طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی
واژه فرآورده های سوخاری سیب زمینی به طور عمده به چیپس و فرنچ فرایز (خلال سوخاری) اتلاق میشود. چیپس یک واژه آمریکایی است که به برش نازک سیب زمینی در چربی یا روغن گفته میشود، در انگلستان نام" کریسپ" را بر روی این فرآورده گذاشته اند. چیپس تا رطوبت 2 درصد در روغن سرخ میشود. رنگ زرد روشن با طعم و مزه مطلوب و بافت ترد دارد. علاوه بر این چیپس باید کمتر از 15 درصد تاول و کمتر از 10 درصد عیوب جزئی و کمتر از 5 درصد عیوب عمده داشته باشد و میزان چربی آن نیز باید بین 40-32 درصد باشد. 1- سیب زمینی: کلیه گونهها و ارقام سیب زمینی که وزن مخصوص غده آن بیش از 1/07 باشد برای تهیه تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن مناسب است. 2- نمک: نمک مورد مصرف باید دارای ویژگیهای مندرج در استاندارد ملی ایران به شماره 26 (ویژگیها، بستهبندی، روشهای آزمون) باشد. 3- ادویه و چاشنیها: ادویه و چاشنیهای مورد مصرف در تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی باید عاری از هر گونه آلودگی بوده و با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشد. 4- روغن: روغن مصرفی باید مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 4 (ویژگیهای روغنهای خوراکی گیاهی جهت مصرف در صنایع غذائی) الف): ویژگیهای حسی (ارگانولپتیکی) 1- رنگ: تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی دارای رنگ طبیعی سیب زمینی سرخ شده از زرد کمرنگ تا زرد طلائی است. 2- بو و مزه: تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی باید دارای بو و مزه طبیعی سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی با افزودنیهای ذکر شده بوده و بدون هرگونه مزه و بوی غیر عادی و ناپسند باشد. ب): ویژگیهای فیزیکی فرآورده 1- وضع ظاهری: وضع ظاهری تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی باید حتیالامکان یکنواخت باشد. 2- عیوب: حداکثر میزان عیوب تکههای سیب زمینی سرخ شده در روغن خوراکی نباید از مقادیر تعیین شده در جدول زیر بیشتر باشد لازم به توضیح است که فایل های ارائه شده در این سایت متعلق به دهه 80 بوده و برای بروز رسانی می بایست با مدیریت سایت به شماره 09125117145 تماس حاصل فرمائید .
فهرست مطالب مندرج در طرح توجیهی مقدمه معرفی و شناخت محصول نام تجاری محصول شماره تعرفه گمرکی و کد محصول ISIC کاربرد محصول استانداردهای مرتبط مواد اولیه مورد نیاز کالاهای جایگزین محصول تعرفه گمرکی محصول و مقایسه با کشور های دیگر تعرفه گمرکی ماشین آلات قیمت محصول مصرف کنندگان محصول بررسی مقدماتی محل های پیشنهادی اجرای طرح بررسی مقدماتی تکنولوژی تولید ورودی ها و خروجی های طرح اهمیت استراتژیک محصول و درجه نیاز جامعه وضعیت عرضه و تقاضا بازار محصول بازاریابی خارجی بازاریابی داخلی بررسی روند صادرات و واردات براورد میزان تقاضای رویکرد مصرف (مطالعه تقاضا) رویکرد تولید (مطالعه عرضه) عوامل موثر بر تقاضا مطالعه جمعیت تجزیه و تحلیل فنی بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید – نقاظ قوت و ضعف روش Drum Drying روش Ring Drying روشSpray Drying مواد اولیه و ورودی ها براورد نیروی انسانی تعیین محل اجرای طرح کشور های تولید کننده ماشین آلات جمع بندی منابع جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |