دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی


ارائه مدل سرعت لرزه ای ناحیه ای در سازندهای منتخب دوران کرتاسه (گورپی، ایلام - سروک و کژدمی) در منطقه خلیج فارس جهت توصیف دقیق تر مخازن هیدروکربوری

فهرست مطالب

فصل 1: مقدمه 1

1-1 مقدمه 2

1-2 جایگاه مدل سرعت در علم ژئوفیزیک 2

1-3 تاریخچه بحث 3

1-4 ساختار پایان نامه 4

فصل 2: ضرورت تهیه مدل سرعت ناحیه ای 5

2-1 مقدمه 6

2-2 اهمیت مدل سرعت ناحیه ای 6

فصل 3: چینه شناسی خلیج فارس 11

3-1 مقدمه 12

3-2 سازند کژدمی 12

3-3 سازند پاپده 14

3-4 سازند ایلام 15

3-5 سازند گورپی 16

3-6 سازند سروک 18

فصل 4: تهیه مدل سرعت 21

4-1 مراحل تهیه مدل سرعت 22

4-2 مختصات چاه 27

4-3 اطلاعات ژئوفیزیکی 28

4-3-1 تفسیر لرزه ای زمانی 28

4-3-2 سرعت های برانبارش 29

4-4 چالشهای اساسی در تهیه مدل سرعت 30

4-4-1 کنترل صحت اطلاعات 30

4-4-2 اصلاح و ویرایش در حجم بالا 30

4-5 تحلیل اطلاعات 31

4-5-1 نحوه منطقه بندی 31

4-5-2 کنترل صحت اطلاعات 33

4-5-3 تحلیل نمودار سرعت ـ زمان 40

4-6 تحلیل نهایی چکشات ها و پروفایل های لرزه ای قائم 42

فصل 5: نتیجه گیری و پیشنهادات 53

5-1 نتیجه گیری 54

5-2 پیشنهادات 55

مراجع 56

1-1- مقدمه

در برداشت‌های ژئوفیزیکی از جمله روش لرزه نگاری، می‌بایست بعضی از جنبه‌های ساختار درونی زمین را بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده در سطح (یا نزدیک به سطح)، استنتاج کرد. این موضوع، روش معکوس نام دارد. روش‌های معکوس ابهام یا عدم وجود پاسخ منحصر به فرد در نتیجه‌گیری را به همراه خواهند داشت، در حالی که روش‌های مستقیم به صورت تئوری پاسخ مبهمی به دنبال ندارند.

1-2- جایگاه مدل سرعت در علم ژئو فیزیک

با وجود اینکه عدم قطعیت موجود در تفسیر ژئوفیزیکی را اغلب با انجام اندازه‌گیری‌های متعدد (و در بعضی موارد اندازه‌گیری‌های متفاوت) تا حد قابل قبولی می‌توان کاهش داد، اما مشکل ابهام را نمی‌توان به طور کامل برطرف نمود. مشکل کلی آن است که تفاوت‌های عمده‌ ناشی از وضعیت حقیقی ساختارهای زمین‌شناسی زیرسطحی منجر به تفاوت‌های بدون اهمیت و کوچک و غیرقابل اندازه‌گیری در کمیت‌های اندازه‌گیری شده‌ حین یک برداشت ژئوفیزیکی می‌شود. این محدودیت اساسی از این حقیقت اجتناب‌ناپذیر نشأت می‌گیرد که برداشت‌های ژئوفیزیکی تلاش به حل روش معکوس می‌کنند. علاه بر این، کمیت‌هایی که به صورت تجربی به دست می‌آیند، به طور دقیق تعیین نمی‌شوند و خطاهای آزمایش به میزان تردید و عدم دقت موجود (ناشی از کامل نبودن داده‌های میدان و ابهام مرتبط با روش معکوس) می‌افزاید. به طور کلی، از آنجا که نمی‌توان یک راه‌حل منحصر به فرد را از مجموعه‌ اندازه‌گیری‌های انجام شده به دست آورد، تفسیر ژئوفیزیکی با به کارگیری کلیه‌ راه‌حل‌های ممکن جهت تعیین خصوصیات زیرسطحی بکار گرفته می‌شود. با وجود این مشکلات اساسی، تکمیل برداشت ژئوفیزیکی به وسیله ی تلفیق آن با اطلاعات بدست آمده از چاه، یک ابزار بسیار ارزشمند برای تکمیل کاوش زمین‌شناسی زیرسطحی بوده و نقش کلیدی‌ را در برنامه‌های اکتشافی برای منابع زمین‌شناسی، ایفا می‌کند و جایگاه و ضرورت تهیه مدل سرعت ناحیه ای مشخص می گردد.

1-3- تاریخچه بحث

تاکنون تلاشهایی در راستای تعیین سیستم رسوبی ناحیه ی خلیج فارس صورت گرفته است که از آن جمله می توان به تهیه و تنظیم دائره­المعارف زمین­شناسی نفت خلیج فارس اشاره کرد. از طرف دیگر اطلاعات مفید فراوانی که از طریق چاه­ها (مثل پروفایل لرزه ای قائم، چکشات، گزارش زمین­شناسی سر چاه، و نگارهای پتروفیزیکی) و به کمک اطلاعات لرزه­ای برداشت شده از ناحیه­ی خلیج فارس و نواحی مرتبط مجاور تهیه و تدوین شده­اند. با این حال تاکنون در کشور ما، نگاه ناحیه­ای به تمامی اطلاعات ارزشمند مذکور صورت نگرفته است. وجود میادین مشترک و لزوم بهره گیری صحیح از منابع، ضرورت چنین عملیاتی را دوچندان می نماید. این امکان وجود دارد که حجم انبوه اطلاعات پراکنده و فراوان موجود را تلفیق و نتیجه را با درنظرگرفتن نیازهای صنعت، برای استفاده در صنعت به کار برد. تاکنون بیشتر فعالیت­های صورت­گرفته در راستای تلفیق داده­های مناطق کوچکی از کل ناحیه بوده که باعث ایجاد مشکلاتی برای مفسر شده است. براساس بررسی­های صورت­گرفته، الگوی اتوماسیون مناسبی جهت تهیه­ شبکه سرعت لرزه­ای در ناحیه­ی خلیج فارس طراحی و ارائه نشده است. علاوه بر این، انتظار می­رود با بهره­گیری از اطلاعات مناسب تر که به تازگی بدست آمده است، بتوان نقایص گذشته را جبران کرد. عدم بهره­گیری کامل از گنجینه­ی عظیم اطلاعات موجود در ناحیه­ی خلیج فارس، عدم تلفیق اطلاعات موجود بر اساس اهمیت و وزن آنها و نگرش جزئی به ساختمان­ها باعث شده که مفسر حتی در برخی موارد قادر به انتخاب سرعت واقعی و تعیین صحیح روند تغییرات آن نباشد و به طور کلی، ارائه­ی یک تفسیر قابل اجرا و توجیه­پذیر نیازمند تجربه و مهارت فراوان و خطرپذیری بالایی باشد. بنابراین، جهت تهیه­ی مدل سرعت ناحیه­ای، دسته­بندی و مرتبط­سازی اطلاعات موجود ضروری می نماید تا علاوه بر اصلاح نقشه­های عمقی تهیه شده، روند تغییر سرعت لایه­ها برای تعیین مسیر حرکت صحیح، مشخص شود. این مدل سرعت می تواند در برنامه ریزی های آتی و به طور خاص، برداشت خطوط لرزه ای تکمیلی، نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

1-4- ساختار پایان نامه

از آنجا که هدف اصلی، ارائه یک مدل ناحیه­ای از تغییرات سرعت لرزه­ای با تأکید بر شناسایی مخازن جدید می باشد، در این فرآیند، با جمع­بندی و تلفیق داده­های لرزه­ای، چاه­پیمایی و زمین­شناسی و با تاثیرپذیری از ویژگی­های مخازن هیدروکربوری، مقدمات لازم برای این هدف فراهم گردیده است.

در فصل بعدی، به بیان اهمیت مدل سرعت و ضرورت تهیه آن پرداخته شده است. در فصل سوم، مختصری از چینه شناسی ناحیه مورد مطالعه، یعنی ناحیه ی خلیج فارس بیان می گردد. در فصل چهارم، شرح کوتاهی از اصول فرآیند انجام شده برای تهیه و تکمیل اطلاعات و ضرورت این عملیات، شرح داده‌ شده است. فصل پنجم نیز شامل ارائه نتایج تهیه شده از تلفیق اطلاعات لرزه ای و اطلاعات سرعتی چاه‌ها بوده و در فصل آخر، تحلیل های بدست آمده ارائه خواهد شد.

فصل 2:

ضرورت تهیه مدل سرعت ناحیه ای



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی