سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ق.ظ
نوع فایل:PDF
تعداد صفحات:10
سال انتشار:1395
چکیده
هدف پژوهش تعیین رابطه بین یادگیری
سازمانی ودرجه بلوغ سازمانی کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای استان هرمزگان
بود. بدین منظور با بهرهگیری از روش توصیفی-همبستگی اطلاعات با استفاده از
پرسشنامه های یادگیری سازمانی وبلوغ سازمانی جمع آوری شد. جامعه اماری
شامل کلیه کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان بود. نمونه پژوهش شامل
تعداد300 نفر با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای
انتخاب شد پس از توزیع پرسشنامه تعداد 260 پرسشنامه عودت داده شدانتخاب
شدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دوسطح توصیفی و استنباطی انجام شد. درسطح
توصیفی با استفاده از مشخصه های آمار توصیفی و در سطح استنباطی از آزمون
همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد.یافته ها نشان دادند که بین یادگیری
سازمانی با بلوغ سازمانی همبستگی معنادار وجود دارد همچنین بین مولفه های
تمرکز برمشتری ،رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرآیندی، رویکردسیستمی به
مدیریت، بهبود مداوم، رویکرد واقع گرا به تصمیم گیری و تامین کننده براساس
منابع متقابل بایادگیری سازمانی رابطه معناداری وجود دارد،درنتیجه یادگیری
سازمانی در بلوغ سازمانی شرکت ها وسازمان نقش داشته و تاثیر بسزایی دارد.
واژگان کلیدی
بلوغ سازمانی، یادگیری سازمانی
|
۰
۰
۹۶/۰۶/۲۸