پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۴۱ ب.ظ
خلاصه ی کتاب روان شناسی یادگیری
دکتر محمد پارسا
در قالب پاورپوینت
_________________________
توضیح اجمالی:
فهرست مطالب پاورپوینت بخش اول- شناخت و زمینه های یادگیری فصل اول عوامل مؤثر در یادگیری تعریف یادگیری ماهیت یادگیری شرایط مهم یادگیری هدف رشد طبیعی هوش اهمیت محیط اهمیت وراثت حافظه اهمیت توجه تنبیه و اضطراب تمرین و پرآموزی طرح آموزشی فصل دوم زمینه های یادگیری بنیادهاى یادگیرى نقش مدارس در یادگیری ارتباط یادگیری با نظریه ها روشهای دوگانه یادگیری بنیاد فلسفی نظریه ها بخش دوم نظریه های یادگیری بربنیاد همخوانی محرک – پاسخ بنیادهای تداعی گرایی فصل سوم نظریة پیوندگرایی تجربه گرایی اهمیت گیرایی اهمیت تمرین نقش گسترش اثر نقش هوش در یادگیری فصل چهارم نظریه بازتابی طرح آزمایش خاموشی تخصیص محرک شرطی شدن مجدد کاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر فصل پنجم نظریه رفتارگرایی برداشتهاى رفتارگرایى از انسان و محیط انسان از دیدگاه واتسون نقش محیط در رفتار فصل ششم نظریه کاهش سایق فرضیهها و شرایط لازم براى یادگیرى سلسله مراتب خانواده عادتها کاربرد فرضیههاى هال در آموزش فصل هفتم شرطی شدن مجاورتی اعمال و حرکات یک بار آموختن اصل پس آیندی کاربردهاى آموزشى نظریه مجاورتى آموزش خصوصى و عمومى چگونه درس را باید پایان داد آموختن وانجام دادن فصل هشتم شرطی شدن عامل طرح آزمایش اهمیت تقویت و انواع آن کنترل محرک تخصیص یا تمیز محرک تفکیک پاسخ برنامه های تقویت تقویت نسبت ثابت تقویت نسبت متغیر تقویت فاصلهدار ثابت تقویت فاصلهدار متغیر بعضى شیوههاى تغییر رفتار آموزش برنامه ای بخش سوم چگونگی نظریه های شناختی اصول مورد تاکید در نظریه های شناختی فصل نهم نظریة یادگیری گالشت پدیده فای تصویر و زمینه قانونهای سازماندهی قانون فراگیری قانون مجاورت قانون مشابهت قانون بستگی قانون نیک پیوستگی نظریه اثر یادگیری از نظر گشتالت ادراک نقش بینش در یادگیری کاربرد نظریة گشتالت در آموزش فصل دهم نظریة میدان شناختی نسبی بودن ادراک هدفمندی شخص فضای زندگی محیط روانی پوسته بیرونی رفتار اهمیت نظریة میدانی در یادگیری متغیرهای ساخت شناختی تفکیک تعمیم نوسازی کاربرد آموزشى نظریه میدان شناختى وظیفة آموزشی معلم فصل یازدهم نظریة رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی دورههاى مختلف رشد از دیدگاه پیاژه دوره حسى و حرکتى دوره قبل از عملیات عینی دوره عملیات صوری اهمیت مرحله های رشد یادگیری از دیدگاه پیاژه محتوا ساخت سازش تاثیر رشد و یادگیری در سازش کاربرد آموزشی نظریة رشدنگر فصل دوازدهم نظریة مفهوم گرایی ابزاری تاثیر رشد و یادگیری در سازش نقش انگیزش در یادگیری اهمیت نمونه های جهانی یادگیری فرایندی شناختی است هدفهای آموزشی از دیدگاه برونر کاربرد نظریه مفهومگرایى ابزارى در آموزش فصل سیزدهم یادگیری معنادار کلامی ساخت شناختی فراگیری چگونگی فراگیری یادآوری و فراموشی آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل پیش سازماندهنده ها اهمیت آمادگی کاربرد آموزشی نظریة معنادار بخش چهارم نظریه های شناخت اجتماعی زمینة نظریه های شناخت اجتماعی اصول مورد تاکید در نظریه های شناخت اجتماعی فصل چهاردهم نظریة شناخت اجتماعی چهارچوب ادراکی تعامل دوسویه یادگیری کاروری و جانشینی یادگیری و عملکرد اهمیت تقلید در یادگیری جنبة غریزی تقلید جنبة رشدی تقلید جنبة شرطی تقلید جنبة رفتار ابزاری تقلید مشاهدة فرایندهای الگویی کارکردهای الگوبرداری فصل پانزدهم اختلالهای یادگیری 1- عقب ماندگان ذهنی ویژگیهای شاگردان عقب مانده ناتوانیهای یادگیری 2- اختلالهای عاطفی اختلالهای ارتباطی اختلالهای گفتاری نقش معلم در اختلالهای گویایی اختلالهای زبانی اختلالهای بدنی آسیبهای شنوایی فلج مغزی اختلالهای صرعی زمینههاى نابرخوردارى کودکان عادی سازی ادغام اجتماعی شاگردان معلول نکته های مهم برای معلمان کودکان استثنایی نگرش سنجش آموزش فصل شانزدهم انتقال یادگیری انتقال مثبت نظریه تعمیم آموختن برای آموختن پیش سازماندهنده ها انتقال منفی بازداری فراگرد و واگرد مزاحمت عادت تعمیم نادرست نقش معلم در انتقال یادگیری فصل هفدهم پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی توجه ارادی و غیر ارادی ادراک معنادار بودن محرکها روشن بودن منظور تاثیر انتظار اثر زمینه ادراک کامل حافظه حافظه حسی رهیافت پردازش آگاهی حافظه کوتاه مدت تقطیع حافظه دراز مدت رمز گردانی سازماندهی شرح و بسط طرحواره بازیافت فراموشی رمزگردانی اندوزش تباهی تداخل بازداری فراگرد ناتوانی در بازیافت سرکوبی
مزایا:
جامع وکامل
تقسیم بندی جالب
حفظ نظم وترتیب
بیان ساده و روان
فهم عمیق واسان
محیط با گرافیک عالی
اماده برای استفاده در کلاس و ...
ترسیم نموداری
مناسب برا ی همه نوع مخاطب
وده ها مزیت دیگر...
نوع فایل:
پاورپوینت
تعداد اسلاید:
341
حجم فایل:
667KB
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید
|
۰
۰
۹۶/۰۶/۱۶