دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ
تعداد صفحات : 25 صفحه
فرمت فایل : Word and PDF
کد فایل : 001050
***تخفیف برای مدت محدود***
کامل ترین را برایتان برگزیده ایم
پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258
چکیده
در
شرایطی که بیشتر خانههای شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و به دور از
فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که میتوان برای تامین بهداشت جسمی و روحی
کودکان و نوجوانان داشته باشیم، ایجاد فضای شادیبخش در مدرسه
است.دانشآموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه میگذرانند و اگر فضاسازی
مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کردهایم.شاداب
سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین
برای دستیابی به تحقق آرمانهای مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی
در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.
براى
این که سلامت جسمانى و روانى دانش آموزان، دانشآموزان، اطرافیان و خودمان
حفظ شود، باید سعى کنیم با شناسایى عوامل مؤثر بر شادى، موجبات تقویت
عوامل مثبت و تقلیل عوامل منفى مؤثر بر شادى را فراهم کنیم.از آن جا که
شادى بزرگترها عامل مؤثر در شادى و نشاط دانش آموزان است و اولیا و مربیان
غمگین نمى توانند فرزندان و دانشآموزانى شاد تربیت کنند، با ارائه نظام
اعتقادى درست براى دستیابى به شادى، مى توان به افزایش شادى در میان افراد
جامعه کمک کرد. به این ترتیب مردم مى توانند تغییرى مثبت در زندگى خود به
وجود آورند، احساس پیشرفت و لذت در زندگى داشته باشند و به شادى دائمى دست
یابند و فقط در این صورت است که مى توانند شادى را در وجود فرزندانشان نیز
پرورش دهند.
سیراب
نشدن فرزندان از محبت و عاطفه کافی، بی تعادلی روحی و روانی را بهدنبال
دارد. ناآشنایی خانوادهها با روشهای مؤثر تعلیم و تربیت را میتوان با
آموزش احساس مسئولیت در برابر خود، خانواده، واقع بینی همراه با نگرش مثبت،
تقویت روحیه همکاری و کار گروهی، آموزش مهارتهای زندگی، تقویت مهارت
ادراکی و..... به کمک تمامی دستاندرکاران محیط آموزش تا حدود زیادی حل کرد
تا در نهایت محیطی شاداب و البته قانونمند ایجاد شود و فرزندانی مفید،
هدفمند و کاربردی پرورش یابند. اینجانب … مدیر مجتمع …. در اقدام پژوهی
ذیل قصد دارم به شاداب سازی فضای مجتمع و همچنین تحقق مدرسه زندگی در جهت
پیشبرد اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش بپردازم.
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید
|
۰
۰
۹۶/۰۷/۱۰