عنوان فایل : همه چیز درباره ی انواع ترمز ها
نوع فایل : پاورپوینت
اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند.
وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی
از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می
رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت
چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو
نوعند : کاسه ای و دیسکی . در ترمز کاسه ای فشار روغن ، کفشکهای ترمز لنت
کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار
روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت
ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن
حرکت یا توقف چرخها می شود.
فهرست مطالب :
سیستمهای ترمز از ابتدا تا به حال
اجزای ترمز
ABS
ترمز بوستری
بوستر ترمز چگونه کار می کند
بوستر خلا
شیوه کار بوستر
ترمز کاسه ای
Leading and trailing shoe brakes
Duo-servo shoe brakes
تنظیم کننده های خودکار ترمز کاسه ای
ترمز دیسکی
تنظیم خودکار ترمز دیسکی
ترمز ABS
نحوه عمل ترمز ABS
Full-contact Disc brake
لنتهای ترمز :
فلزی (Metallic)
سرامیکی (Ceramic)
عملگرهای ترمز
عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای (Single-circuit hydraulic )
عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای (Dual-circuit hydraulic)
عملگر هیدرولیکی-الکترونیکی (Brake-by-wire )
References
ترمزهای دیسکی الکترومغناطیسی :
ترمز کاسه ای
ترمز های هیدرولیکی
بوستر ترمز
ترمزهای دیسکی :
سیستم ترمز دو یا چند کاناله
سیستم ABS "Anti Block System :
سیستم ESP "Electronic Stability Program
ترمز سنسورترونیک
بهبود در عملکرد
فناوری های ترمز:
ESP
EPB
DEB3.0