دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی


ارزیابی رابطه فناوری اطلاعات با عملکرد فردی و سازمانی سازمان های دولتی  word

ارزیابی رابطه فناوری اطلاعات با عملکرد فردی و سازمانی سازمان های دولتی word

چکیده:

از جمله مباحثی که در چند دهه اخیر، کتب و مقالات زیادی را به خود اختصاص داده است ، پرداختن به موضوع فناوری اطلاعات و نقش آن در سازمان است. فن اوری اطلاعات می تواند شمشیری دولبه باشد. فن آوری منبع بسیاری از مزیت ها بوده است، اما همچنین فرصت های جدیدی را برای نقض قانون یا دورکردن منفعت از دیگران ایجاد نموده است. با درک این مطلب سازمانها باید بتوانند مزیت ها را شناسایی و بیشتر از آن بهره برده تا عملکرد سازمان افزایش یافته و خطرات استفاده از فناوری را نیز بشناسند و از آن پرهیز کنند تا جلوی کاهش عملکرد را بگیرند.

این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و عملکرد فردی و سازمانی سازمانهای دولتی شهر نوشهر، باانتخاب سازمانهای فرمانداری و جنگلداری به عنوان مطالعه موردی انجام شده است. در این پژوهش سعی شده تامدلهای موجود در زمینه فناوری اطلاعات و عملکرد شناسایی و پس از ارزیابی و بررسی نقاط ضعف و قوت هریک از مدلها مناسب ترین مدل به عنوان مدل مفهومی پژوهش انتخاب شد.پژوهش 2 فرضیه اصلی و 8 فرضیه فرعی دارد. جامعه آماری در این پژوهش 300 نفر بود که در مجموع 100 پرسشنامه به نمونه آماری تحویل و جمع آوری شد و همین تعداد درتجزیه و تحلیل ملاک عمل قرار گرفت. بررسیهای آماری بااستفاده از روش مناسب آماری و به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که فرضیه ها تمامی تایید شدند.

فهرست مطالب صفحه

فصل اول: کلیات و طرح تحقیق. 1

مقدمه:2

1-1 بیانمساله:3

2-1 ضرورتتحقیق:4

3-1 اهداف تحقیق:5

4-1 فرضیاتتحقیق:5

5-1 چارچوبمفهومیتحقیق:6

6-1 مدل تحلیل تحقیق:7

7-1 اصطلاحاتوواژگانکلیدی:7

8-1 روشجمعآوریاطلاعات:8

9-1 جامعه آماری و روش نمونه گیری:8

10-1 روشتجزیهوتحلیل:8

11-1 قلمروتحقیق:9

1-2 بخشاول: فناوریاطلاعات. 11

1-1-2 اطلاعات:12

2-1-2 فرق داده و اطلاعات:12

3-1-2 سیستم های اطلاعاتی و فن آوری اطلاعات:13

4-1-2 رابطه فن آوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی:14

5-1-2 نقش اطلاعات در سازمان:16

6-1-2 نظریه های تاثیر نظام اطلاعاتی بر سازمان:16

7-1-2 رویکردهای سازمان به فناوری اطلاعات:18

8-1-2 چارچوبهایی برای استفاده از اطلاعات:19

9-1-2 مدل سیاسی فناوری اطلاعات:24

10-1-2 فناوری اطلاعات و سطوح سازمان:26

11-1-2 فناوری اطلاعات و توانمند سازی کارکنان:26

12-1-2 فناوری اطلاعات و کنترل در سازمان. 28

13-1-2 فناوری اطلاعات و ارگونومیک:29

14-1-2 کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان:30

15-1-2 ماهیت سازمان های دولتی:33

16-1-2 کاربرد فناوری اطلاعات در بخش دولتی:33

17-1-2 تاثیرات سازمانی سیستم های اطلاعاتی:35

18-1-2 تاثیر سیستم های اطلاعاتی بر عملکرد فردی:37

2-2 بخشدوم :عملکرد38

1-2-2 مفهوم عملکرد:39

2-2-2 عملکرد فردی:40

3-2-2 متغیرهای موثر بر عملکرد فردی:41

4-2-2 عملکرد سازمانی:44

5-2-2 ویژگی های سازمانهای با عملکرد برتر45

الف )چشم انداز و ماموریت سازمان:45

ب)هدف های بلند پروازانه:45

ج)تفکر استراتژیک:45

3-2 بخشسوم: رابطهفناوریاطلاعاتوعملکرد51

1-3-2 فناوری اطلاعات و نیروی انسانی:52

2-3-2 فناوری اطلاعات و ترکیب نیروی کار:52

3-3-2 تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی:53

4-2 بخشچهارم: پیشینهومدلمفهومیتحقیق. 60

1-4-2 تحقیقات دووت و همکارانش.. 61

2-4-2 تحقیقات هنیتز و همکارانش:61

3-4-2 دیگر تحقیقات:62

4-4-2 مدل مفهومی تحقیق:64

5-4-2 مقایسه مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات مک لین و دلون با مدل سدون و کیوو تری و استدینگ.. 66

6-4-2 مدل ارزیابی فناوری اطلاعات دلون و مک لین. 67

5-2 بخشپنجم:72

معرفیجامعآماری. 72

1-5-2 آشنایی با سازمان جنگلداری:73

2-5-2 آشنایی با فرمانداری:83

فصلسوم:روشتحقیق. 85

1-3 جامعهآماری:86

2-3 نمونهآماری:86

3-3 حجمنمونه:87

4-3 ابزارسنجش:87

5-3 مقیاساندازهگیریتحقیق:87

6-3 رواییوپایاییپرسشنامه:90

7-3 آزمونآماری:92

فصلچهارم:تجزیهوتحلیلدادهها92

1-4 تحلیلدادهها:93

1-1-4 تحلیل جمعیت شناختی:93

ب) بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات:94

ج) فراوانی پاسخگویان به متوسط استفاده از سیستم. 95

د) فراوانی متوسط میزان دفعات استفاده از کامپیوتر96

2-4 وضعیتنرمالیته97

1-2-4 آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص اطلاعات:98

2-2-4 آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص کیفیت:99

3-2-4 آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص استفاده:100

4-2-4 آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص رضایت:101

5-2-4آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص عملکرد فردی:102

6-2-4 آزمون نرمال بودن کیو- کیو برای شاخص عملکرد سازمانی. 104

3-4آزمونفرضیات:105

1-3-4 فرضیات اصلی. 105

2-3-4 فرضیات فرعی. 105

فصل پنجم:نتیجه گیری. 110

مقدمه:111

1-5 خلاصهفرآیندتحقیق:111

2-5 نتیجهگیری:112

3-5 پیشنهاد ها:115

1-3-5 پیشنهاد برای سازمان مورد مطالعه115

2-3-5 پیشنهاد برای سایر محققین. 117

خلاصهفصل:117

منابع. 118

پیوست.. 123

 

فهرست اشکال

صفحه

1-1: مدل ارزیابی موفقیت سیستم دلون و مک لین

 

8

1-2:ارتباط سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات

16

2-2:ماهیت فن اوری اطلاعات، سیستم های اطلاعاتی و اطلاعات

17

3-2: چارچوب لویت

23

4-2:چارچوب گری و اسکات مورتون

25

5-2:مدل تری و استدینگ

72

6-2: مدل ارزیابی فناوری اطلاعات سدون و کیو

73

 

فهرست جداول

 

1-2: جدول چارچوب گری اسکات و مورتن

22

2-2: تشریح چارچوب لویت

24

3-2:مدل سیاسی فناوری اطلاعات

26

4-2:نهادینه شدن تغییر و نوآوری

61

5-2:شکل گیری روحیه پژوهشی

64

6-2: مقایسه مدلهای ارزیابی فناوری اطلاعات

74

1-3:پایایی

92

1-4:نتایج آزمون فرضیه اصلی اول

105

2-4: نتایج آزمون فرضیه اصلیدوم

105

3-4نتایج آزمون فرضیه فرعی اول

105

4-4 نتایج آزمون فرضیه فرعی دوم

106

5-4 نتایج فرضیه فرعی سوم

106

6-4: نتایج فرضیه فرعی چهارم

106

7-4 نتایج فرضیه فرعی پنجم

107

8-4 نتایج فرضیه فرعی ششم

107

9-4 نتایج فرضیه فرعی هفتم

107

10-4 نتایج فرضیه فرعی هشتم

108

1-5: نتایج آزمون فرضیات

112

 

فهرست نمودارها

 

صفحه

1-4: جنسیت

93

2-4: تحصیلات

94

3-4:متوسط زمان

95

4-4:متوسط دفعات

97

5-4:نمودار نرمال بودن شاخص اطلاعات

98

6-4: آزمون نرمال بودن شاخص کیفیت

99

7-4: آزمون نرمال بودن شاخص استفاده از سیستم

100

8-4: آزمون نرمال بودن شاخص رضایت

101

9-4: آزمون نرمال بودن شاخص عملکرد فردی

103

10-4: آزمون نرمال بودن شاخص عملکرد سازمانی

104

 

فصل اول:کلیات و طرح تحقیق

 

مقدمه:

بررسی تاریخچه فناوری اطلاعات نشان می دهد که تاریخ استفاده از فناوری اطلاعات به دوران هایی بر می گردد که انسان برای تبادل دائم اخبار و اطلاعات از وسایلی مانند آتش، دود یا پرچم استفاده می کرد. اما آنچه که امروزه از این مفهوم مورد نظر است، تجهیزات الکترونیکی پیشرفته برای تبادل اطلاعات است.

الوین تافلر، روند ظهور فناوری اطلاعات در حیات بشری را به نحو جالبی مطرح می کند. وی معتقد است که اگر پنجاه هزار سال گذشته حیات بشر را به 800 دوره، هر دوره 62 سال تقسیم کنیم، 650 دوره را انسان در غارها گذرانده است و طی 70 دوره توانسته است فقط به نحو موثری با دیگران ارتباط داشته باشد و طی شش دوره آخر شاهد یک کلمه چاپ شده بوده و در دو دوره اخیر توانسته است زمان را اندازه گیری کند و در آخرین دوره از کامپیوتر استفاده کرده است و شاهد فناوری اطلاعات بوده است (Kanter, 1987).

سابقه کامپیوتر به معنای اعم به چرتکه و ماشین های حساب بر می گردد. ولی در مفهوم خاص منظور کامپیوترهای رقمی است که در دهه 1940 پا به عرصه وجود گذاشته اند. اولین کامپیوتر رقمی، کامپیوتری بود که تحت عنوان Mark 1 توسط گروهی از مهندسان شرکت IBM در سال 1944 ساخته شد و سپس در سال 1947 کامپیوتری به نام FNIAC و در سال 1951 نخستین کامپیوتر تجاری به نام Univae 1 به مرکز آمار آمریکا تحویل داده شد.

پیشرفت فناوری کامپیوتر، افزایش سرعت پردازش و ارزان شدن و کوچک شدن کامپیوتر از لحاظ حجم همگی باعث شد که سازمان ها به سوی استفاده از کامپیوتر گرایش یافته و در دهه 1970 میزان شش صد هزار کامپیوتر به دو میلیون در سال 1981 رسید به طوریکه سال 1982 سال فناوری اطلاعات اعلام شد.

امروزه تقریبا هر سازمانی که نسبتا پیشرفته باشد، حتما از سیستم های کامپیوتری برای انجام وظایف خود استفاده می کند؛ از این رو، در این زمان فناوری اطلاعات و مدیریت و نقشی که در عملکرد فردی و سازمانی بازی می کنند از اهمیت زیادی برخوردار شده است و چه بسا مبالغ گزافی توسط سازمان ها به این امر اختصاص می یابد.

1-1 بیان مساله:

از جمله مباحثی که در چند دهه اخیر، کتب و مقالات زیادی را به خود اختصاص داده است ، پرداختن به موضوع فناوری اطلاعات و نقش آن در سازمان است.لکن تحقیقات اندکی در زمینه میزان رابطه فناوری اطلاعات با عملکرد فردی و سازمانی انجام شده است. و پاسخ قطعی این سوال که آیا فناوری اطلاعات بر عملکرد فردی و سازمانی تاثیر دارد یا خیر، بدون جواب مانده است.

صاحبنظران در تعریف سیستم اطلاعات می گویند: یک سیستم اطلاعات، اطلاعات را از محیط سازمان و عملیات داخلی آن جمع آوری نموده، ذخیره ساز ی و توزیع می نماید تا از عملکردهای سازمانی و تصمیم سازی، ارتباطات، هماهنگی، کنترل، تحلیل و تصویرسازی پشتیبانی کند. سیستم های اطلاعاتی بخشی از یک سلسله فعالیتهای ارزش افزا برای جذب، تبدیل و انتشار اطلاعات به منظور بهبود تصمیم گیری مدیریت، بالا بردن سطح عملکرد سازمانی می باشد.



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی