پروژه بررسی مدیریت
جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۵ ق.ظ
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مدیریت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 57
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است .
وبه
این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای
خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی
است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش
نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی
غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است
.معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا
افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک
عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.
تعریف مدیریت:
مدیریت
فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی
سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف
سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
واقعا
باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا
چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از
طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی
را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به
کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به
عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»
نظریه نقشهای مدیریتی
جدیدترین
نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را
مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا
نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره
موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم
میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی
ارتباط دارد . زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم
اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم
پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ،
ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین
استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک
مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس
،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و
شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۹۶/۰۶/۱۷