دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید
4kia.ir

دانلود پرفروش ترین فایل ها# فورکیا # اینترنت#فایل سل#

فایل های پرفروش فورکیا و اینترنت را دانلود کنید(فایل های در این وبسایت قرار داده می شودکه تضمینی و مطمئن هستن ،اگر غیر از این بود به مدیریت اطلاع دهید)سعی شده فایل های دارای ضمانت معتبر گلچین بشه ولی تصمیم با شماست.موفق باشید

شما در این سایت میتوانید به راحتی بهترین فایل ها که دارای ضمانت می باشند را دانلود کنید(فایل سل،فورکیا،همیار دانشجو و....)
بهترین های اینترنت را در این وب سایت بیابید.
طبقه بندی موضوعی
شبیه سازی عملکرد زنجیره تامین با استفاده از تکنیک سیستم داینامیک : مطالعه موردی شرکت کاله word

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش و ساختار پایان­نامه........ 1

1-1 مقدمه........ 2

1-2 تعریف موضوع............ 3

1-3 ضرورت انجام طرح و اهداف پژوهش................ 5

1-4 بیان مساله.......... 6

1-5 سوالات و فرضیه های اصلی مدل........ ........ 7

1-6 روش پژوهش.......... 8

1-7 مراحل اجرای تحقیق.......... 9

1-8 جامعه آماری و روش های گرد آوری اطلاعات................ 9

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و مبانی نظری پژوهش10

2-1 سیر تکملی زنجیره تامین...................... 11

2-2 تعریف مدیریت زنجیره تامین................... 12

2-3 اهداف مدیریت زنجیره تامین............ ....14

2-4 اصول نظام مدیریت زنجیره تامین.............. 14

2-5 رویکردهای زنجیره تامین..................... 15

2-6 مراحل تصمیم گیری در مدیریت زنجیره تامین 16

2-6-1 طراحی و یا تغییر استراتژی زنجیره تامین16

2-6-2 برنامه ریزی زنجیره تامین ............ 17

2-6-3 مرحله عملیاتی زنجیره تامین.......... 17

2-7 دیدگاه فرایندی زنجیره تامین ................ 17

2-7-1 دیدگاه چرخه ای....................... 17

2-7-2 چرخه سفارش مشتری .................... 18

2-7-3 چرخه پر سازی مجدد................... 19

2-7-4 چرخه تولید........................... 19

2-7-5 چرخه تدارکات ........................ 19

2-8 استراتژی های پاسخ گو در مدیریت زنجیره تامین 20

2-9 یکپار چه سازی زنجیره تامین ................. 21

2-10 عوامل سوق دهنده ی سازمان ها به سوی مدیریت زنجیره تامین 23

2-11 عوامل موثر بر مدیریت زنجیره تامین .......... 25

2-12 فرایند های زنجیره تامین .................... 26

2-13 عوامل موثر در پیاده سازی زنجیره تامین رقابتی28

2-14 چالش های زنجیره تامین ................. 30

2-15 اثر شلاقی در زنجیره تامین ............... 33

2-15-1 مفهوم اثر شلاقی................. 33

2-15-2 علل ایجاد اثر شلاقی ......... 34

2-15-3 راه های کاهش اثر شلاقی .......... 35

2-16 مرور مبانی نظری سیستم داینامیک .......... 37

2-16-1 تاریخچه پویایی های سیستم و کاربرد آن در زنجیره تامین............................................. 37

2-17 مزایای استفاده از رویکرد پویا شناسی سیتم ها 38

2- 18 ساختار و متدولوژی پویا شناسی سیستم ...... 39

2-19 مدل سازی در پویا شناسی سیستم ........... 39

2-20 بررسی رویکرد سیستم داینامیک در مسائل زنجیره تامین 46

2-20-1 سیر تاریخی و پژوهش های افراد در زمینه پویایی های زنجیره تامین...................47

2-20-2 بررسی چند مقاله با موضوع مدلسازی زنجیره تامین با سیستم داینامیک...............50

2-20-2-1 مقاله اول............................................................................................................51

2-20-2-2 مقاله دوم...........................................................................................................57

فصل سوم: مدل سازی............................. 64

3-1 مقدمه.................................. 65

3-1-1 درباره کاله ( گروه صنعتی سولیکو ) ............................................... 65

3-2 مدل سازی داینامیک زنجیره تامین شرکت کاله66

3-3 شناسایی متغییر های تاثیر گذار در زنجیره تامین شرکت کاله....................................... 67

3-3-1 نرخ فروش.............. 67

3-3-2 موجودی کالا در انبار مراکز پخش .. 68

3 -3-3 موجودی کالا در انبار مرکزی 68

3 -3-4 ذخیره اطمینان در انبار مراکز پخش 69

3 -3-5 فضای انبار مراکز پخش 69

3 -3-6 فضای انبار مرکزی .... 69

3 -3-7 ارسال کالا ........... 69

3 -3-8 میزان تولید ......... 69

3 -3-9 زمان حمل کالا از انبار مرکزی به انبار مراکز پخش ................................... 70

3 -3-10 میزان سفارش برای تولید 70

3 -3-11 ظرفیت تولید ........ 71

3 -3-12 زمان مورد نیاز برای تولید 71

3 -3-13 میزان سفارش برای خرید مواد 71

3-4 فرضیه پویا.......................... 71

3-5 نمودار علی حلقوی.................... 74

3-5-1 حلقه هدف جوی فروش-موجودی...........................................................74

3-5-2 حلقه های هدف جوی موجودی-ارسال....................................................75

3-5-3 حلقه هدف جوی ارسال مواد.....................................................................77

3-5-4 حلقه رشد فروش-ارسال...........................................................................77

3-5-5 حلقه رشد فروش-تولید............................................................................78.

3-5-6 حلقه رشد زنجیره تامین............................................................................80.

3-6 نمودار حالت و جریان................. 80

 

فصل چهارم: مطالعه­ی عددی....................... 82

4-1 مقدمه.................................. 83

4-2 اجرای مدل شبیه­سازی مدیریت زنجیره تامین 83

4-3 اعتبارسنجی مدل پویا شناسی سیستم ها..... 84

4 -3-1 اعتبارسنجی ساختار مدل85

4 -3-1-1 آزمون برازندگی 85

4 -3-1-2 آزمون های سازگاری ............................................. 86

4 -3-1-3 آزمون مطلوبیت و اثر بخشی ........................................ 87

4 -3-2 اعتبار سنجی رفتار مدل 87

4 -3-2-1 آزمون برازندگی 87

4 -3-2-2 آزمون حساسیت پارامتر ............................................. 87

4 -3-2-3 آزمون سازگاری 88

4- 3-2-4 آزمون مطلوبیت و اثربخشی...................................................91

4-3-3 اعتبارسنجی مضامین سیاست ها..................................................................92

4-4 آنالیز حساسیت.......................... 94

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها.............. 104

5-1 نتیجه­گیری.............................. 105

5-2 پیشنهادها.............................. 109

مراجع........................................ 110

مراجع فارسی.................................. 110

مراجع لاتین................................... 111

پیوست 1...................................... 113


 

 

فهرست شکل­ها

عنوان صفحه

 

 

