پایان نامه اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی
پایان نامه اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنیپایان نامه اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی فرمت : word تعداد صفحات : ۱۰۰ مقدمه حرکات موزون، رقص،آواز، موسیقی، پانتومیم و شکل های دیگر نمایشی نیاز بشر برای بیان سمبولیک ،چه از نظر بازیگر و چه از دید تماشاگر بوده است. در یکی دو قرن اخیر با توسعه سبک های متنوع هنری تاثیر آرامبخش آن بر روحیه هنرمند و مردمان بارزتر گردیده، به طوری که هنرمندان و روانشناسان را متوجه خاصیت درمانی نمایش و ترسیم اصول درمانبخش آن ساخته و روش ها و شیوه های مدونی از آن مبتنی بر اصول روان درمانی استخراج گردیده است و در حال حاضر نمایش درمانی به صورت رشته مستقل دانشگاهی در جهت رشد و خلاقیت درونی و توانبخشی بیماران، کم توانان ذهنی و جسمی حرکتی،آموزش داده می شود. تاثیر نمایش عروسکی بر روی کودکان ناسازگار، کم توان ذهنی و معلولین جسمی حرکتی اعجاب انگیز است،زیرا علاوه برآنکه به کودک امکان می دهد که قدرت و قابلیت خود را بشناسد، درپیوند آنان با جامعه نیز نقش مهمی را می تواند ایفا کند و به عنوان وسیله ای برای ابراز درون، رشد تعادل جسمی، توانایی ایجاد ارتباط با دیگران و کمک به تکامل فکری و روانی آنان موثر است. پایان نامه اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی فهرست مطالب: فصل اول مقدمه بیان مساله اهمیت و ضرورت پژوهش هدف کلی اهداف اختصاصی اهداف کاربردی فرضیه های پژوهش فرضیه اصلی فرضیه های فرعی فصل دوم تاریخچه کم توانی ذهنی تعاریف کم توانی ذهنی طبقه بندی کم توانی ذهنی کم توانان ذهنی آموزش پذیر کم توانان ذهنی تربیت پذیر کم توانان ذهنی حمایت پذیر طبقه بندی بر اساس دیدگاه انجمن روانپزشکی آمریکا طبقه بندی بر اساس دیدگاه سازمان بهداشت جهانی علل کم توانی ذهنی خصوصیات کم توانی ذهنی خفیف عوامل انتخاب مهارت های اجتماعی آموزش مهارت های اجتماعی به کم توانان ذهنی نقش و اهمیت هنر تعریف نمایش خاستگاه نمایش نمایش به عنوان درمان نمایش عروسکی و انواع آن عروسک های دستکشی عروسک های انگشتی عروسک های خیمه شب بازی و اسباب بازی های پارچه ای تحقیقات انجام شده در خارج از کشور روش نمونه گیری ابزار پژوهش قلمروها و زیر قلمرهای واینلند قلمرو ارتباطی قلمرو مهارت های زندگی روزمره قلمرو اجتماعی شدن قلمرو مهارت های حرکتی قلمرو رفتارهای ناسازگار روش تجزیه و تحلیل داده ها روش اجرا ملاحظات اخلاقی فصل چهارم مقدمه آمار توصیفی آمار استنباطی فصل پنجم مقدمه فرضیه اول فرضیه دوم فرضیه سوم فرضیه چهارم محدودیت های پژوهش پیشنهادات پژوهش پیوست ها
جدول ۴-۱: دامنه سنی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر جدول ۴-۲: توزیع سطح تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر جدول۴-۳: بررسی نرمالیتی(K-S) متغیرهای پژوهش جدول ۴-۴: مقایسه میانگین نمرات خرده آزمون های واینلند
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |