چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ
بسیاری
ازشرکت ها درنتیجه کاهش سود ودر مواجه با رقابت فزاینده جهانی به این
نتیجه رسیده اند که با طرح بهایابی برمبنای هدف (قیمت گذاری برمبنای قیمت
بازار) به عنوان یک ابزار راهبردی وکلیدی، دیگر قیمت گذاری محصولات برمبنای
بهای تمام شده مناسب نخواهد بود. شرکت ها برای بقا باید درزمینه تولید
وعرضه محصولات، تخصصی پیدا کنند که علاوه برتامین سود مورد نظر آنها ، واجد
کیفیت وکارکرد مورد نظر مشتریان نیز باشد بهایابی برمینای هدف از شیوه های
کسب اطمینان نسبت به کفایت سودآوری محصولات می باشد . این روش بهایابی در
واقع روشی برای مدیریت راهبردی سود های آتی شرکت است . طبق این روش
برخلاف روش سنتی قیمت گذاری محصولات بهای تمام شده محصول تعیین کننده قیمت
فروش نیست دربهایابی بر مبنای هدف اساس کار طراحی محصول به گونه ای است که
رضایت مشتری جلب شده ودر عین حال شرکت به بهای تمام شده هدف نیز دست یابد . دراقتصاد
امروز حفظ یک مزیت رقابتی به مدت طولانی مشکل است . مدیریت بهای تمام شده
سنتی در این محیط رقابت نمی تواند موثر باشد ، بنابراین مدیریت هزینه بر
مبنای هدف ، مجموعه یکپارچه ای از تکنیک ها وسیستمها یی است که جهت مدیریت
اجزاء طراحی وبه کار برده می شود وبه منظور پیاده سازی موفق آن ، ایجاد
زمینه های مناسب تکنیکی ، رفتاری وفرهنگی لازم می باشد در هزینه یابی
برمبنای هدف توجه ویژه ای به چرخه عمر محصولات وبهبود مستمر می گردد و
همواره نیازهای مشتریان در اولویت قرار دارد .
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 3.49 مگابایت
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید
|
۰
۰
۹۶/۰۷/۰۵