اصول طراحی مبلمانِ محیطهای یادگیری با رویکرد ایجاد فضاهای خلاق و انعطافپذیر برای کودکان
اصول طراحی مبلمانِ محیطهای یادگیری با رویکرد ایجاد فضاهای خلاق و انعطافپذیر برای کودکان این مقاله در اولین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری پذیرفته شده است. فایل این مقاله به صورت word و قابل ویرایش است.
لینک مقالات همایش در سایت سیویلیکا (+)
چکیدهدر سالهای اخیر با ایجاد تغییر در نظامهای آموزشی، اهمیت فضاهای آموزشی و سازگار نمودن بستر یادگیری با نیازهای کودکان، بیش از پیش مورد توجه صاحبنظران تعلیم و تربیت قرارگرفته است و برای جذابتر کردن این فضاها تدابیر گوناگون اندیشیده شده است، چرا که محیط فیزیکی میتواند تعاملات و در پی آن فرآیند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید. این نوشته ضمن شناخت تاثیر محیط بر کودک و نقش مبلمان به عنوان یکی از عناصر موثر در یادگیری و تحریک حس کنجکاوی کودکان، ضرورت بهرهگیری از عامل انعطافپذیری در محیطهای یادگیری را مورد تاکید قرار داده است. در این رابطه برخی از راهکارهای انعطافپذیر ساختن محیطهای یادگیری ارائه و برای روشن شدن موضوع، برخی از مطالعات در زمینه رشد کودکان و سیر طراحی محیطهای یادگیری با الگوی انعطافپذیری، مورد بررسی قرار گرفته است. واژههای کلیدی: طراحی مبلمان، محیطهای یادگیری، فضاهای آموزشی انعطافپذیر، خلاقیت، کودک |