تبلیغات و شکل دادن ارزشهای آن در ذهن مصرف کننده می کند ولـی در نهایـت قضیة با افتضـاح به پایان می رسـد و فـروش بسیار پائین آن مدیـران را مجـور به جمـع آوری آن می کند. از Mcdonald`s که بگذریم رقیب ازلی آن Burger King برای پایان دادن به برتری Mc در زمینه سیب زمینی سرخ کرده ، کامپین Free FryDays را شروع کرد که برایش 70 میلیون دلار خرج در بر داشت . تجارب کشورهای گوناگون در آمریکا در مسیراستفاده از تابلوهای تبلیغاتی شبکهای دیجیتال مشکلاتی بروز کرده است. هنوز مدلهایمالی استفاده از این شبکهها در آمریکا نامشخص مانده و کسی نمیداند سرمایهگذاریدر حوزه کارکنان و تجهیزات در این زمینه، چه وقت به بار مینشیند. شرکتهایی که دراین عرصه وارد عمل شدهاند، دست به سرمایهگذاریهای سنگینی زدهاند. بهتر استابتدا در این زمینه تحقیق کرد و آنگاه به محل رقابت فکر کرد. به آمیزهای ازتکنولوژیها توجه کنید، چرا که کارشناسان پیشبینی میکنند ترکیبی از تابلوهایتبلیغاتی با پیامهای متحرک و ثابت میتواند جواب بدهد. در اروپا نیز چندینپژوهش برای ارزیابی میزان تأثیر تابلوهای دیجیتال انجام شده است. این پژوهشهاعمدتاً بر این موضوع تمرکز داشته است که چه میزان از افزایش فروشها در نتیجهاستفاده از تبلیغات برای محصولات و خدمات بر روی چنین تابلوهایی بوده است. نتیجهیک تحقیق که بر روی یک شبکه تبلیغات تلویزیونی در فروشگاه Asda صورت گرفت (شعبهسوپرمارکت وال مارت انگلیس) حاکی از این بود که دو فروشگاه که از این شبکه تبلیغیاستفاده میکردند، یازده درصد افزایش فروش داشتند. آزمونهای دیگری هم در اینباره به عمل آمده است. در سال ۲۰۰۴نتیجه یک تحقیق در یک فروشگاه انگلیس نشان داد کهمحصولات خاصی حتی تا ۴۵درصد افزایش فروش داشتهاند. کارشناسان این صنعت معتقدند اگرچه افزایشفروشها در موقعیتهای متفاوت، با یکدیگر فرق داشته است، اما حداقل میانگینبین۱۰تا۲۰درصد بوده است و این امر در مکانهایی رخ داده است که از تابلوهایتبلیغاتی شبکهای دیجیتال استفاده میکردهاند.
تجهیزات تابلوهایتبلیغاتی شبکهای دیجیتال برای راهاندازی تابلوهای تبلیغاتی شبکهایدیجیتال به چه چیزهایی نیاز وجود دارد؟ به سیستمهای نمایش چندرسانهای الکترونیک قابل کار با شبکه و نیز به نرمافزارهای مدیریت محتوا که قابلیتبه روزسازی محتوا از راه دور را داشته باشند. محتوای دیجیتال در این شبکهها از یکسرور مرکزی هدایت میشود و در طول اینترنت حرکت میکند. در حال حاضر صفحاتنمایش Lcd و پلاسما برای تبلیغات داخلی و صفحات نمایش Led هم برای تبلیغات بیرون ازخانه، از محبوبیت برخوردارند. برای تابلوهای تبلیغات شبکهای دیجیتال ازنرمافزارهای همساز با سایر راهحلها استفاده میشود و به این ترتیبتبلیغاتدهندگان میتوانند محتوای مورد نظر خود را از طریق شبکه هدایت کنند.
مجوز های قانونی : تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های تبلیغاتی بخش سازمان ارشاد صادر میگردد.
مراحل صدور جواز تاسیس : 1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان ارشاد شهرستان . 2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان ارشاد . 3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی . 4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت . 5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس . شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافتجواز تاسیس 1- اشخاص حقیقی -تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران - حداقل سن 18 سال تمام - دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
2- اشخاص حقوقی - اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت ) - ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور
مدارک مورد نیاز: 1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان سازمان ارشاد شهرستان. 2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن 3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی 4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست 5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء 6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی 7- پوشه فنردار 8-درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست اصلاحیه جواز تاسیس : 1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان ارشاد شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز. 2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند. 3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد. 4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد. 5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.
تعریف: پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان ارشاد صادر می گردد.
صدور پروانه بهره برداری : 1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان ارشاد شهرستان به مدیریت. 2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی. 3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز. 4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط. 5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت. 6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.
مراحل صدور توسعه طرح : 1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت. 2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی. 3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید. 4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه. 5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر. 6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.
فصل دوم روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه : بازدید از محل دفتر تبلیغاتی بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز دفتر تبلیغاتی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت را در مرکز مورد ارزیابی قرار دادیم ،
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش زراعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : با توجه به استیجاری بودن محل اجرای طرح برق رسانی و آب رسانی در ساختمان انجام شده است و جهت سرمایش و گرمایش و اطفاء حریق، مبلغ 40 میلیون ریال برآورد می گردد.
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان) در زمینه جذب مشتراین می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر .
فصل سوم امور مالی طرح
1- سرمایه گذاری ثابت طرح : 1-1- ساختمان محل اجرای طرح : محل اجرای طرح می تواند به صورت استیجاری و دارای حداقل 130 متر زیر بنای مفید و در محدوده تجاری باشد که می بایست جهت ساخت و اجرای استودیو و آکوستیک کردن آن هزینه کرد. زمان قرارداد اجاره محل اجرای طرح می بایست حداقل به مدت دوران بازپرداخت تسهیلات مصوب باشد.
2-1- تأسیسات و تجهیزات : با توجه به استیجاری بودن محل اجرای طرح برق رسانی و آب رسانی در ساختمان انجام شده است و جهت سرمایش و گرمایش و اطفاء حریق، مبلغ 40 میلیون ریال برآورد می گردد.
3-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :
4-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :
5-1- تجهیزات اداری و دفتری و پشتیبانی :
6-1- هزینه های قبل از بهره برداری :
جدول هزینه های ثابت طرح :
2- هزینه های جاری طرح : 1-2- حقوق و دستمزد :
2-2- مواد اولیه مصرفی و خدمات مورد نیاز:
3-2- هزینه سوخت و انرژی :
4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری :
جدول هزینه های جاری طرح :
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :
سرمایه در گردش :
جدول سرمایه گذاری : درآمد طرح :
فصل چهارم جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح : با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از محل دفتر تبلیغاتی و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد . جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |