چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ
نوع فایل :PDF
تعداد صفحات :15
سال انتشار :1395
چکیده
در این مقاله، آنالیز ارتعاشات یک پوسته
استوانه ای کامپوزیتی دوار حفره دار با استفاده از روش ریلی ارائه شده است.
همچنین روابط جابجایی-کرنش تئوری لاو در پوسته به کار برده شده است. شرایط
مرزی در هر دو طرف به صورت تکیه گاه ساده می باشد. اثر شتاب کریولیس و
نیروی گریز از مرکز در مودهای طولی و محیطی بررسی شده است. نتایج به دست
آمده با نتایج دیگر محققین مقایسه ومطابقت داده شده است. در این روش تأثیر
پارامترهایی چون مود محوری، مود محیطی، نسبت ضخامت به شعاع پوسته،h/Rنسبت
طول به شعاعL/R سرعت زاویه ای پوسته و نسبت طول به عرض حفره 2 d1/dبررسی
گردید. در مود محیطی ،nفرکانس ساکن بین فرکانس های پسرو و پیشرو قرار دارد.
با افزایش سرعت زاویه ای،Ωفرکانس پسرو به طور یکنواخت کاهش وسپس افزایش می
یابد. باافزایش سرعت زاویه ای، فرکانس پیشرو ابتدا افزایش، سپس کاهش و
دگربار روند صعودی می گیرد. برای هر نسبتL/Rفرکانس ، ساکن بین فرکانس های
پسرو و پیشرو قرار دارد و فرکانس پسرو بزرگتر از فرکانس های پیشرو و ساکن
می باشد. با افزایش نسبت 2d1/d فرکانس های پسرو و پیشرو کاهش می یابد ولی
فرکانس ساکن با یک شیب ملایم افزایش پیدا می کند.
واژگان کلیدی
روش ریلی، فرکانس پیشرو، فرکانس پسرو، حفره
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید
|
۰
۰
۹۶/۰۷/۱۲
محمد حسینی