چکیده :
چنانکه از عنوان این رساله پیداست برداشت های تصویری از آثار نمایشی
جایگاه خاصی در سینما دارند.دستمایه قرار دادن نمایشنامه نشان از نیازمندی
صنعت وهنر سینما دارد. این تقاضا در اصل نیازمندی به خود نمایشنامه ها
نبوده بلکه درونمایه متون نمایشی مورد توجه مدیوم سینماست.لذا با توجه به
این رویکرد در بررسی برداشت های تصویری از آثار مختلف نمایشی ، با مقوله
اقتباس روبرو می شویم .که
فهرست مطالب
فصل اول کلیات (چارچوب ها و مبانی)
1-1.بخش اول :پرسش اصلی تحقیق
1-2.بخش دوم :بیان مسئله
1-3.بخش سوم : سوابق تحقیق
1-4.بخش چهارم:فرضیه ها
1-5.بخش پنجم:اهداف علمی،کاربردی وضرورت ها
1-6.بخش ششم:روش کار
فصل دوم (ادبیات ومستندات)
2-1.بخش اول :اقتباس وماهیت آن
2-2.بخش دوم :اقتباس وادبیات
2-3.بخش سوم :اقتباس وسینما
2-4.بخش چهارم :اقتباس سینما از نمایشنامه و نمایش
فصل سوم (مواد و روش ها)
3-1.بخش اول :ویلیام شکسپیر
3-2.بخش دوم :ویژگی های عمومی آثار شکسپیر
3-3.بخش سوم:شیوه نوشتاری نمایشنامه های شکسپیر
3-4.بخش چهارم:منابع ومواخذ مورد توجه شکسپیر
3-5.بخش پنجم:شخصیت پردازی در آثار شکسپیر
3-6.بخش ششم:نمایشنامه مکبث
فصل چهارم (تجزیه وتحلیل)
4-1.بخش اول :شکسپیر سینمایی
4-2.بخش دوم : مکبث سینمایی
4-3.بخش سوم : مکبث اورسن ولز
4-4. بخش چهارم: مکبث رومن پولانسکی
4- 5.بخش پنجم: مکبث آکیرا کوروساوا
4-6. گشتاور شکسپیری سینما
فصل پنجم (بحث وتفسیر ونتیجه گیری)
5-1. نتیجه گیری
منابع وکتابشناسی
نمایشنامه "سادوماخیزم"
چکیده انگلیسی