عنوان فایل : سیستم تعلیق خودروها
نوع فایل : پاوپوینت
حجم فایل : 5.1 مگ
در جاده ناهمواری ها و پستی و بلندی های زیادی وجود دارد که هنگام عبور
خودرو از آن ها، ضربات مختلفی به خودرو وارد می شود، اگر اتصالات چرخ به
شاسی و اتاق، صلب و ثابت باشد این ضربات به اتاق و سرنشینان خودرو وارد شده
و علاوه بر ایجاد ناراحتی برای سرنشینان باعث از بین رفتن هر چه زودتر
قطعات می شود. پس لازم است که اتصال چرخ ها به بدنه، با یک سیستم فنربندی
انجام شود. این سیستم باعث می شود ضربه ها جذب شده و به نوسان تبدیل شود.
سیستم تعلیق ،مجموعه فنرها،کمک فنرها و تمام سازوکارهایی است که برای ایجاد راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو به کار میروند.
به طور خلاصه اهم وظایف سیستم تعلیق عبارت اند از:
1- تحمل وزن خودرو
2- جذب ضربات وارده و تبدیل آن ها به ارتعاش
3- حفظ هندسه سیستم فرمان و موقعیت چرخ ها
4- افزایش قابلیت فرمان پذیری خودرو
5- افزایش میزان پایداری خودرو
6- حفظ تماس چرخ ها با سطح جاده
فهرست مطالب :
مقدمه
تعریف سیستم تعلیق
وظایف سیستم تعلیق
اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق خودرو
فنر
1- فنر مارپیچ یا فنر لول(coil spring)
2- فنرشمشی (برگی) (Leaf Spring)
3- میله پیچشی (Torsion Bar)
4- فنر بادی (هوایی) (Air Spring)
5-فنر لاستیکی(Rubber Spring)
کمک فنر ( Shock Absorber & Damper)
اساس کاریک کمک فنر
انواع کمک فنرها
سیبک
بوش
طبق
انواع سیستم تعلیق
1.سیستم تعلیق صلب یا یکپارچه:
سیستم تعلیق نیمه مستقل
سیستم تعلیق مستقل
انواع پرکاربرد سیستم های تعلیق مستقل
سیستم تعلیق طَبَق دار دوبل
سیستم تعلیق مک فرسون
3) سیستم تعلیق بازوی کشنده
4) سیستم تعلیق چند میله ای
آینده سیستم های تعلیق
منابع
تصاویری از محیط فایل :
مقاله کامل در مورد
سیستم تعلیق خودرو ها ، تحقیق ، پروژه ، تعلیق خودرو ، دانلود سمینار تعلیق
خودرو ، دانلود پروژه ، پاورپوینت ، ppt ،
مقاله ، پایان نامه ،
گزارش کار ، سیستم ، مزایا ، انواع ، خودروها ، شاسی ، تعلیق ، فرمان ،
زیربندی ، دانشگاه ، استاد ، دکتر ، احسان حیدری
مهندس ، مکانیک ، مقالات رایگان مهندسی مکانیک ، دانلود سمینار های دانشجویی ، تحقیقات ، طراحی و ساخت ،