شکل 1-1– عناصر موجود در یک مدیریت زنجیره تامین. 4

شکل 1-2- شبکه زنجیره تامین در یک سازمان........ 4

شکل 2-1- مراحل و چرخه ها مدل مدیریت زنجیره تامین18

شکل 2-2- چرخه سفارش مشتری.................... 18

شکل 2-3- چرخه پر سازی مجدد.................... 19

شکل 2-4- چرخه تولید .......................... 19

شکل 2-5- موقعیت بررسی سفارش مشتری............. 21

شکل 2-6- نمایی از اثر شلاقی بر زنجیره تامین.... 34

شکل 2-7- فرایند مدل سازی ..................... 41

شکل 2-8- حلقه ی علی حلقوی تامین کننده ، توزیع کننده و .. 52

شکل 2-9- حلقه ی علی حلقوی تولید.. ............ 53

شکل 2-10- نمودار حالت و جریان تولید .......... 54

شکل 2-11- شبیه سازی تحت شرایط اولیه........... 55

شکل 2-12- ساختار زنجیره تامین ................ 58

شکل 2-13- نمودار علی حلقوی در مدل مورد مطالعه 59

شکل 2-14- مدل مدیریت زنجیره تامین سنتی ....... 60

شکل 2-15- نمودار علی حلقوی مدل متداول زنجیره تامین 61

شکل 2-16- نمودار علی حلقوی مدلVMI............ 62

شکل 2-17- نمودار علی حلقوی مدلJMI............. 63

شکل 3-1- فروش محصول به تفکیک ماه.............. 67

شکل 3-2- موجودی محصول به تفکیک ماه و شعب...... 68

شکل 3-3- رفتار مرجع موجودی کالا در انبار مرکزی. 68

شکل 3-4- رفتار مرجع میزان تولید............... 69

شکل 3-5- میزان سفارش برای تولید...........................................................................................70

شکل 3-6- حلقه ی هدف جوی فروش - موجودی......... 75

شکل 3-7- حلقه ی هدف جوی موجودی ارسال.......... 76

شکل 3-8- حلقه ی هدف جوی ارسال مواد............ 77

شکل 3-9- حلقه ی رشد فروش - ارسال.............. 78

شکل 3-10- حلقه ی رشد فروش - تولید............. 79

شکل 3-11- حلقه ی رشد زنجیره تامین............. 80

شکل 3-21- نمودار حالت و جریان زنجیره تامین........................................................................81

شکل 4-1- نتایج اجرای مدل شبیه سازی............ 84

شکل 4-2- آزمون های اعتبار سنجی................ 84

شکل 4-3- افزایش و کاهش متغییر زمان ارسال..... .95

شکل 4-4- اثر افزایش و کاهش متغییر زمان ارسال بر موجودی انبار96

شکل 4-5- اثر افزایش و کاهش متغییر زمان ارسال بر میازان فروش از دست رفته...................................... 96

شکل 4-6- افزایش و کاهش متغییر زمان اصلاح موجودی انبار97

شکل 4-7- اثر افزایش و کاهش متغییر زمان اصلاح موجودی انبار بر موجودی انبار محصول............................ 98

شکل 4-8- اثر افزایش و کاهش متغییر زمان اصلاح موجودی انبار بر فروش از دست رفته................................... 98

شکل 4-9- زمان ارسال سفارش از واحد فروش به واحد تولید99

شکل 4-10- اثر زمان ارسال سفارش از واحد فروش به واحد تولید بر میزان تولید.................................. 100

شکل 4-11- اثر زمان ارسال سفارش از واحد فروش به واحد تولید بر موجودی انبار................................. 100

شکل 4-12- اثر زمان ارسال سفارش از واحد فروش به واحد تولید بر نرخ تولید........................................ 101

شکل 4-13- اثر زمان ارسال سفارش از واحد فروش به واحد تولید بر موجودی انبار مرکزی........................... 101

شکل 4-14- اثر کاهش و افزایش مدت زمان تولید توسط تامین کننده 102

شکل 4-15- اثر کاهش و افزایش مدت زمان تولید توسط تامین کننده بر متغییر نرخ تولید............................. 102

شکل 4-16- اثر کاهش و افزایش مدت زمان تولید توسط تامین کننده بر نرخ تولید مواد اولیه......................... 103

شکل 4-17- اثر کاهش و افزایش مدت زمان تولید توسط تامین کننده بر موجودی مواد اولیه............................ 103

شکل 5-1- رفتار متغییر های فروش ، تقاضا ، فروش ا ز دست رفته و موجودی انبار................................. 106

شکل 5-2- تغییرات انجام شده................... 107

شکل 5-2- میزان فروش از دست رفته بعد از اعمال سیاست 108

شکل 5-2- میزان فروش از دست رفته قبل از اعمال سیاست 108

  فهرست جدول­ها

عنوان صفحه

 جدول 2-1- اعتبارسنجی مدل­های پویایی سیستم...... 45

جدول 2-2- طبقه بندی از تحقیقات در حوزه ی سیستم داینامیک در زنجیره تامین.................................. 49

 فصل اول

مقدمه و کلیات پژوهش

 1-1 مقدمه

رقابت بی امان در بازارهای جهانی امروزی، عرضه محصولات تازه با حضور کوتاه در بازار و اوج گرفتن انتظارات مشتریان، بنگاه‌های کسب ‌وکار را به سرمایه‌گذاری و تمرکز بر زنجیره‌های عرضه خود وادار کرده است. رقابت در کسب ‌وکار امروز دیگر میان تک‌تک شرکت‌ها نیست بلکه میان زنجیره ‌های ‌تأمین اتفاق می‌افتد. مدیریت زنجیره ‌تأمین به ابزاری استراتژیک برای شرکت‌ها تبدیل شده تا بتوانند کیفیت را مدیریت کرده، مشتریان را راضی نگاه دارند و با توان رقابتی باقی بمانند.
به جرأت می توان گفت بهترین راه نظم بخشیدن به واکنش های صحیح و سریع مسائل مربوط به سیستم ها ثبت و بررسی نقاط مهم عملکردی آنها به شکل سناریویی از آینده است که رفتار گذشته و حال محیط سیستم را ملاک قرار می دهد،ثبت این سناریو نیازمند بکارگیری دانش و تکنیکی است که با بهره گیری از نگرش سیستمی مشکلات را به درستی شناسایی و در جهت حل معضلات پیش آمده سریع ترین و صحیح ترین واکنش را نشان می دهد این دانش پویایی های سیستم نام دارد.

از آنجا که هدف این تحقیق توسعه دانش کاربردی در زمینه تحلیل زنجیره تامین است و به سمت کاربرد عملی آن هدایت می شود نوع تحقیق کاربردی است که به دنبال تحلیل زنجیره تامین یک شرکت تولید کننده پنیر پیتزا بر اساس رویکرد مدل سازی پویایی های سیستم متناسب با ساختار زنجیره تامین آن شرکت می باشد و با تحلیل نتایج حاصل از شبیه سازی و ارائه پیشنهاداتی در جهت بهبود عملکرد زنجیره تامین شرکت مورد مطالعه، سعی بر آن است که نتایج آن در آینده مورد استفاده قرار گیرد. از این رو ابتدا به بیان تاریخچه و تعاریف پایه ای علم پویایی های سیستم از جمله ساختار،روش مدل سازی،تأخیرات مواد و اطلاعات و همچنین الگوهای اولیه رفتار پویا پرداخته شده و کاربرد پویایی های سیستم در مدیرت زنجیره تامین مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه مدل عمومی زنجیره تامین،فرایندهای داخلی سازمان نقش مهمی در کنترل جریان های مالی و اطلاعاتی زنجیره ایفا می کنند.

 1-2 تعریف مساله

"مدیریت زنجیره تامین[1]” در راستای ایجاد اعتماد بین مراحل مختلف زنجیره، تبادل اطلاعات در مورد نیازهای بازار و توسعه محصولات جدید تلاش می­کند به شکلی که در راستای تامین نیازهای مشتریان، مراحل مختلف زنجیره رابطه بلند مدتی با هم برقرار نمایند.

"مدیریت زنجیره تامین” دامنه وسیعی دارد که شامل: تامین کنندگان جزء، تامین کنندگان عمده، عملیات داخلی، مشتریان عمده، مشتریان جزء و مصرف کنندگان نهایی می­باشندو هدف اصلی آن جلب رضایت مشتریان نهایی زنجیره تامین می­باشد.شینگو[2] مدیریت زنجیره تامین را مفهومی می داند که از صنایع تولیدی آغاز شده است، در حقیقت اولین نشانه­ها از مدیریت زنجیره تامین در سیستم تولید "JIT"[3] شرکت تویوتا آشکار شد. این سیستم با هدف تنظیم مقادیر عرضه به کارخانه­های تولید موتور در مقدار صحیح کوچک و اقتصادی طراحی شد و هدف آن عبارت بود از کاهش سطح موجودی و تنظیم تعاملات عرضه کنندگان با بخش خط تولید به نحو موثر و کارآمد. بعد از ظهور رویکرد مدیریت زنجیره تامین در صنایع خودروسازی ژاپن بعنوان زیر مجموعه­ای از سیستم تولید، تحول در فضای مفهومی مدیریت زنجیره تامین آغاز و این مدیریت بعنوان یکی از مفاهیم مستقل و اصلی در نظریه مدیریت صنعتی مطرح شد.در عمل، مدیریت زنجیره تامین تلفیقی از قلمروهای ویژه در فضای مفهومی مدیریت شامل مدیریت کیفیت فراگیر[4]، فرآیند طراحی مجدد کسب و کار[5] و شیوه تولید درست به موقع[6] می باشد." [1].

بنابراین می‌توان زنجیره‌ تأمین را شبکه‌ای از شرکت‌های عرضه‌کننده مواد ‌اولیه، تولیدکننده و توزیع‌کننده دانست که فعالیت‌های خرید مواد اولیه، تبدیل این مواد به محصولات نیمه‌ساخته و نهایی و توزیع محصولات نهایی را به مشتریان نهایی انجام می‌دهند. شکل 1-1 عناصر موجود در یک زنجیره تامین را نشان می دهد.

 شکل1-1:عناصر موجود در یک زنجیره تامین

در حقیقت، مدیریت زنجیره تامین شامل تمامی فعالیت­ها و فرآیندهایی است که موجب ایجاد ارزش در کالاها و خدمات نهایی می­شود. همانطور که در شکل 2-1، دیده می­شود، مدیریت زنجیره تامین کل سازمان را مورد توجه قرار می­دهد و هدف آن افزایش شفافیت و چیدمان صحیح زنجیره تامین بصورت هماهنگ، صرف نظر از مرزهای بخشی یا شرکت است.

 شکل 1-2 :شبکه زنجیره تامین یک سازمان

 با توجه به توضیحات فوق و توجه به شکل­های مطرح شده در زنجیره تامین، می­توان اجزای زنجیره تامین را در 3 گروه قرار داد:

الف - زنجیره تامین بالا دست:

این بخش شامل تامین کنندگان مواد اولیه و تامین کنندگان آنها می­باشد.

ب - زنجیره تامین داخلی:

این قسمت شامل همة فرآیندها و پردازش­هایی است که بوسیله یک سازمان در جهت تبدیل داده­ها به ستاده­ها صورت می­گیرد.

ج - زنجیره تامین پایین دست:

این قسمت شامل همة واحدهای درگیر در توزیع و تحویل محصول یا خدمت به عمده فروشان، خرده فروشان و مشتریان نهایی می­باشد.

 1-3 ضرورت انجام طرح و اهداف پژوهش

پیچیدگی کالاها و خدمات در دنیای امروز باعث شده است که شرکت هایی که به تنهایی و بدون کمک گرفتن و همکاری با دیگر سازمان ها،محصولی را عرضه می کنند، برای بقای خویش با مشکلات بسیاری روبرو شوند. به همین منظور سازمان ها دریافته اند که اگر با یکدیگر همکاری داشته باشند، مجموع منافعی که عاید آنها می شود بیش از وضعیتی است که هر یک فعالیت خود را بدون هماهنگی با سازمان های مرتبط انجام می دهند. به همین دلیل امروزه هر دو طرف خریدار و فروشنده بر اساس روابط بلند مدت و کسب سود با یکدیگر همکاری می کنند. در سالهای اخیر به دلایل زیر توجه زیادی در مقوله زنجیره تامین شده است:

  • نیاز برای فعالیت های بهبود
  • افزایش سطح برون سپاری
  • افزایش هزینه حمل و نقل
  • فشارهای شدید رقابتی
  • افزایش جهانی شدن
  • افزایش اهمیت تجارت جهانی
  • نیاز برای مدیریت موثر موجودی ها

به طور کل ،زنجیره تامین دارای ساختارهای چند بعدی است که بهبود برای رشد در سیستم های زنجیره تامین نیاز به اتخاذ روش های مناسب است که می تواند تضمین کننده مدیریت کارا برای مجموعه ای از کارها در یک مقیاس گسترده باشد.[2]

هدف اصلی مدیریت زنجیره تامین بهینه سازی عملکرد زنجیره تامین می باشدکه عمدتا به توسعه چارچوب مدل سازی برای تجزیه و تحلیل و درک رفتار دینامیکی زنجیره های تامین می پردازد.



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی